Oldschool

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Tjena! Ny här på forumet men har kört hoj i ca fyra år. Det började med en Ninja som jag serare sålde för att köpa en gammal z1000j från 83 :) Varför?... Jo jag gillade ju att köra den å så men den saknade lite av den där gamla brutala känslan och utseendet.

Nu saknas bara lite garagetid innan jag kan få det där sköna dragracingstuket jag är ute efter :yoparty

Bifogat

• PICT0903_snett.JPG
    PICT0903_snett.JPG
    124.7 KB · Visningar: 171

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Helt rätt, våga vägra fjollraketer :tummenupp

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag håller med om att det är skit fräckt med den gammla stilen! Men det brukar normalt sett saknas lite väghållning på hojarna. Sedan så brukar jag lida lite av att jag är lite kort i rocken. En gammel Kawa känns som en buss för mig :(

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
bebbe skrev:
Jag håller med om att det är skit fräckt med den gammla stilen! Men det brukar normalt sett saknas lite väghållning på hojarna. Sedan så brukar jag lida lite av att jag är lite kort i rocken. En gammel Kawa känns som en buss för mig :(

Jo, visst har dom klart sämre väghållning än nya hojar men det ser ut som om Biker66 har löst det problemet på sin :tummenupp Jag har haft lite för många monsterwobbel i höga hastigheter, det är dels därför jag modifierar den lite. Det är ju ingen hoj jag köpte för att köra fort i kurvor med snarare jättefort rakt fram :D

Tror nog inte du skulle ha några problem att köra den eftersom den kommer bli ordentligt sänkt.

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jakke skrev:
Jo, visst har dom klart sämre väghållning än nya hojar men det ser ut som om Biker66 har löst det problemet på sin :tummenupp Jag har haft lite för många monsterwobbel i höga hastigheter, det är dels därför jag modifierar den lite. Det är ju ingen hoj jag köpte för att köra fort i kurvor med snarare jättefort rakt fram :D

Tror nog inte du skulle ha några problem att köra den eftersom den kommer bli ordentligt sänkt.

Det skulle vara det med väghållningen då. Jag är lite kurv tokig själv! Men jag gillar som sagt stuket starkt :tummenupp

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Jakke skrev:
Ja, fan va trista dom är :hihi Vad är det dom försöker dölja med all plast?

eeeh... jaha, då har man skaffat sig en "sån där" med plast i helgen :näsblod Var ute med gammelkawan och var skitnöjd med vinterns uppgraderingar när jag blåser topp-packningen :mad: Funderade på att sätta eld på hojen men sansade mig. Kom hem, tittade lite på blocket och hittade en zx-12r. Ringde killen och köpte den i måndags :tummenupp

Jä..ar va den går!!! :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...