Olika storlekar på skinnställ i olika länder?

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hej,

Jag har hittat en Arlen Ness-jacka som jag är intresserad av. Har vart och provat den och den sitter klockrent. Den är billigare i Tyskland så jag tänkte beställa den därifrån tillsammans med en del andra grejer.

Så nu till frågan, jag blir lite fundersam över storlekarna pga att på alla ställen jag kollat på jackan så finns den i strl 48-60, både i affär och på webben. Men just på denna sida finns den i 38-48? Samma gäller ett par skinnbyxor jag har(Arlen Ness strl 50), de finns i 38-50 på den sidan? Jag kan ju inte tänka mig att jag har största storleken som finns på Arlen Ness!

Så är det någon som vet ifall de har andra mått i vissa länder?
Jag mailade till företaget och frågade, men han svarade bara att det är de storlekarna jag har. Han kanske inte förstod vad jag menade.

Länkar till jackan jag är sugen på:

Tyskland:
http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT20&lang=ENG&product=P000621

Sverige:
http://www.duells.se/katalog/product.asp?main_dept_id=3420&dept_id=7247&pf_id=15772&language
(strl: de 2 sista i artikelnumret)
Mvh Tommy

Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Inte om du handlar i england där ligger dom en 10 under dvs 48 är 58!:tungan

Tror att det är för att dom inte har metersystemet! Jag beställde från tysklad och det var samma strolek som här!

Ok, då kanske det bara är att glömma den jackan från det företaget.
Men lite skumt att det bara är dom som har den i tjejstorlekar isf, när ingen annan har det:)

På Fc-moto finns den i 48-60, men kostar samma som i sverige.

Förresten, så här skrev han också i svaret:
"Hello Tommy,

size 38 is for woman and 48 for man. Size 48 is on stock."

För vem gäller storlekarna emellan då? Och vad menas med "on stock"? Är det att det är den största storleken?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag har förstått det som att du kan ta din vanliga storlek säg 52 och översätta den till 42 om du köper från england!

Edit: Kollade precis i england och det ÄR en skillnad på 10 dvs eu 52=42uk! Så du kan nog beställa jackan i din eu storlek minus 10!:tummenupp

Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
http://www.gpmoto.de/index.php?cat=KAT20&product=P000621

hehe..nu kan jag hjälpa dig...gå in på länken då hittar du samma sida på tyska och då hittar du också jackan i rätt storlek....behöver du hjälp så hör av dig....jag är ja inte så dålig på tyska ;-)

Nämen se där ja! :tummenupp
Då måste det vara engelska storlekar då när man väljer engelska som språk på sidan. Kalas!

Ja men då kontaktar jag dig när det är dags för beställning, för jag kan då ingen tyska alls..:)

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Ducati SS1000 DS
vilken tur att alla inte handlar på nätet. Då hade du ju inte haft någonstans att gå och prova på, eller hur ? :7peta
Handlarna kan ju inte leva på folk som bara kommer in och provar.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har förstått det som att du kan ta din vanliga storlek säg 52 och översätta den till 42 om du köper från england!

Edit: Kollade precis i england och det ÄR en skillnad på 10 dvs eu 52=42uk! Så du kan nog beställa jackan i din eu storlek minus 10! :tummenupp

Hann svara innan din editering förra gången, och såg den inte senare.
Men nu har det iaf löst sig, tack för hjälpen!

vilken tur att alla inte handlar på nätet. Då hade du ju inte haft någonstans att gå och prova på, eller hur ? :7peta

Jag har alltid köpt alla mina kläder och tillbehör, hjälm mm hos handlare här hemma. Samma med sambons kompletta utrustning.

Är det ok om jag gör en beställning på en jacka och hjälm(+visir) från Tyskland som gör att jag sparar ca 3000kr?

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Jag förstår din, och säkert flera handlares synpunkt i detta, men samtidigt måste storstadsdetaljisterna inse att man numera konkurrerar inte bara med en hårdare nationell marknad (fler internetbaserade företag i glesbygden som kan minska lagerkostnaderna osv), men även en internationell (främst den europeiska) marknad(en). Självfallet kommer kunder vända sig till andra detaljister, exempelvis en som återfinns i Tyskland, när prisskillnaderna kan vara så stora som uppemot 50% på en vara. Det är långt ifrån konstigt.

Det enda man kan göra är att a) gilla läget, b) sänka priserna eller på andra sätt bättre konkurrera om konsumenterna, eller c) stoppa fingrarna i öronen och klaga.

ntv

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Honda NTV 650
Nämen se där ja! :tummenupp
Då måste det vara engelska storlekar då när man väljer engelska som språk på sidan. Kalas!

Ja men då kontaktar jag dig när det är dags för beställning, för jag kan då ingen tyska alls..:)

..so klart...gör du det ;-)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...