OK, Många kör KTM... Men vilken? Å varför?

Vilken modell???

• Antal röstningar
    0

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
300EXC. En 2taktare som nästan känns 4takt. Men man slipper allt mek. Inga oljefilter, bara ut med oljan i med ny. Byter kolv en gång om året och luftfilter när det är smutsigt.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja jag får väl skriva nåt med. Är inne på min 4:e KTM av LC4 familjen och är fortfarande nöjd. Visst skulle man vara sugen på att testa att äga en Husaberg men känner fortfarande att KTM ger mig så pass stort förtroende för deras motorer att jag stannar kvar ett tag till med dem

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
EXC 350sxs för att den är mkt lätt och rapp i motorn och har fint drag över hela registret, den bästa enduro hojen jusst p.g.a att den är så lätt och rapp i vändningarna :)

525sx för att jag vill vara värst :Bugar

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
525 EXC Racing -04 för den går mycket mjukare i motorn och är defenitivt lättare än min förra KTM som var en 625 SXC -03, speciellt i skogen!

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
KTM 950sm För att det var den ballaste tvinnen som finns med en vettig försäkring. Inga arga vibrationer och massor med effekt. Okej den är ingen lättviktare, men det spelar ingen roll. Faaaaaaaaan vad den går. Man garvar hela tiden :D

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
625 sxc för det är den bästa allroundhojen. Funkar som enduro även om man får svettas. Kanonbra vinterhoj som startar med elstart även om det är -15. Bra som grushoj där det finns driv upp till ohälsosamma hastigheter och funkar på motardbanan, man kan aldrig klaga på för lite effekt utan det är tekniken det handlar om. Sen kan jag åka till jobbet året om utan att behöva stå i trista bilköer. Barnen åker bakpå till skolan och trivs, framförallt på vintern :yoparty . Har även tourat med den och efter 5 mil känns rumpan knas men efter 15 har man vant sig. SXC:banana

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
FS650E en blå/gul en (som en ktm fast bättre, typ)
samma familj iaf...

Four Stroke Force :nicka

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
525 exc, Har provat de flesta motarder och just 525exc är den enda som fick mig att bli sugen på att byta bort min xr650 pga vikten, kände att jag hade gjort mitt med längre åkturer och ville ha något rejsigt som gör att man håller sig i stan och på bana/is.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024