Okej då startar jag då som jag låvat (sv 650)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Här är lite bilder på hur den ser ut idag dock innan sadeln kom på så lite fantasi nu.

Har tyvär inte blivit så mycket gjort på hojen. Bilen har gått varm så var tvungen att byta toppackning för den läckt in glykol sen small främre vevaxelpackningen så efter det bakre :huvet Å nu orkar jag inte mer för det är så dåliga ringar i den så det är inte vär det. Som ett avgasrör ur vevhusventilationen:gnissla Det kanske är någon som har en sjyst B20 liggandes bytes mot "nästan färdig caferacer" hahah kanske en annan cool bil:D

Här ser ni ju bakljuset/blinkers/skyltbelysning var ju okej eller?

Nån som sneglat lite åt färgen på Nestors trajja? :)

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
klart

På din begäran kommer det snart:tummenupp

Jag har varit borta ett från garaget nu.

kätting

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
XS 650 & FZR600
Här kommer ett videoklipp på moppen :yoparty

[YOUTUBE-ID]SDfBsWnrRoA[/YOUTUBE-ID]

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
nere på 800cc tot.
FET! Gillar lacken skarpt, både färgen och "motivet" (eller vad säger man? färgsättningen kanske?) Grattis till en grym hoj! :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Den blev riktigt snygg.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Kalas!

Mycket inspirerande bygge. Gillar färgsättningen skarpt. Påminner om någon gammal klassisk hoj (-60 trajja?)...

Tips(?):
Hur skulle det bli med en mag-spoiler som täcker "hålet" framför motorn och innan framhjulet... om jag gör mig förstådd...

tror det skulle bli sketa-snyggt!

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
sorry

Sorry man! Du som är mannen som fick mig att starta tråden. Kan bara skylla på simpla saker som att jag har just köpt hus (renovera med en 2åring) stället huset är radioskugga fär det mobila bredbandet bytt leverantör nu.

Men om du kollar in om ett tag igen så ska jag lägga upp en film med ett härligt knäskrap med cafe racern :D jag bor nu bara ca 300meter från denna kurva :yoparty Detta skrap blir för dig!

Blev omkörd av en exakt likadan i söndags vid Norrtälje... kanske du?:va:tuttar

:)Det var det nog. Jag bor nu bara 10 min utanför Norrtälje (med bil i laglig fart)

Kör du hoj å bor här i krokarna?

Last edited:

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja du

:) Jasså var det regn då. Kolla bara om hojen gick i regnet med utan något elknas kan vi säga:gnissla Det fungerade:D

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
http://www.youtube.com/watch?v=Jf8qUfGyY4w

Ja det är inte så mycket att hänga i hjulgran men den får duga nu bättre sak komma. Jag lovar.

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
ta över

Om någon skulle vara intresserad att ta över cafèRacerbygget så hör av er. Jag har lite tajt med tid nu:mad: Det är inte mycket kvar mest slipa å lacka typ, Den används så det är ett rullande projekt. Ni kan ge ett seriöst bud.

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ny ägare

Ny ägare till bygget :) Har sett bilder på den lack m.m. Den blir grym Hoppas han forsätter här så ni får se. Det är rätt kille som tog över:tummenupp

Hjjulle

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
Sv 650 -02
Jag fick ära att bygga klart (spackla/lacka/fixa detaljer mest) hojen. Blev BRG med silverstripes. Ska nog ge på vissa delar en omgång lack till i vinter och kanske leta upp en annan ljuddämpare m.m, men just för tillfället är jag rätt nöjd med den. Nybesiktigad precis som den ser ut, men undantag för två backspeglar.

DSC00403.jpg

DSC00404.jpg

DSC00405.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag fick ära att bygga klart (spackla/lacka/fixa detaljer mest) hojen. Blev BRG med silverstripes. Ska nog ge på vissa delar en omgång lack till i vinter och kanske leta upp en annan ljuddämpare m.m, men just för tillfället är jag rätt nöjd med den. Nybesiktigad precis som den ser ut, men undantag för två backspeglar.

View attachment 322274

View attachment 322275

View attachment 322276

Tjusigt!:tummenupp
Kul med en tvåstegsbyggtråd, två ägare/byggare men samma hoj.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA