Oj vad många delar det blev =)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jorå lagren är lika bra, tom oftast samma tillverkare då det inte finns så många som gör lager i japan dimensioner. (t.ex gör SKF inte det)

Kopparspån i oljetråget lät skumt... Lite flisor på magneten på oljepluggen är ju ingenting jätteonormalt men att det är koppar lät ju lite oroväckande. Det enda jag kan komma på i min motor som är gjort i koppar är några prylar till startmotormekanismen men jag vet ju inte hur det ser ut på Kawa!? kan hända att dom har glidlager/bussningar i koppar/mässing. Har du några andra symptom som typ missljud eller så!?

Blir nog inge :öl för mig i helgen, jag ska skruva tills hojen är körklar och sen ska jag gasa om allt går väl!

mr green

Snart tillbaka på vägarna eller kanske.
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
green mean machine
tjena ! hur har det gått, har du varit ute och kört i helgen nu? cykeln är alldeles kawa tyst när man startar ! :) sedan när den blir varm kommer oljudet när man gasar låter som om det skulle komma ett ljud innifrån som stegras vid gaspådrag.Man kan väll hoppas att det inte är döden för kawan, konstigt att det inte var några metallflisor oxå , men det kanske kan tänkas att det finns något koppar glidlager eller något. pratade med en som trodde det var ramlagerna i helgen men men det är väll bara att riva vidare. men tack för tipsen !! kommer du på något mer är det bara du hör av dig! :bow

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Njae har inte kört nåt fick ihop den inatt så idag blir det väl körning!

Kom och tänka på när jag satte ihop min motor att kolvbultslagringen (i vevstaken) är ju i mässing...
Men ta och prata med nån som kan kawa motorer eller släng ut en post på mekforumet här så kanske du får nåt bra svar!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras