Offroad eller Sporthoj?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Padde skrev:
Lång historia!

:tråkad

Jo jag vet ju iallafall. Men hoppas du är nöjd med din fina nsr. För jag lovar att jag saknar den verkligen. Ångrar som fan att jag sålde den. Ta hand om den haha. Nä men funderar på en nsr igen eller vänta till mellanklass helt enkelt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
StewOo skrev:
4-stroke my friend! det e fint det! :tummenupp

(by the way NSR Martin, behöver du din hoj för att skaffa brudar? stackare... :hihi )

Visst, 4takt är gött, men knappast på 125a, ska helst röra på sig lite ,hehe.. tycker jag iaf, på en blysläde kanskde inte är lika viktigt dock...

Haha, han kanske behöver? Det va det jag menade....

GAH; OKEJ DÅ!!! JAAAA, det behöver jag väll :D :D Häldre hoj o körkort än tjej, men visst...Både och är aldrig fel...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Mr.Dna skrev:
Jo jag vet ju iallafall. Men hoppas du är nöjd med din fina nsr. För jag lovar att jag saknar den verkligen. Ångrar som fan att jag sålde den. Ta hand om den haha. Nä men funderar på en nsr igen eller vänta till mellanklass helt enkelt.

Jodå, jag är hittentils super nöjd med den. Det har inte vatt nått problem över huvud taget fråns jag köpte den av dig. Går som en klocka!. Jag tar allt hand om den :). Den har ju fått sin cuts (Som är på lackering) nu och snart flyger väll en ny beställning iväg igen. Jag tycker du ska köpa en NSR igen om du trivdes med den.

//Patrik

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
NSR_Martin skrev:
Visst, 4takt är gött, men knappast på 125a, ska helst röra på sig lite ,hehe.. tycker jag iaf, på en blysläde kanskde inte är lika viktigt dock...

Haha, han kanske behöver? Det va det jag menade....

GAH; OKEJ DÅ!!! JAAAA, det behöver jag väll :D :D Häldre hoj o körkort än tjej, men visst...Både och är aldrig fel...

blysläde? min väger ju nästan lika mycket som en RS ju! å dert går att få dom att röra sig! jag lovar!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
StewOo skrev:
blysläde? min väger ju nästan lika mycket som en RS ju! å dert går att få dom att röra sig! jag lovar!

Den lär ju knappst gå att slänga runt och lägga ner lika mkt i kurvorna som en sport-125a, det är det jag menar... Det är ju det jag tycker är kul med att åka hoj...

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
NSR_Martin skrev:
Den lär ju knappst gå att slänga runt och lägga ner lika mkt i kurvorna som en sport-125a, det är det jag menar... Det är ju det jag tycker är kul med att åka hoj...
nej det är kanske sant, men det går nog att läga ner den i kurvor med. tro mig, jag VET! :tummenupp

TheAprilia skrev:
Hur mycke väger den då? :va

147kg torrvikt

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Självklart, men inte lika mkt :fakta
Kan ni inte sluta gagga hela tiden och va nöjda med de hojarna ni har för ni har väll köpt dem för er egen skull och ingen annars. Visst det finns både fördelar och nackdelar med custom och sport, och båda hojarna ha sina.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Offroad helt klart... Går att köra överallt med... upprätt körställning... går mycket bra på kurvig asfalt och på grusvägar! Eftersom en 125:a ändå inte har någon stor effekt och eftersom det är max 110 i sverige kan man gott köra offroad... :yoparty

Men visst... Köp en sporthoj om man bortser från den hemska körställningen, oflexibiliteten och all plast som går sönder vid trolig klotning :tummenupp Dom är ju trots allt snäppet vassare på asfalt!

NSR_Martin skrev:
Har snackat med lite folk som kör offroad, inte många som hejar, inte många som kommer fram o snackar hoj vid macken osv osv, det är ju det som är det lilla extra med hojåka, kan verka fjantigt att hälsa på alla hojar man ser, men det är det inte, det är riktigt gött, en härlig typ av gemenskap!

EDIT: hur bra brudmagnet är en offroad? :tungan

Alla hälsar typ på mig :7peta... Hälsar också åt varje hoj jag ser... :yoparty

Det är en dålig brudmagnet... men å andra sidan är en brud som är mera intresserad av hojen än personen i fråga inget att ha :va

Var någon som sa något om "känns som en moppe" jag tycker personligen att den är mycket vuxnare jämfört med ex. en Senda :7peta Allting är ju större och kraftigare på en 125:a...

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Kan ni inte sluta gagga hela tiden och va nöjda med de hojarna ni har för ni har väll köpt dem för er egen skull och ingen annars. Visst det finns både fördelar och nackdelar med custom och sport, och båda hojarna ha sina.

Precis :mattias
Jag är otroligt nöjd :fakta

Säger bara vad jag tycker och varför jag vill ha sporthoj, det är väll ändå ungefär det tråden handlar om? Eller? :confused:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
KawaF3771 skrev:
Offroad helt klart... Går att köra överallt med... upprätt körställning... går mycket bra på kurvig asfalt och på grusvägar! Eftersom en 125:a ändå inte har någon stor effekt och eftersom det är max 110 i sverige kan man gott köra offroad... :yoparty

Men visst... Köp en sporthoj om man bortser från den hemska körställningen, oflexibiliteten och all plast som går sönder vid trolig klotning :tummenupp Dom är ju trots allt snäppet vassare på asfalt!

Alla hälsar typ på mig :7peta... Hälsar också åt varje hoj jag ser... :yoparty

Det är en dålig brudmagnet... men å andra sidan är en brud som är mera intresserad av hojen än personen i fråga inget att ha :va

Var någon som sa något om "känns som en moppe" jag tycker personligen att den är mycket vuxnare jämfört med ex. en Senda :7peta Allting är ju större och kraftigare på en 125:a...
Jävligt bra sagt det må jag säga. :Bugar :Bugar :yoparty :yoparty

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vill man köra fort på asfalterade krokiga vägar väljer man sporthoj. Vill man piska grus och köra på bakhjulet väljer man offroad, så enkelt är det!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
KawaF3771 skrev:
Max 110 i sveriga? Haha. Dåligt argument :fakta
En sporthoj är BYGGD för kurvig väg, det är det som gör att JAG tycker det är så kul att köra :) :Bugar

KawaF3771 skrev:
Hemska körställning? Tycker den är bra, jag får iaf inte ont i ryggen, tycker bara det är bra o sitta så, blir roligare o köra då, enligt mig...

Plast? Det är det man har försäkring till, en sporthoj körs på vägen, där kör man inte omkull lika ofta som i skogen med en offroad, eller hur du nu kör omkull :gnissla

Inte bara det som gör det.... Dom är roligare på fler sätt, tycker, återigen, JAG!

KawaF3771 skrev:
Jo :fakta Det enda som är viktigt hos en brud är att hon gillar hojar :D

KawaF3771 skrev:
Same-same but different, en sporthoj är en helt ny hoj, byggd för att köras på vägen, det är inte mopeder, om man jämför med mopeder...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...