Offshore Arbete Norge..

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
Behöver tips om offshore arbete i Norge.. Funderar på att gå säkerthetskursen men har hört att många företag erbjuder att man får gå kursen när man jobbat åt dem ett tag..

Är utbildad Vvs-montör med certifikat..
Vilka företag kan man Söka jobb hos, någon som har tips?
Behöver info om Jobb på Oljeplattform.
Jobb på Ormen Lange.
Jobb på Snövit.
M.m..


Är ju massor med medlemmar som jobbar i Norge så någon borde ju ha info tycker man..:tummenupp
 

MikkE

Guest
Jag kommer också kanske bli tvungen att söka nytt snart. De ska skära ner på jobbet till juli :gråta
Vet inte om jag kommer att få vara kvar. Kan de behöva truckförare på en oljeplattform? :rolleyes:
Skämt åsido. Jag skulle också vilja ha lite tips eller info medans man letar själv.
 
Last edited:

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
Lyter tråden.. 109 läsningar men bara 1 svar...
Finns det verkligen ingen här som jobbar offshore eller vet något om det :va
 
Last edited:

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
För ormen lange och snövit behöver du ingen säkerhets kurs, dock så börjar ormenlange lida mott sitt slut, vet inte hur det är med snövit men det bör ju också vara på slutampen.

Det finns och kommer finnas massor av jobb i stord där dom håller på att bygga massa plattformar, men det e ju på land det, men många som är där kommer nog att bli erbjudna off shore jobb sen.

Säkerhets kursen kan du få betalt av ett företag, men pröjsar du själv ca:25000kr så kommer du garanterat ut fortare, bara att snacka med nått företag så man får åka ut garanterat.

Framäs (stavnig??) pröjsa säkerhetskursen åt två polare efter dom hade jobbat åt dom i 3 mån på ett raff.

Andra företag är:

marineweld
Marine instalation
Bröderna langset
mm.mm.

Är svetsare själv, men tror att företagen ovan tar inn alla möjliga yrkeskategorier.

http://platsbanken.ams.se/utland/text0/070216,070080,300913,21,1730750560.shtml
 
Last edited:

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Ett tips på en länk där många norska företag lägger ut om jobb är:
http://www.teknikjobb.se/

Men offshore vet jag inte. Sök in på storföretagens hemsidor. Maersk och allt vad de heter! ;)
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Det finns vældigt dåligt med offshorejobb nu. MASSOR av folk har ur egen ficka prøjsat den utbildning som behøvs før 60k från mitt jobb. Ur deras klasser var det 2 på 33 som fick jobb pga att de hade "kontakter". Visst i framtiden kanske det finns offshorejobb, men inte nu.

edit: omformulering.
 
Last edited:

"NÄCKEN"

Häradsbetäckare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Såld såld såld
Det finns vældigt dåligt med offshorejobb nu. MASSOR av folk har ur egen ficka prøjsat den utbildning som behøvs før 60k från mitt jobb. Ur deras klasser var det 2 på 33 som fick jobb pga att de hade "kontakter". Visst i framtiden kanske det finns offshorejobb, men inte nu.

edit: omformulering.

Hmmmm:va lite jobb verkar det finnas iallafall.. Har fått 3 erbjudande om jobb bara idag varav 1 är villiga att betala kurs efter Sitetest är godkänt...
Vad har du gått för kurs som kostar 60000:-? Priset på den Offshorekurs jag skulle gå låg runt 25000:-
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Hmmmm:va lite jobb verkar det finnas iallafall.. Har fått 3 erbjudande om jobb bara idag varav 1 är villiga att betala kurs efter Sitetest är godkänt...
Vad har du gått för kurs som kostar 60000:-? Priset på den Offshorekurs jag skulle gå låg runt 25000:-

Jag har inte en aning, jag skriver bara det jag hør ifrån mina arbetskamrater. Men har du jobberbjudande ær det væl bara dumt att sæga nej?
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Skulle också vilja ha lite info.
Jar tänkt att ta ett sabbatsår från studierna och jobba i Norge.
Att jobba på oljeplattform vore det ultimata.
Har man någon chans att få ett sånt jobb utan utbildning?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Skulle också vilja ha lite info.
Jar tänkt att ta ett sabbatsår från studierna och jobba i Norge.
Att jobba på oljeplattform vore det ultimata.
Har man någon chans att få ett sånt jobb utan utbildning?

Nej..
Räkna ca 20 lax i utbildningsslant för att öht få komma till en oljeplattform.. De är vad jag hört av folk som varit ute
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Offshore jobb är ljuset i tunneln för mig. Hoppas dom finns när man kommer ut på marknaden:)
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Offshore jobb är ljuset i tunneln för mig. Hoppas dom finns när man kommer ut på marknaden:)

Vad utbildar du dig inom?

Är med sugen på offshore, kanske inte nödvändigtvis i Norge, ska skicka ett par ansökningar till Maersk idagarna så får man se hur intressant man är för dom.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Jag jobbar för National Oilwell och är anställd i kristiansand, jobbar som servicemekaniker på oljeriggar runtom i hela världen.Hade jävla tur som kom in innan oljepriset sjönk, nu är dem försiktiga med nyanställningar.Man måste ju ha någon erfarenhet som företagen vill ha annars slänger dem ju inte ut massa pengar på kurser till dig. Jag jobbar 28dgr och ledig 28dgr, ska till Ghana nästa vecka på en rigg som heter Blackford Dolphin där vi levererat ny borrutrustning för djuphavsborrning. Är väldigt sällan på norsk sokkel vilket är bra för det är bättre pröjs i andra länder.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad utbildar du dig inom?

Är med sugen på offshore, kanske inte nödvändigtvis i Norge, ska skicka ett par ansökningar till Maersk idagarna så får man se hur intressant man är för dom.

Konstruktör / Underhållsingenjör (Maskiningenjörsprogrammet)

Själv? Men jag har 18 månader kvar av min utbildning.
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
Konstruktör / Underhållsingenjör (Maskiningenjörsprogrammet)

Själv? Men jag har 18 månader kvar av min utbildning.

Automationsingenjör, har arbetat några år.

Är inte så intresserad att ligga ute över en månad, har ett sånt jobb idag till viss del.

Får se om det finns någon tjänst offshore där det är mer hemma än borta-tid.
Har hört om de som går på schema 2-3-2-4 (2 veckor ute/3ledig/2 ute/4 ledig), vet inte om det finns någon befattning inom min inriktning där, ska gräva vidare i detta efter nyår och förhoppningsvis träffa ett par företag och få lite mer info!
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Lycka till med jobbsökeriet! Nu drar jag till Ghana och jobbar/slappar lite, 35+ grader där nu:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top