Olaglig körning till uppkörningen

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Kör inte till uppkörningen, som sägs i trådarna så blir du kuggad direkt. Sen så skriver dom i protokollet vad du gjort och nästa uppkörning blir inte enkel, och inte nästa därefter osv.

Tveksam till det där, Jag tog hojjen själv till uppkörningen i tron att jag skulle vara före provförättaren. Men så när han ändå stod där med två andra som skulle köra upp och ser mig komma så gnäller han lite men jag får ändå köra upp och klarar det utan problem. Kanske bara hade tur att jag fick rätt inspektör

Emma-EvelinaGSX

Emma-evelinaGSX
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Gixxer 07
Dom flesta här är halvt mongolida - alla killar vill borra och ligga hela tiden - om jag och mina kompisar får med ett gäng sporhojskillar på en sväng så svalnar intresset att gassa direkct - dom försöker hela tiden få till en lång gazzningsrunda med övernattning och sprit,öl och vin på vandrarhem med på schemat

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Ett spännband i varje gaffelben fram och ett över svingen håller skiten på plats. Så har jag kört min hoj ett par gånger och den har inte lossnat trots tämligen omild körning. Hör av dig om du vill ha hjälp, jag bor mitt i centrum ovanför frisören och ser dig ibland när du tassar omkring på gatorna här ;)

rogzal

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
Tl 1000 R
Vad är problemet.....kör hojen till uppkörningen om du vill och sen kan du ju berätta för oss andra som verkar vara så intresserade hur de gick med dit körkort....om de blir nåt.
Att spänna fast hojen på ett släp verkar vara svårt för dig men jag ser nästan dagligen hojar på släp och har aldrig hört talas om eller sett en enda hoj åka i backen,om du mot förmodan tappar hojen i nån snäv kurva så glöm för faaan inte å fota:tummenupp

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Lånar en bild från ett tidigare inlägg.

Så här brukar jag spänna fast de hojar jag är tvvungen att köra på släp och det har funkat hur bra som helst.

Ett spännband i varje nedre krona spänn ner gaffeln lite grannn inte i botten och ett spännband igenom framhjulet så kan inte hojen halka omkull.

plankorna behövs inte om du surrar hojen enligt dom röda strecken jag markerat med.

Då står det som berget! Är du osäker på om bakdelen ska "sladda" ta ett band till och fixera bakhjulet.

Lycka till med lappen.

Bifogat

• mc-sl%E4p.jpg
    mc-sl%E4p.jpg
    55.6 KB · Visningar: 98

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Tack ännu en gång för alla lastningstricks =) Fått många bra ideér nu. Olovlig körning till uppkörningen kan ni glömma att jag gör nu =)

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Så här brukar jag göra när jag lastar min cross i alla fall vet inte hur det funkar med sporthoj...

Det bruna är en planka och det bakre repet spänner ner bakdämparn och dom 2 främre spänner ner framdämparn och hörnet på släpet håller fast framhjulet..

Brukar kunna skaka på hojjen och då rör sig bara hela släpet så den sitter som sten..

Får du inte en väldigt konstigt lastfördelning då?
Kanske inte så farligt med en lätt cross, men med över 200kg hade jag velat ha den centrerat.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
är det svårt att hyra en mc från en lokal körskola i skövde?

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Dom flesta här är halvt mongolida - alla killar vill borra och ligga hela tiden - om jag och mina kompisar får med ett gäng sporhojskillar på en sväng så svalnar intresset att gassa direkct - dom försöker hela tiden få till en lång gazzningsrunda med övernattning och sprit,öl och vin på vandrarhem med på schemat

HAHA, skitkul :) Hur ofta funkar det?

Finns det bara en ledig tid för hojen så kanske det går. Ring förslagsvis till Magnus Carlsson på Nya Trafikskolan.

Se! klart, nu slipper du allt krångel med släp etc. Spara tid och bekymmer hyr en mc. Ainte problem som Abu Hassan brukar säga.

Last edited:

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
Du verkar ju ha fått tips om lastning men här är ett till :)

Hade R6an på släp 110mil utan problem, spänn ner framgaffeln bara och dra spännband så inte bakhjulet kan fara åt något håll :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hörde om en som tagit taxibuss till uppkörningen.
Tja, ska man inte så långt så blir nog inte det mycket dyrare än att hyra en liten lastbil eller liknande. Och är taxin rullstolsanpassad så finns det en lyft bakpå. Skitsmidigt. :D

Trådstartaren: Hur löste det sig med hojfraktandet?

svartakatten

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Yamaha FZ1N
Jag körde till min egen uppkörning.Inget att rekommendera,men funkade kanon för mig. Var där 40min i förväg. Körskoleläraren som var där och övade konbanor med sina elever (och mig) var INTE imponerad. Klarade kortet iaf.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024