Offroadhoj..?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Har funderingar på att komplettera lite med nån offroadare.
Kan ju dock inte ett dugg om sådana så skulle behöva lite tips på ett par schyssta o lite info om serviceintervaller o försäkringskostnader osv.

Tack o tack..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad skall den användas till, hur ofta (sällan) orkar du serva?

XR650 verkar vara en pärla för allround-offroadande, men det är inget att ta ut i endurospåret t.ex.

/J

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Läs på SOE.se och advrider.com.

Du vet, det finns fler forum än just sporthoj.com.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vad skall den användas till, hur ofta (sällan) orkar du serva?

XR650 verkar vara en pärla för allround-offroadande, men det är inget att ta ut i endurospåret t.ex.

/J

Den ska användas till att åka grusvägen till <insert cityname> istället för asfaltsvägen, inget speciellt sådär alltså bara mest för o skjutsa runt damen lite på o kolla naturen.
Alltså ingen såndär riktig endurooffroadare utan nåt i stil med xt660r eller så..
Jag orkar ju aldrig serva så därför behöver jag nåt me ungefär samma intervaller som en sportgathoj..

Läs på SOE.se och advrider.com.

Du vet, det finns fler forum än just sporthoj.com.

Nej jag vet ju inte det, är ingen allsmäktig allvetare, därför jag frågar här om info om bland annat sånt, tackar :tummenupp

Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Suzuki drz400s är en mycket bra offroadare som duger till enduro, grusväg och landsväg. Serviceintervaller på 600mil, lågt inköpspris och billig försäkring. Använder själv min som supermotard och det funkar det med. Tänk på att köpa en s-version om den ska vara landsvägsreggad.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Suzuki drz400s är en mycket bra offroadare som duger till enduro, grusväg och landsväg. Serviceintervaller på 600mil, lågt inköpspris och billig försäkring. Använder själv min som supermotard och det funkar det med. Tänk på att köpa en s-version om den ska vara landsvägsreggad.

Absolut ett bra tips, men jag skulle nog snegla ett par gånger till på en XR650...det är en pärla, speciellt om det är mer fortåka än brötande. :)

/J

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Njä, det är mer mc-bud i stadstrafik det, må vara att den kan överleva på en grusväg, men det är inte vad jag skulle kalla för en offroadhoj.

/J

Hmm, okey.. men kanske nåt sånt jag behöver ändå :va
Kommer ju inte direkt vara ute i endurospåret o nöta utan kommer väl mest ha den för o göra lite annorlunda tripper på grusvägar o lite såntdär...
Fan va svårt dehär e asså...

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vill du ha något budget så är ju en DR 650SE ett bra alternativ. 96:eek:r från drygt 20´. Mycket kul för pengarna!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Suzuki DR 650 SE. Jättefin hoj på grusvägar. Service var 600e mil. Driftsäker (farsan har en borrad till 703cc i firman, nu har den passerat 4600mil utan större reparationer än en cylinderfotspackning och en statorlindning). Men den är kanske lite väl tung när terrängen blir tuffare.

Om du inte ska ge dig på något värre än ganska ordinära grusvägar så skulle du klara dig bra med en Honda Transalp. Går att stå på ganska ordentligt längs en grusväg med en sån och är betydligt bekvämare än en DR 650 SE.

Ett tips kan ju vara att du kollar in "motard och offroad" här på Sporthoj också.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om du inte ska ge dig på något värre än ganska ordinära grusvägar så skulle du klara dig bra med en Honda Transalp. Går att stå på ganska ordentligt längs en grusväg med en sån och är betydligt bekvämare än en DR 650 SE.

[/URL] här på Sporthoj också.

Ja, ska du skjutsa runt med tjejen så kanske du vill ha något som är bara aningens större än en "offroadhoj".

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Nemen titta, de finns ju massa fina underkategorier på detta forum man inte hade nån koll på =)
Frågan kanske är bättre lämpad i motard/offroad-delen som sagt men skippar nog att starta en ny tråd.
Får läsa runt lite där.
Den typen av hoj som på bild ser ut att passa mig bäst är drz400 och xt660r, jag vill ha nåt jag kan busa runt lite med men även kunna ta me mig tjejen på nån tur då o då eftersom hon absolut inte tycker om att sitta "3 meter över backen" som hon gör på min nuvarande =)
en drz eller xt med motardhjul som tillbehör vore fint =)

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
äker själv XT660R -07:a å jag tycker den funkar kanon bra till grusväg samt lite bättre skoterleder/stigar. Men även landsväg funkar den till, åkte 16 mil i lördags å det va inge problem, inte ens träsmak. En hoj jag kan rekomendera, går att slanga med den oxå har jag märkt, kommer upp hur fint som helst på 2:an sen e det bara lägga i 3:an efter ett tag osv. Kanon hoj med 1000 mils intervall på servicarna. :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nemen titta, de finns ju massa fina underkategorier på detta forum man inte hade nån koll på =)
Frågan kanske är bättre lämpad i motard/offroad-delen som sagt men skippar nog att starta en ny tråd.
Får läsa runt lite där.
Den typen av hoj som på bild ser ut att passa mig bäst är drz400 och xt660r, jag vill ha nåt jag kan busa runt lite med men även kunna ta me mig tjejen på nån tur då o då eftersom hon absolut inte tycker om att sitta "3 meter över backen" som hon gör på min nuvarande =)
en drz eller xt med motardhjul som tillbehör vore fint =)

Fast det är ju två helt olika hojar, skiljer säkert ett undernärt moppefucko i vikt. Suzukin är inget att skjutsa på jämfört med Yamahan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC