Officiella kommunistdagen

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Kommunister är oftast små, 14-17 år och har inte haft bataljer med diverse myndigheter än. Ju fler år som går, bygglovsansökningar, tillståndssökanden, mm desto mer svalnar den röda lågan och kärleken för maktcentraliseringen.
Innan de vet ordet av så sitter de med deklarationen och styr undan redovisningskylldigt kapital och ungefär då fyller älsta barntt 14, gör föräldrarevolt och så är det igång igen.

Mja alltså nu är du ju inne på ålder och då heter det unga inte mindre/små även om de två ofta går hand i hand.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mja alltså nu är du ju inne på ålder och då heter det unga inte mindre/små även om de två ofta går hand i hand.

Om du läser igen så skrev Jag "oftast små" 14-åringar väger OFTAST mindre än Stig 63.

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Teos inlägg nr 78 är nog bland det bästa jag läst, fördom, erfarenhet eller bara rejäl gnutta sanning? Who knows!

Iallafall är Valmers grundinställning rätt, det här är en del i fostrandet av medborgarna. Som väl är ser vi ju att andra aktörer har tagit demonstrationsfrihetens dag till att göra vettigare saker än att demonstrera mot orättvisorna som inte längre finns och istället bara samkväma till knepiga sånger. :va

Vi har religionsfrihet i det här landet, vi har även åsiktsfrihet plus tryckfrihet och lite andra goa friheter. Ändå har vi fackförbund och liknande som sitter med och bestämmer om helgdagar och annat bös. Snart är "arbetaren" som "yrke" ett minne blott. Industrisemestern finns snart inte mer för att vi ska kunna hävda oss internationellt.

Det fack som respekterar mångfalden hos de som arbetar och istället föreslår något form av system där alla helgdagar utom lördag/söndag slopas och sedan utöver semestern ersätts med en form av bank/aktivitets/gör-vad-du-vill-dag i månaden eller när individen själv behagar kommer att stå för nått form av nytänkade i det här landet. Hur det ska lösas? Ingen aning och förmodligen anledningen till att vi maler på i gamla julspår.

Så slipper muslimen, juden och hinduen i det här riket bli förvånade över att tvingas hem på dagar då man vill jobba och inte alls har någon kulturell förklaring till varför, och när det är ramadan och liknande så slipper den kristne och ateisten bli förvånad för att några på linan är sjukskrivna osv...

Men vi är ju fostrade i att höger = extremt dåligt, något hitler gjorde och att vänster = solidaritet, vård, skola och omsorg ( uttala som GP så blir det rätt)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Passerade "rörelsens" jippo här i Karlstad förut. De är för söta; hundraåriga gubbar som blåser i trumpet, fina röda flaggor att vifta med och plakat som protesterar mot "orättvisorna". :rofl

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Hakkorset är såvitt jag vet inte förbjudet i sig, men i "fel" sammanhang kan man bli åtalad för att ha burit det.

Symboler blir vad vi väljer att se dem som.
Hakkorset aka Solkorset är en gammal symbol för kraft och styrka som jag tror har ett Indiskt ursprung.
Asea använde det i sitt varumärke fram till mitten på 30-talet, har även suttit på Finlands flygvapen.

Bifogat

• asea-logo1.gif
    asea-logo1.gif
    2.8 KB · Visningar: 249

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Symboler blir vad vi väljer att se dem som.
Hakkorset aka Solkorset är en gammal symbol för kraft och styrka som jag tror har ett Indiskt ursprung.
Asea använde det i sitt varumärke fram till mitten på 30-talet, har även suttit på Finlands flygvapen.

Precis, den där symbolen åker du förmodligen inte dit för att ha på jackan. Inte heller om du hobbyflyger en Gloster Gladiator med Von Rosenkors på.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
det betyder väl de flesta av fotfolket som jobbar för brödfödan...ja ja den här dagen stör inte mig speciellt,men visst ta bort den då men skönt med en ledig dag för de flesta själv jobbar jag eftermiddag...

Jasså, vad jag vet jobbade du förmiddag idag, ute med fanan eller :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mona skämmer ut sig på TV nu! :rofl

Vad snackade hon om, "första april"?

För övrrigt verkar Ung Vänster haft sin efterfest på Söder i år, skönt att de höll sig från den civiliserade världen.

Maskerade ungdomar i upplopp på Södermalm
Sverige 01 maj 21:26

Ett 50- tal ungdomar iklädda svarta huvor rusade fram längs Hornsgatan på Södermalm i Stockholm och krossade flera skyltfönster på tisdagskvällen.
I höjd med Mariatorget stängde flera polisenheter in en samling ungdomar. - Vi har avvisat ett 20-tal ungdomar från platsen och vi ska också avlägsna max 50 stycken med SL-bussar, säger Joakim Caryll, press- och informationsansvarig på länskommunikationscentralen i Stockholm, till Sveriges Nyheter. Ungdomarna forslades bort i tre SL-bussar som gick i olika riktningar högst fem kilometer från platsen. Detta görs för att förhindra fortsatt skadegörelse. - Det här rör sig delvis om väldigt unga personer, ett antal är under 15 år, så därför samarbetar med socialtjänsten, säger Joakim Caryll. Han törs inte säga om ungdomarna tillhör någon viss gruppering men menar att händelsen har koppling till första maj. Larmet kom klockan 19.47.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
"Vad anser du om Förmögenhetsskatten?"

"Jag tycker att den är skitbra. De rika ska betala mest skatt!"

:rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förresten, kan ingen förklara varför vänstern alltid gnäller om "klyftan"?
För det första är klyftor alltid av godo. :gnissla
För det andra undrar man varför de hellre vill att alla har det risigt istället för att vissa har det kanon och andra super? Stt gnälla på "klyftan" är fullständigt ologiskt, eller logiskt om man är avundsjuk. Någon annan förklaring kan i alla fall inte jag tänka mig.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Passerade "rörelsens" jippo här i Karlstad förut. De är för söta; hundraåriga gubbar som blåser i trumpet, fina röda flaggor att vifta med och plakat som protesterar mot "orättvisorna". :rofl

Är inte så mysigt när man väcks av trumpeter runt 9 på morgonen :huvet

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker

Håna lagom ni - ni lever i det samhället som de där "gamla gubbarna" hela tiden kämpade för och ni har inte ens vett att uppskatta det.
Ni tar det för givet som om vi fått det helt gratis...

Utan deras, och deras föregångares kamp hade vi fortfarande inte haft semester, a-kassa (vänta nu den är ju snart ett minne blott), föräldrapenning och tillråga på allt så hade vi jobbat på lördagar...
(bara som exempel)

Man kan helt enkelt dra slutsatsen att vi blivit bortskämda och haft det allt för bra de senaste årtiondena...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC