Okej, ännu en slipon fråga..

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
har tröttnat på mitt ljud nu, OCH JA! ska köpa twin, meen väntar tills jag får obegränsatkörkort (nästa säsong :tummenupp ) , orkar inte strypa mer hojjar nu :tungan
jag har iallafall ettt leovinci monterat och det har mer ett ljust ljud o låter inte speciellt mkt.. kan man öppna detta o ta bort lite dämparull o få ett lyckat resultat lr ska jag köpa annat slipon??.. isf är detta helsystem ngt o satsa på kanske??.. är mest ute efter skönt ljud!! http://www.sporthoj.com/annonser/?id=22377
och om man nu skulle försöka öppna mitt leovinci, läste att man skulle borra bort nitarna.. o sen huum??.. hur får man ihop det isåfall? kanske bara sätta dit nya nitar??
tack för svar!! :Bugar
 

Bifogat

  • IM000041.JPG
    IM000041.JPG
    108.9 KB · Visningar: 74

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Inga problem att borra upp nitarna, skaffa nya nitar 4,0 eller 4,8, nittång lite tätningsmassa som tål värme, ta ur det du skall och testa, har själv aldrig "tagit bort" dämpning men det borde vara lättare. frågan är om det blir "skönt ljud" men det kan bara du avgöra, vad andra tycker om det höga ljudet misstänker jag att du struntar i:)
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Om du tar bort dämpull så förlorar du effekt, kan hända att du får mer ljud om du packar dämparen stenhårt med avgasull.



kraschpuck skrev:
har tröttnat på mitt ljud nu, OCH JA! ska köpa twin, meen väntar tills jag får obegränsatkörkort (nästa säsong :tummenupp ) , orkar inte strypa mer hojjar nu :tungan
jag har iallafall ettt leovinci monterat och det har mer ett ljust ljud o låter inte speciellt mkt.. kan man öppna detta o ta bort lite dämparull o få ett lyckat resultat lr ska jag köpa annat slipon??.. isf är detta helsystem ngt o satsa på kanske??.. är mest ute efter skönt ljud!! http://www.sporthoj.com/annonser/?id=22377
och om man nu skulle försöka öppna mitt leovinci, läste att man skulle borra bort nitarna.. o sen huum??.. hur får man ihop det isåfall? kanske bara sätta dit nya nitar??
tack för svar!! :Bugar
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
okej okej... en effektförlust kanske inte blir så märkbar när jag ändå har strypningen i ?? men ngn som provat o plockat ur (lite, mycket) dämpull o fått ett lyckat resultat?
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
tihi.. johan ska köpa twin? tjänar man så mycket på att klippa gräset? :rofl :rofl :rofl
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Några fler ideer??.. borde finnas ngn som kan lite om sånt här?? har sökt meen vet ej om jag fann de jag var ute efter!! :Bugar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top