Ofrivillig pappa....

Är detta någonsin ok?

• Antal röstningar
    0
Jag förstår inte hur man kan välja att bli ensamstående mamma, för det kan man väl nästan räkna ut med lilltån att man blir om man gör såhär?!

Jag har haft min dotter varannan vecka sen vi separera för 7 år sedan.... Har inte sett röken av ett barnbidrag..... Det verkar ju vara självklart att morsan ska ha bidraget.... Nu har inte jag tjafsat om det p.g.a. att hon behöver pengarna mer än mig. Men har man 50/50 vårdnad så borde ju barnbidraget delas lika.... Vet inte ens vad barnbidraget är på, nån som vet?

Svanen skrev:
Jag anser att om någon av "föräldrarna" inte vill ha/är redo för barnet så ska det bli abort.

Precis som om pappan inte har något att säga till om?

MI - Manligt Initiativ....
Vart signar man upp sig?? .....Till MI alltså :banana

Blanco skrev:
....Har inte sett röken av ett barnbidrag.....

Det är bara att kontakta försäkringskassan...

Zlide skrev:
...Men om man inte har ngn relation och mamman bestämmer sig för att inte dela vårdnaden så får hon ju automatiskt ensam vårdnad eftersom hon är mor. Såvida inte pappan vänder sig till tingsrätten för att bråka...

Om du inte har något som ligger dig i fatet och/eller avsäger dig rätten så får du automatiskt delad vårdnad nu för tiden.

Detta är dock en relativt ny regel.

Nitrogen skrev:
Jag förstår inte hur man kan välja att bli ensamstående mamma, för det kan man väl nästan räkna ut med lilltån att man blir om man gör såhär?!

Tja.. om man inte vill ha en man i sitt liv osv. så kan jag till viss del förså det. Men som i detta fallet så blir hon med stor sannolikhet ensam mamma, ja. Det skulle verkligen inte vara mitt första val heller, att bli ensamstående förälder.

Å för barnets skull tror jag helt och fullt på att det är bättre med både mamma och pappa tillsammans, om det förhållandet fungerar bra, villsäga.

Att sätta ett barn till världen när inte båda två är överens om att skaffa barn är ju en dålig start på livet för barnet.

Jag har en dotter på 3 år som jag har varannan vecka och hon är det bästa jag har.
Det kan låta grymt , men för hennes skull så önskar jag att hon inte fanns, det skär i hjärtat att säga så, men det är ju hon som får lida mest av det hela. oftast barnen som kommer i kläm , för mamman och pappan tänker mer på sig själv än vad som är bäst för barnet.

Det hade varit bättre om min dotter hade fått vänta några år med att komma till världen , men nu är hon här och jag gör vad jag kan för henne, även om man ibland känner att det inte räcker , , jag är ju inte mer än en pappa, som när det gäller barn kommer i andra hand.

Easy_Mike skrev:
[Bullenmode ON)

Det här har hänt en kompis..
Alla namnen är fiktiva..

Nasse och lisa hade vart ihop i flera år(7)
hade sen innan 1 gemensamt barn.
Nu blev Lisa på smällen..helt oplanerat.
ca 1,5 år efter den förra graviditeten..

Nasse blir överlycklig och trippar runt i flera veckor..

Lisa däremot är inte alls lika lycklig och bestämmer sig för abort.

Nasse bönar och ber men Lisa har bestämt sig..det är inte rätt tidpunkt.
"jag vill inte ha fler barn....det känns inte rätt"

Nasse försöker hålla gott mod men gråter i förtvivlan när Lisa inte ser detta(nätterna)

Så...Lisa åker till farbror doktorn och gör ingreppet..Fast att Nasse har förklarat att han inte vill ta bort barnet.

Nu lever Nasse o Lisa fortfarande ihop...
Lisa har ngn gång yttrat sig om just barn..Nasse säger då:
Nä...jag vill inte mer...Jag gav dig ett barn som du inte ville behålla,nu får det vara nog.

FRÅGA: Är Nasse ett svin som tänker så. Elr har han rätt?

Paret lever lyckliga än idag...

[Bullenmode OFF]

:confused:

jag tycker du gör rätt.. som man bäddar får man ligga

Blanco skrev:
Ja.....det är alltså 39900 spänn på 7 år som jag gått miste om....

Nja... det är ju barnet pengarna ska gå till. Så DU har väl inte gått miste om någon kosing. Om mamman har huvudansvaret för inköp av kläder o dyl så är ju ingen större skada skedd?
Jag antar att du inte betalar något underhållsbidrag till henne iom att barnet bor halva månaden hos dig.
Fast jag förstår resonemanget kring själva pricipen. :tummenupp

:6surkart Nä det där är elakt som bara den måste jag säga, och väldigt egoistiskt (stavas). Det är i sånna fall jag anser att Fadern inte ska behöva betala för barnet...

Easy_Mike
[Bullenmode ON)

Det här har hänt en kompis..
Alla namnen är fiktiva..

Nasse och lisa hade vart ihop i flera år(7)
hade sen innan 1 gemensamt barn.
Nu blev Lisa på smällen..helt oplanerat.
ca 1,5 år efter den förra graviditeten..

Nasse blir överlycklig och trippar runt i flera veckor..

Lisa däremot är inte alls lika lycklig och bestämmer sig för abort.

Nasse bönar och ber men Lisa har bestämt sig..det är inte rätt tidpunkt.
"jag vill inte ha fler barn....det känns inte rätt"

Nasse försöker hålla gott mod men gråter i förtvivlan när Lisa inte ser detta(nätterna)

Så...Lisa åker till farbror doktorn och gör ingreppet..Fast att Nasse har förklarat att han inte vill ta bort barnet.

Nu lever Nasse o Lisa fortfarande ihop...
Lisa har ngn gång yttrat sig om just barn..Nasse säger då:
Nä...jag vill inte mer...Jag gav dig ett barn som du inte ville behålla,nu får det vara nog.

[Bullenmode OFF]

Jag kan inte se att han är egoistisk i detta fall...Han har rätt han "gav" henne ett barn som hon valde bort... :(

Hamnade i den situationen jag med.... :mad:

Tjejen blev med barn, jag sa ta bort hon sa nej. Nu har vi en dotter (15 mån).

Vet nog inte än hur jag ska tackla känslorna riktigt. :död

Blanco skrev:
Har P-sprutorna kommit föresten? Då ska jag ta en bumms!!!

Fan, jag blir helt darrig av att läsa tråden. Jag vill inte ha barn överhuvudtaget och tar gärna en p-spruta. Finns dem?

Tanken att sterilisera sig har slagit mig många gånger men man vet ju aldrig hur man tänker om 10 år. Än så länge har jag aldrig känt, ens en sekund, att jag skulle vilja ha barn.

Så, var tvungen att skriva av mig bara. :gnissla

Det finna andra sätt än kemisk behandling..

operation tex.den är återställbar.

Jag vet hur man gör... :3freak

ingreppet görs under lokalbedövning och tar väl drygt 30 minuter.

om man sedan om 10 år skulle ändra sig så görs en ny op och man syr ihop skiten igen...

Easy_Mike skrev:
Det finna andra sätt än kemisk behandling..

operation tex.den är återställbar.

Jag vet hur man gör... :3freak

ingreppet görs under lokalbedövning och tar väl drygt 30 minuter.

om man sedan om 10 år skulle ändra sig så görs en ny op och man syr ihop skiten igen...

Och då är yngeln garanterat stridsdugliga?!

Synd om den som får barn o inte vill ha!!! och allra mest barnet.... :3freak glädjen verkar inte riktigt bli detsamma om man läser er trådar!!! :(

bojkotta de tjejerna "som bestämmer själv".... tycker jag :rolleyes:

....livet som ensamstående mamma verkar ju inte hellyckat heller :kocko
...kan inte vara så mkt tid till mckörning iallafall :tungan

Fakkverk skrev:
Och då är yngeln garanterat stridsdugliga?!

Ynglen har en generationstid på ca 70 dagar och tillverkas efter principen kvantitet hellre än kvalitet.

Att skära av autobahn har nog inte så menlig inverkan på produktionen. Vad jag vet så är det inte avflödet som styr produktionen i första hand. Det är rätt många av ynglen som ändå aldrig kommer till skott.

Däremot kan det vara problem med att återställa autobahn.

http://www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=36328

Last edited:
Kakan skrev:
:6surkart Nä det där är elakt som bara den måste jag säga, och väldigt egoistiskt (stavas). Det är i sånna fall jag anser att Fadern inte ska behöva betala för barnet...

Det är bara att betala o se glad ut...
Känns ju som en vettigare anledning jmf med biltullarna... :3freak

Stefanp skrev:
Man tänkter ju inte så mycket på det kommande barnet om man gör på det viset.

Nää...det verkar finnas gott om föräldrar som inte tänker på att det kommande barnet är en individ som behöver en massa kärlek, tid o omtanke.

Ett barn är ingen "sak" man skaffar bara för att ens kompisar gör det. Ibland verkar det som att folk tror att skaffa barn är precis som att köpa sig en ny plasmaTV eller nåt, för att en "sån ska man ju bara ha" För det är ju lite coolt just nu, att vi oxå "fixar en kotte" :3freak

Och brudar som ställer till med en olycka på egen hand...skjut dom. :kocko

Att någon överhuvudtaget vill ha ett barn mot "pappans" vilja är fan i mig helt obegripligt. Är det så jävla viktigt att bli morsa får man för fan hitta en kille som VILL bli farsa.

Äh fy fan vad trött jag blir på alla jävla puckon som finns. :död

//M

Easy_Mike skrev:

Tycker han gör helt rätt...!!! Det ska inte vara så att det bara passar den ena föräldern.

Dom får väl ge all sin kärlek till varandra och till det barnet dom redan har.

//M

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...