Olika skinnställ?

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
Nada
Jag undrar om delbara olika skinnställ kan passa med sina dragkjedjor i varandra eller är jag :huvet.ex Alpinestars byxa st 50 med Berik st 48 osv.......

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
låter långsökt men annars så är det väl egentligen bara att ta dem till en skräddare eller va dom kallas så borde dom ju kunna ordna det?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Polarn (non-SH member) köpte en Lindstrandsjacka (tror jag) där de skickade med en dragkedja insydd med andra halvan medskickad så man kunde skrädda ihop med det man kände för.

Annars är svaret: vet int

keila

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
Yamaha, Xj6 Diversion F -10
Köpte ett par Arlen Ness byxor och en Berik-jacka, passar perfekt i varandra..

Om jag inte minns fel ska det gå att mixa och matcha Berik, Lindstrands & Arlen Ness som man vill, säkerligen finns det fler märken som har hakat på deras standard

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Har Lindstrandsbyxor och en jacka från Triumph, passar inte. (Har aldrig saknat det heller...)

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
Nada
Köpte ett par Arlen Ness byxor och en Berik-jacka, passar perfekt i varandra..

Om jag inte minns fel ska det gå att mixa och matcha Berik, Lindstrands & Arlen Ness som man vill, säkerligen finns det fler märken som har hakat på deras standard
ok det är perfekt när man letar beg:tummenupp har hittat Alpinestars byxa st50 men inte någon jacka,då kan jag söka andra märken oxå:tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Berik och Arlen Ness går oftast då de från början är samma märke och sys ihop i samma fabrik.
Halvarssons, Lindstrands och Jofama funkar också ihop då det är samma märke i grunden.
De är de enda märkena som jag känner till som har denna "kompabilitet".

Att det däremot skulle gå att koppla ihop t ex en Daniesejacka med Alpinestarsbyxor ställer jag mig HÖGST tveksam till. Då får man gå till skräddaren först...

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
Nada
Berik och Arlen Ness går oftast då de från början är samma märke och sys ihop i samma fabrik.
Halvarssons, Lindstrands och Jofama funkar också ihop då det är samma märke i grunden.
De är de enda märkena som jag känner till som har denna "kompabilitet".

Att det däremot skulle gå att koppla ihop t ex en Daniesejacka med Alpinestarsbyxor ställer jag mig HÖGST tveksam till. Då får man gå till skräddaren först...
super tack för info:),köpte ett par Alpinestar byxa st 50 idag 500kr....bara att leta en jacka st 50 så för väl skräddaren göra resten

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
super tack för info:),köpte ett par Alpinestar byxa st 50 idag 500kr....bara att leta en jacka st 50 så för väl skräddaren göra resten

Du vet att det kan vara ganska stora storleksskillnader mellan tillverkarna? kan göra det problematiskt att passa in en mindre jacka på ett par större byxor...

Förstår inte varför du vill köpa två olika då en skräddare inte är skitbillig!

Skulle säkert bli billigare om du beställde ett nytt från ex fc-moto!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA