Ojsan hoppsan va folk kör

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Körde vägen vid tullinge mot södertälje igår med en polare... Har bara kört den vägen en gång tidigare för 3-4 år sedan.
Det är ju som sagt en mycket rolig väg och det verkar många andra tycka också....
Till saken, vill inte leka moralkärring, men jag förstår att det händer en och en annan olycka här ibland... shit vilket tempo folk håller. Känns som om folk kör lika fort där som på "gatåkningar" på bana.. :va
*scary*

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
fezt skrev:
Körde vägen vid tullinge mot södertälje igår med en polare... Har bara kört den vägen en gång tidigare för 3-4 år sedan.
Det är ju som sagt en mycket rolig väg och det verkar många andra tycka också....
Till saken, vill inte leka moralkärring, men jag förstår att det händer en och en annan olycka här ibland... shit vilket tempo folk håller. Känns som om folk kör lika fort där som på "gatåkningar" på bana.. :va
*scary*

Körde där igår och mötte ett pucko som bestämt sig för att köra om en bil mitt i en kurva, för honom var det en tvär vänstersväng och han låg en bra bit över mittlinjen. I.o.m. hans nerlägg var han även över mitten av min körbana. Hade jag inte kastat mig åt höger hade det blivit en brutal frontalkrock. Hade jag suttit i en bil, ja... gissa sjävla. Inte för att jag höll hastighetsbegränsningen men jag håller mig iaf på min sida av vägen.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
robeen skrev:
Körde där igår och mötte ett pucko som bestämt sig för att köra om en bil mitt i en kurva, för honom var det en tvär vänstersväng och han låg en bra bit över mittlinjen. I.o.m. hans nerlägg var han även över mitten av min körbana. Hade jag inte kastat mig åt höger hade det blivit en brutal frontalkrock. Hade jag suttit i en bil, ja... gissa sjävla. Inte för att jag höll hastighetsbegränsningen men jag håller mig iaf på min sida av vägen.

Tyvärr finns det ganska många som glömmer att stoppa i hjärnan i hjälmen innan de kör iväg.

KjellF

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
http://www.pashnittours.com/thepace.html

Bra läsning för de flesta som trycker hårt på landsväg.

JAG anser:
att om man kör på gata så skall man kunna hålla sig på sin sida av vägen. Kan man inte det, så kör man över sin förmåga. Givet så kan man ju ta andra körbanan om man verkligen SER att det inte kommer någon från andra hållet, men varför? Det är ju knappast ett race, eller? På vägen kör man defensivt och på bana kan man kosta på sig att köra offensivt.

Lagom kul om man klipper en hojbroder eller syster pga. att man ville leka Rossi. Man får inga poäng för att man kommer först till fiket. Möjligen dock en något kortare kö för att betala.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...