OK,inser att detta är som att svära i kyrkan...

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
..men skulle vilja ha er hjälp. Info och erfarenheter om BMW R1100S , allt mottages med tacksamhet. Söker min första hoj som skall va hyfsat kvick, som även två kan åka någorlunda bekvämt på. Försäkringsmässigt är BMW:n outstanding, 2500kr helår. Helst skulle jag vilja ha en Fazer 1000, men försäkringsofferter runt 25´-30´tusen satte stop för de drömmarna... :eek:
Vad jag förstått så ser verkligen ALLA sporthojsåkare ner på BMW mc. Förklara för en som inte är så insatt, vad e problemet? Prestandan?Boxrarna?
Så, nu har ni chansen; spy galla, hylla vad som helst! Bara jag får några råd!!

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
BMW-bumsar=udda hojjar=udda människor(grisar/SMC-folk)

Antagligen e de lika underbara att äga/köra som de e fula att betrakta...

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Tag kontakt med BMW klubben - det är även de som sköter om försäkringen.

Det jag har sett av BMW hojjar i allmänhet är att de är bra och de har bra köregenskaper, dock är en del modeller hiskeligt fula.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Aero skrev:
..men skulle vilja ha er hjälp. Info och erfarenheter om BMW R1100S , allt mottages med tacksamhet. Söker min första hoj som skall va hyfsat kvick, som även två kan åka någorlunda bekvämt på. Försäkringsmässigt är BMW:n outstanding, 2500kr helår. Helst skulle jag vilja ha en Fazer 1000, men försäkringsofferter runt 25´-30´tusen satte stop för de drömmarna... :eek:
Vad jag förstått så ser verkligen ALLA sporthojsåkare ner på BMW mc. Förklara för en som inte är så insatt, vad e problemet? Prestandan?Boxrarna?
Så, nu har ni chansen; spy galla, hylla vad som helst! Bara jag får några råd!!

Då vet jag hur vi gör!
Du köper en R1100S till mej så får du min SZR som cokså är billig att försäkra!...så slipper folk se ner på dej :crash :hej

Hade jag haft pengarna hade jag absolut köpt en sån. Den är snygg och iaf jag sitter skitskönt på den (har tyvärr inte provkört). Största anledningen är ju dock att man får köra sporthoj utan få betala för alla japsare som klotar hela tiden :fakta

Så skit i vad alla tycker och köp en snygg hoj med billig försäkring :rock

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Hårding skrev:
BMW-bumsar=udda hojjar=udda människor(grisar/SMC-folk)

Antagligen e de lika underbara att äga/köra som de e fula att betrakta...

FUL?? Å det ska du säga... :lol
men e det ingen som har nåt mer konstruktivt att säga. Tänkte jag skulle slippa att gå in på BMWklubbens sida, dom gängen e väl inte direkt objektiva.. finns här någon som överhuvudtaget har kört nån sån hoj?

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Jag körde faktiskt en sån förra helgen. Det var en hoj som gått i BMW Boxer Cup under 2002 men det är inte mycket som skiljer från original. När man väl vant sig vid att vibrationerna går i sidled samt att hojen vill räta upp sig under motorbromsning så är jag faktiskt också lite spekulant på en sån. Helt underbart vridmoment. Trodde aldrig att jag skulle säga detta till någon... Skyller på försäkringspremien.

Bifogat

• bumse.jpg
    bumse.jpg
    106.9 KB · Visningar: 751

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
men menar du då att det är mer vibrationer ån på "vanliga" hojar? Är det så jävligt så att händerna domnar, eller är det mer ovana mellan rad/twin motor å boxer? är det en typisk boxer-egenskap att ge bra vrid?
Du lär väl få hela kamikaze-maffian efter dej nu, men jag uppskattar din uppriktighet :tummenupp :)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
vet inte, min personliga åsikt... bmw har aldrig gjort en båge som en är i närheten av att vara snygg.. dom e inte ens fula.. dom ser för jävliga ut.. rakt av.. men som sagt bara min åsikt..

faktiskt ganska märkligt då dom gör bland dom snyggaste bilarna

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur faan kan man bygga en båge med längs monterad vevaxel?? :3freak

säkert jättebra kvalite´, garani, mm men var är mc stuket? det är ju för fan guldvinge krydda över även de sportigaste bmw:arna.

Näe, köp en neongrön ninja i stället och var som folk!! :fakta

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Det finns ju bumse åkare här...

Såg att tex en som skrev att han aldrig hade blivit ifrånåkt på rörken.
Det är gokart bana som vi alla tränar bromsövningar å dyligt på enligt SMC :)

Men köp om du gillar hojen, har själv aldrig kört BMW men alla jag pratat med som åker dito verkar var glada samt att dom åker verkligen fort när det svänger.
Men det tror jag inte har att göra med hojen utan han som kör.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
bgix skrev:
Köp en BMW om du själv tycker den är OK! Oroa dig inte inte för prestanda, kan du åka är BMW:n inget större handikapp. Helmut Dähne hade länge varvrekordet på Nurburg Ring med en R75 - och det är en riktig traktor jämfört med R1100S.

Helmut Dähne skulle lätt köra ifrån 99% av alla fräna sporthojspiloter med sin gamla R75:a. :fakta

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Nej för i hel***e köp inte en BMW!
Ingen körkänsla, inget stuk, tung, kardankratta och cylindrar som pekar åt alla möjliga håll.
Skyll inte på försäkringen, det finns sporttouringhojar med överkommliga försäkringspremier.
BMW kan bilar men hojkapitlet kan dom lägga ner på en gång!!!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag provade lite olika BMW för två veckor sedan. JAg kan ju säga att dom är hiskeligt sköna i fjädringen. Man är van en sporthoj som guppar och slår på våra sköna tjälskadade norrländska vägar. Detta märktes knappt på BMW. Den har ABS med elektriskt servo=bra bromsar. Den har kardan = underhållsfritt.
Skulle ändå inte vilja ha en pga effektbrist. Men det är inga dåliga hojar. Sen om dom är snygg eller ful? Det finns andra hojar som är fula också. R1150 Rockster tycker jag är brutalt cool. ;)

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Mell skrev:
Skulle ändå inte vilja ha en pga effektbrist. Men det är inga dåliga hojar.

BMW R1100S Boxer Cup Replica

Vridmoment 97 Nm vid 5750 varv/min
Effekt 98 hk vid 7500 varv/min
Torrvikt 209kg

Suzuki TL1000S (97-99) Från år 2000 och framåt är den 9 kg lättare.

Vridmoment: 90 Nm vid 7000 varv/min
Effekt 125 Hk vid 8500 varv/min
Torrvikt 200Kg

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Re: Gummisnodd

UrbanTiger skrev:
Bytlånades med en jeppe när vi var några lirare på weekendtur i höstas. Upplevelsen var ungefär som att sitta på en gummisnodd mellan två skyskrapor, typ! Set enda som var bra var väl att det fanns en växelindikator aom visade vilken växel man hade i, fast de är ju ganska onödigt igentligen, LR ?

Va fasen, det har ju jag på min GS från 77 med.......sen att den inte funkar är ju en annan femma =) :hej

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det finns ingen japanare som går att försäkra så billigt som du kan med en BMW. Har du flera hojjar så blir försäkringen på nr 2 väldigt väldigt billig!!!

Visst är dom objektiva fast dom kör BMW! - Har själv åkt på utflykt med den klubben och dom är inte fanatiker utan gillar mest att åka hoj. Det är mer en social klubb skulle jag vilja påstå...

Verkar som fanatikerna är de som håller till på detta forum...

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Det finns en del trådar om R1100S redan på sporthoj. Sök!

Det jag kan tillägga är att om ditt högsta mål med mc-köpet, är att imponera på 25-åriga testosteronfyllda killar, med gasarm som ser ut som Karl-Alfred (men storleken på underarmen kan de ha fått av att dra i nått annat oxå, men det vet man inte så noga :skrämd ) så är nog inte R1100S nått för dig :crash
Annars så kan du ta en kik :öl

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Izze skrev:
Det finns en del trådar om R1100S redan på sporthoj. Sök!

Det jag kan tillägga är att om ditt högsta mål med mc-köpet, är att imponera på 25-åriga testosteronfyllda killar, med gasarm som ser ut som Karl-Alfred (men storleken på underarmen kan de ha fått av att dra i nått annat oxå, men det vet man inte så noga :skrämd ) så är nog inte R1100S nått för dig :crash
Annars så kan du ta en kik :öl

:lol Dom testoronfyllda fåntrattarna lär nog vara så lagom kaxiga när jag kör i åttor runt dem, dessutom iförd goretex. Inga skinnkläder som man inte ens kan gå upprätt i här inte :p
Skämt å sido, jag vill ha en hoj som går undan, som man åker bekvämt på och som är billig å försäkra. En ganska svår ekvation har det visat sig.... Fast jag tycker faktiskt inte BMW:n e så ful. Fronten vinner väl kanske inga designpriser, men kolla aktern... :tummenupp ruggigt cool!! Dessutom e fälgarna skitsnygga, påminner mycket om designen på M-bilarna.
Forsätt o hylla eller spy galla, gärna mer info från folk som har kört den.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept