Olja fort!?

michelin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
yamaha r6 02
har en aprilia rs 125, har slut på tvåtaktsolja. jag brukar köra på maxima formula k2 helsyntetisk.. men nu har mc butiken inget sånt o dom har inte fått hem nåt.. men dom har maxima formula halvsyntetisk, kan jag slå i halvsyntetisk bara så jag kommer hem (5 mil), DE jag är rädd för att motorn ska på nåt sätt skära eller gå sönder om man blandar 2 oljor sådär??:confused:

tommi

Guest
motorolja i allmänhet även tvåtaktsoljor är ju blandbara med varandra så att motorn skulle skära ihop låte lite långsökt.
De flesta okq8 mackarna har ju mc oljor om du har vägarna förbi så kan dom kanske fixa en helsyntet tvåtaktsolja till dig.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nu är jag ingen vetenskapsman eller något sådant, men delsyntet i sig är väl ändå en blandning så varför skulle det bli sämre?

Kan tillägga att jag körde med lite olika oljor i min 125a utan att tömma tanken innan och så och den visade aldrig några tecken på att ha något emot det

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Nu är jag ingen vetenskapsman eller något sådant, men delsyntet i sig är väl ändå en blandning så varför skulle det bli sämre?

Kan tillägga att jag körde med lite olika oljor i min 125a utan att tömma tanken innan och så och den visade aldrig några tecken på att ha något emot det

"jag kör inte en enda jävla meter om du inte tömmer tanken och häller i ny olja!"

kunde inte motstå,

Den kommer iaf inte skära ihop för du blandar dom 2 det e jag 100%

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Som sagt, delsyntet = mineral + helsyntet :tummenupp

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Skulle säga att har man dåligt med kasch, så köp biltemas helsyntetiska gocart olja!
Håller bra standard och inte har min cykel klagat. :tummenupp

michelin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
yamaha r6 02
Tack för svaren!. vart okq8, så jag kom hem iallafal :tummenupp. mc handlarn fick hem min olja idag så nu har man hela garaget fullt med olja:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...