geting
Ny medlem
Myten om "arbetaren" är grundstenen i den lögn som är högerspöket...
Jag är en tjänsteman för att använda bolsjeviktermer, men såvitt jag vet arbetar jag också "för brödfödan".
Uttrycket "arbetare" är bland det fjantigaste jag vet.
hur länge ska denna dårskapens helgdag få fortgå?
Faktiskt.Uttrycket "arbetare" är bland det fjantigaste jag vet.
Tror att det kallas kvarlega. Det fanns inte bonusar, datakonsulter eller reklamsprättar när man myntade uttrycket. Då var det löpande bandet som gällde och man fick betalt i vitkol och rätt till inköp av sponken i viss mängd (det senare faktiskt sant).
Att prata om arbetare i dag är bara en nostalgisk floskel.
Du har alltså inte heller fattat. Det är en politisk dag, vilket luktar Kuba lång väg. Vore kul att höra reaktionerna om regeringen föreslog en helgdag för höger"rörelsen".Meeen, hur jävla svårt kan det vara?
Det är ingen kommunist-dag, ingen tvingar dig att sjunga komunistiska sånger, du behöver inte gå omkring med skyltar på stan.
På samma sätt som du inte tvingas gå på julotta, påskmässa osv, men ändå får vara ledig någon dag extra.
Dom som vill göra det får det (dom så kallade kommunisterna), alla andra får bara ledigt.
Du får lika gärna sjösätta din 60fots segelbåt, spela golf eller tennis, spruta champagne på klubbar eller göra vad nu bratsen tycker är viktigt
(EDIT)
Är det någon som vet var Moderaternas demonstationståg utgår ifrån?
Ni vet "Det nya ARBETAR-partiet"
Du har alltså inte heller fattat. Det är en politisk dag, vilket luktar Kuba lång väg. Vore kul att höra reaktionerna om regeringen föreslog en helgdag för höger"rörelsen".
Du har alltså inte heller fattat. Det är en politisk dag, vilket luktar Kuba lång väg. Vore kul att höra reaktionerna om regeringen föreslog en helgdag för höger"rörelsen".
röda dagar? grrrr döp om dom till blå...
Okej, du tycker alltså att det är helt okej att tåga runt på gator och torg med flaggor prydda med hammaren och skäran? Eller?Ja jösses, så du ser verkligen julafton, påsk och andra religiösa högtider som just religiösa?
Då vore det väl viktigare att avskaffa dom röda dagarna först (eftersom dom är fler) men du kanske inte har något emot att vara ledig?
Du har så javla bråttom att visa att du är blå så du gör dig patetisk i alla läger.
Jag ska grilla första maj, möjligen ska jag vara plakat, inte bära plakat...
Ett par timmar i flyg från Arlanda så landar du där barnarbetare gör dom saker vi älskar att köpa billigt.
Okej, du tycker alltså att det är helt okej att tåga runt på gator och torg med flaggor prydda med hammaren och skäran? Eller?
För mig får man gärna avskaffa alla religiösa och politiska helgdagar. Bättre att införa fler semesterdagar istället.
Vore kul att höra reaktionerna om regeringen föreslog en helgdag för höger"rörelsen".
Förmodligen skulle ingen bry sig, förutom såna där som ständigt känner sig tvingade att hävda sitt politiska ställningstagande. För mig får dom gärna införa Stora Djävulsdyrkardagen, bara man får vara ledig.
Förstår faktiskt inte hur man orkar bry sig. Kommunistparanoian på det här forumet börjar bli jävligt löjlig.
Tänkte du på någon speciell när du skrev det där?
Ja, visst är det underbart?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |