Zinik
Kaizen
Sökte igår på forumet och blev inte klokare, då det mest var pajkastning.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260733-Slirande-koppling-efter-oljebyte-GSXR1000-K5
Jag har kört mina tidigare hojar på Castrol gps/power 1. Min far lika så, min vän som också har en K5/K6 med utan problem. När jag var på bike i Göteborg sist så frågade jag äldre i verkstaden vad ja skulle ha för olja till suzukin. Kör du endel bana? Aa det kommer det bli svarade jag. Då skall du ha den här, Castrol power 1 Racing 10-50 4l 845kr. (http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9009751&contentId=7018614)
Med deras billigare olja power 1 har endel fått problem med kopplingen, den slirar vissa inte.
Om detta är ett vanligt fenomen speciellt på Suzuki/Yamaha borde väl återförsäljarna vara medvetna om det? Och inte rekommendera den oljan, kan tyckas.
Igår bytte jag olja på suzukin fantastiskt vad de har underlättat (jämfört med 954 då en sidokåpa måste bort för att plocka ut filtret.)
Startade sedan hojen och antingen var ja jävligt nojjig som tyckte att mina ventiler lät betydligt mer, framförallt under tomgång. 954 är kända att låta som en diesel.. Eftersom det varit uppe på tråden med just olja till dessa hojar ville ja även prova lite i garaget. I med ettan, oj, jäklar vad det slog i hela hojen. (Likt 954 men suzukin har varit så snäll med det, vill ja minnas) Provade även att lägga i tvåan stilla stående och det var ännu värre. Hojen var varm, iaf vattnet tycker att olja borde fått såpass temperatur med (varmgarage), men utesluter det inte. Väl med växel i gasade med kopplingen inne och den frikopplar ju iaf
Ni som har K5/K6 1000 hur låter/skakar era när ni lägger i ettan stilla stående? Är det ett tydligt ljud i ventilerna?
Snälla berör inte DENNA tråd med andra märken och modeller.
Med vänlig hälsning, Kristoffer
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260733-Slirande-koppling-efter-oljebyte-GSXR1000-K5
Jag har kört mina tidigare hojar på Castrol gps/power 1. Min far lika så, min vän som också har en K5/K6 med utan problem. När jag var på bike i Göteborg sist så frågade jag äldre i verkstaden vad ja skulle ha för olja till suzukin. Kör du endel bana? Aa det kommer det bli svarade jag. Då skall du ha den här, Castrol power 1 Racing 10-50 4l 845kr. (http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9009751&contentId=7018614)
Med deras billigare olja power 1 har endel fått problem med kopplingen, den slirar vissa inte.
Om detta är ett vanligt fenomen speciellt på Suzuki/Yamaha borde väl återförsäljarna vara medvetna om det? Och inte rekommendera den oljan, kan tyckas.
Igår bytte jag olja på suzukin fantastiskt vad de har underlättat (jämfört med 954 då en sidokåpa måste bort för att plocka ut filtret.)
Startade sedan hojen och antingen var ja jävligt nojjig som tyckte att mina ventiler lät betydligt mer, framförallt under tomgång. 954 är kända att låta som en diesel.. Eftersom det varit uppe på tråden med just olja till dessa hojar ville ja även prova lite i garaget. I med ettan, oj, jäklar vad det slog i hela hojen. (Likt 954 men suzukin har varit så snäll med det, vill ja minnas) Provade även att lägga i tvåan stilla stående och det var ännu värre. Hojen var varm, iaf vattnet tycker att olja borde fått såpass temperatur med (varmgarage), men utesluter det inte. Väl med växel i gasade med kopplingen inne och den frikopplar ju iaf
Ni som har K5/K6 1000 hur låter/skakar era när ni lägger i ettan stilla stående? Är det ett tydligt ljud i ventilerna?
Snälla berör inte DENNA tråd med andra märken och modeller.
Med vänlig hälsning, Kristoffer
Last edited: