Tjena
Jag pysslar med ett specialbygge med en KTM LC4-motor. Jag har ingen luftburk vilket gör att jag leder ut övertrycket i ett uppsamlingskärl.
Jag såg att det satt lite graj som liknar tankfoam i slangen från den nedre vevhusventilationen (som någon tidigare ägare satt dit), men det tog jag bort när jag pysslade med motorn.
Skulle vara intressant att höra om någon har erfarenhet och kunskap om just detta, och om jag borde oroa mig för kolvringar och liknande. Kanske läge att kolla kompet (?)
/Fohlin
Jag pysslar med ett specialbygge med en KTM LC4-motor. Jag har ingen luftburk vilket gör att jag leder ut övertrycket i ett uppsamlingskärl.
Jag såg att det satt lite graj som liknar tankfoam i slangen från den nedre vevhusventilationen (som någon tidigare ägare satt dit), men det tog jag bort när jag pysslade med motorn.
Skulle vara intressant att höra om någon har erfarenhet och kunskap om just detta, och om jag borde oroa mig för kolvringar och liknande. Kanske läge att kolla kompet (?)
/Fohlin