Officielt fartrekord med pulka efter bil?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Inte värt att utmana ödet. Fick mig en tankeställare efter att jag kramats med asfalten o lyktstolpen. Om jag inte haft hjälm hade jag krossat skallen och med andra ord varit död nu. Hade jag träffat med ryggen istället hade jag med största sannolikhet varit förlamad eller död eftersom jag inte hade ryggplatta. Sinnessjukt. Hädanefter håller jag mig i max 40km/h. Det är för övrigt mycket roligare då, då ser man vad som händer och man har kontroll och kan träna lite skillzz. I över 60 km/h får du så mkt skit o snö i ansiktet att du inte ser något, dessutom gör det sjukt ont om du trillar redan då.

Bjurling hade visst redan slängt upp min film på honom när han åkte i 90 km/h. Så här är filmen på mina 110 km/h + vurpa (som man tyvärr inte ser helt o hållet). Ripster @ SH filmar.

[YOUTUBE-ID]PTrBbFhDGFs[/YOUTUBE-ID]

Jo jag hörde att du kraschat ordentligt... Tur det gick bra!

Jag åkte med både hjälm, ryggplatta, knäskydd och höftskydd. Kände mig som stålmannen.

60 km/h var faktiskt ganska behagligt. Men kändes ändå lite... mesigt :D

När snön kommer så blir det att plocka någon form av rekord...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Jävla apor :D

Nej nu får det snart ramla ner lite snö här.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Nån som provat att bygga hopp?

Vi gjorde det igår. Slunga ut pulkan och hoppa lite. Trodde jag sket ner mig första gången men det vart ju bara en hård landning...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag passade på att åka bakom häst innan tomten kom på besök.

Kan ni se filmen!? Youtube har blockerat filmen på ena datorn märker jag... :va

[YOUTUBE-ID]fho4u86Z1Fg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
När en annan var en 16 bast så va vi ett galet gäng. Då åkte vi på skorna efter en bil, höll oss fast i kofångaren.
Volvo 240 med tre man bakom som höll i sig för livet, vi normal funtade släppte mellan 50-70blås, men en kille höll sig kvar på 140 utan problem.
Tredje rekord försöket tappa han taget i en lätt kurva och klippte en snödriva i 140, snacka om att det yrde snö, vi var övertygade om att kvällen skulle sluta på sjukan men fanskapet klara även det.

Idag leker man kanske lite säkrare...

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Blir det nå pulkaåkning för er galningar iår då? :)

Har vart upp i 60 på en oplogad spårig väg men efter att jag faceplantade i 50 så kände jag att det behövdes bättre underlag :näsblod

Hoppas på lite mer snö så blir det ut med snowracern på plogad väg, nu jävlar ska jag över 100! :tummenupp

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Skulle jag försöka mig på något dylikt så fick de nog bli på isen efter hoj eller skoter, utan några fasta hinder skulle man ju kunna åka hur fort som helst. Har själv åkt skidor och skridskor i ca hundra knyck.
Lycka till

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dog-efter-krock-mellan-bil-och-kalke_7778276.svd

Undra om han skrivit i denna tråden förut?

PS.
Barnen i afrika svälter, och här vill du åka pulka, inte bara nerför en backe, utan efter en bil för att du är för lat för att gå upp för backen igen. Bah.
:hihi

Usch fyfan :(

För att föregå med gott exempel så ska jag hyra in en av somalierna i mitt trapphus, sätta honom i en Porsche, och sen åka efter Porschen på pulka.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Nästa gång jag blir bötfäld eller på annat sätt antastad av någon myndighet så ska jag alltså hungerstrejka tills jag slipper undan byråkratin.

Vad vinner man på att hungerstrejka? Man förlorar ju bara själv, det är som att sexstrejka.
Då är det väl bättre att färga håret och strejka mot sin naturliga hårfärg.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping