Olja på svingen. hur får man bort det

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Har 2 stora märken på svingen där det har runnit okänd vätska har provat med dom flesta medel nu ingen tar det:mad: har ni något tips på hu jag ska få väck det tror det är olja.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Låter konstigt att det ska bli bestående fläckar av olja, kan det inte vara från batterisyra som runnit ut från batteriets luftslang och hamnat på swingen?
Hur ser fläckarna ut?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Micke_Lindstrom skrev:
Låter konstigt att det ska bli bestående fläckar av olja, kan det inte vara från batterisyra som runnit ut från batteriets luftslang och hamnat på swingen?
Hur ser fläckarna ut?

Det är på båda sidorna så någon syra från batteriet är det nog inte och ingen bromsolja för då måste någon har sprutat runt det överallt. Det är svart tunt man kan inte skrapa bort det iaf. :va

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Alex.J skrev:
Det är på båda sidorna så någon syra från batteriet är det nog inte och ingen bromsolja för då måste någon har sprutat runt det överallt. Det är svart tunt man kan inte skrapa bort det iaf. :va

Asfaltsfläckar kanske?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Alex.J skrev:

Testa kallavfettning om du inte redan har gjort det. Annars får du lacka hela svingen svart... :tungan

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Ska se om jag kan fixa en bild. Tror inte det kan vara asfaltfläckar kallavfettning har jag redan provat. Kanske man kan polera väck det med maskin ?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Alex.J skrev:
Ska se om jag kan fixa en bild. Tror inte det kan vara asfaltfläckar kallavfettning har jag redan provat. Kanske man kan polera väck det med maskin ?
Finns ett medel som heter Tjära Asfaltlösare. Tillverkas av Conlib. Finns att köpa på OKQ8.
Rekomederar det verkligen.
Det är nog i princip det bästa av de jag testat iaf.

Jobbar med service på biltvättar. Och ett dotterföretag till min arbetsgivare tillverkar Tjära asfalt. Så jag har det alltid med i servicebilen. Har flera gånger gjort test för att visa att medlet är bra. Genom att Spraya en bil på ena sidan med tjära asfalt och den andra sidan med vanliga avfettningsmedel. Den sida med tjära assfalt blir renare...

Säger nu inte detta pga min kontakt till tillverkaren. Säger det för att det funkar.

Testa och avgör själv...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Sonax flytande hårdvax & en tandborste tar bort det mesta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
bromsvätska äter lacken och fräter rejält, men nu kanske det inte var så allvarligt, det måste man nämligen tvätta bort direkt innan det gör skada.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Var ute igår och putsade provade allt möjligt men det är kört skiten går inte väck:mad: ja ja nu får det vara så tack för alla tips

Alex.J

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
5.56 eller W40 löser upp allt möjligt skit, perfa på fälgar å sånt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024