Olja in luftfiltret med honung?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det gick bra till slut! Blev några öl för många igår så kom aldrig iväg till macken... Tappade ut en skvätt motorolja från hojen, men fan vad det forsade! Det hamnade lite överallt! ? Tyvärr låg oljenivån under strecket i fönstret när jag var klar, så i morse stannade jag till på Ica och fyllde på med typ 2dl rapsolja (kravmärkt från Sverige). Men hojen verkar gå bra det lilla jag körde. Glömde fan ena benskyddet hemma så vågade inte köra särskilt länge... ?‍♂️ Nya tag på onsdag ?

Jag skulle nog vara mer orolig att nu köra med 2 dl matolja blandat med motoroljan än att köra med ett pass med dåligt inoljat luftfilter men det är ju jag det. Men jag är kör varken cross eller är oljeexpert.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag skulle nog vara mer orolig att nu köra med 2 dl matolja blandat med motoroljan än att köra med ett pass med dåligt inoljat luftfilter men det är ju jag det. Men jag är kör varken cross eller är oljeexpert.
Tror det var ironi från TS men med hans kunskaper inom motorfordon så ska jag låta det vara osagt.

Han ska ju köra igen på onsdag så lär väl komma någon tråd på tisdag: ”Skära ut frigolit som däck” eller ”Smörja styrlager med smör”.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Tror det var ironi från TS men med hans kunskaper inom motorfordon så ska jag låta det vara osagt.

Han ska ju köra igen på onsdag så lär väl komma någon tråd på tisdag: ”Skära ut frigolit som däck” eller ”Smörja styrlager med smör”.

Båda torde funka. Frigolitdäcken ger dessutom en fördel, eftersom det lär bli ett snöflingespår man följa för att hitta hem igen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin