OK, hur mycket töjer sig skinnställ???

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
sirSmokealot skrev:
2126866
Jag tycker stället är killersnyggt... och det passar till min hoj...

Tack för komplimangen! :hihi

Jag köpte ett likadant i strl 54 för några veckor sen. Det sitter rejält tight, dock utan det där "andningsnöd" som alla snackar om. Borde kanske köpt strl52, men där fick jag inte igen byxorna... :lol

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
mesh skrev:
2127313 Tack för komplimangen! :hihi

Jag köpte ett likadant i strl 54 för några veckor sen. Det sitter rejält tight, dock utan det där "andningsnöd" som alla snackar om. Borde kanske köpt strl52, men där fick jag inte igen byxorna... :lol

Passar det bra nu eller??? Blev den mjukare? töjde det sig nåt?

Är sugen på ett sånt... SNyggt som faan :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jag köpte ett spyke 54 som satt riktigt tight i början försökte töja den med susp å allt vad det heter men nu har jag kört 200 mil i det och det känns riktigt bra nu. Visst är det trängre än att köra delat men också mycket säkrare ska då det sitter å så inte skydd kan flytta på sig:)

Kunde inte alls stå rak i ryggen i början men nu går det bättre :tummenupp

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
sirSmokealot skrev:
2128298 Passar det bra nu eller??? Blev den mjukare? töjde det sig nåt?
Är sugen på ett sånt... SNyggt som faan :)

Det sitter än sålänge kalasbra på mig. Men eftersom jag är nybörjare så vet jag inte om det är "perfekt", eller hur man nu ska säga. Läser man om andra och deras skinnställ så verkar de ju inte kunna andas i dem de två första säsongerna. _Så_ tight sitter inte mitt, utan i mitt fall är det med "skönt tight" (fan vad svårt att gradera såna där saker i ord). Jag har ju bara åkt ~60 mil i år, så det har säkert inte hunnit töja ut sig, men jag är hittills väldigt nöjd. Enda nackdelen skulle väl kunna vara att armar och ben är _aningens_ (med betoning på det också) för långa. Mest armarna, men det är egentligen ingenting som stör.

Jag upplever dock som att skinnet blivit lite lite mjukare, men jag har som sagt inte åkt särskilt mycket med det ännu. Känns som man fått hyfsad hög kvalitet till ett rimligt pris åtminstone. Att det är snyggt gör ju inte saken sämre. Tom morsan tyckte det var snyggt. :hihi :lol

sirSmokealot

Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
mesh skrev:
2129375 Det sitter än sålänge kalasbra på mig. Men eftersom jag är nybörjare så vet jag inte om det är "perfekt", eller hur man nu ska säga. Läser man om andra och deras skinnställ så verkar de ju inte kunna andas i dem de två första säsongerna. _Så_ tight sitter inte mitt, utan i mitt fall är det med "skönt tight" (fan vad svårt att gradera såna där saker i ord). Jag har ju bara åkt ~60 mil i år, så det har säkert inte hunnit töja ut sig, men jag är hittills väldigt nöjd. Enda nackdelen skulle väl kunna vara att armar och ben är _aningens_ (med betoning på det också) för långa. Mest armarna, men det är egentligen ingenting som stör.

Jag upplever dock som att skinnet blivit lite lite mjukare, men jag har som sagt inte åkt särskilt mycket med det ännu. Känns som man fått hyfsad hög kvalitet till ett rimligt pris åtminstone. Att det är snyggt gör ju inte saken sämre. Tom morsan tyckte det var snyggt. :hihi :lol

Vilket märke har du??? Är det Brik eller? (Väl skrivet) :tummenupp Tack

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
sirSmokealot skrev:
2129383 Vilket märke har du??? Är det Brik eller? (Väl skrivet) :tummenupp Tack

Sorry, det trodde jag givetvis framgick :hihi
Jag har exakt ett sådant ställ du postade in bild på, ett Berik 3213 Svart/grå/vitt, alltså tom i samma färg som på bilden du postade! :tummenupp

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Mitt satt grymt " tight " då jag köpte det, nu när jag använt det lite är jag glad för det !!! Töjer sig en del !!! ( 1/2 - 1 strlk ) :)

sirSmokealot

Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
mesh skrev:
2129406 Sorry, det trodde jag givetvis framgick :hihi
Jag har exakt ett sådant ställ du postade in bild på, ett Berik 3213 Svart/grå/vitt, alltså tom i samma färg som på bilden du postade! :tummenupp

OK, jag var inte säker... :hihi

Jonte*FZ6 skrev:
2129424 Mitt satt grymt " tight " då jag köpte det, nu när jag använt det lite är jag glad för det !!! Töjer sig en del !!! ( 1/2 - 1 strlk ) :)

Det är bara det att stället känndes så hårt och obekväm på nåt sätt... skinnet var riktigt hårt...

Jag provade ett spyke ställ innan, och det känndes inte så hårt i skinnet...

VEt inte, jag gillar verkligen färgerna på Beriken och de ögonen :)

Det kommer nog bli en sån... kanske ... :hihi

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...