Suomalainen
Gudomlig sporthojare
jonnep skrev:måste man plocka ur luftburken på något sätt för att få ut filtret ?
Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor.
Lossa haken...klart!
jonnep skrev:måste man plocka ur luftburken på något sätt för att få ut filtret ?
Böjjarn skrev:Rengör filtret i bensin, (funkar helt OK) låt det torka, "bada" filtret i filterolja, vrid ur så mycket det bara går.
ceasar skrev:Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...
Böjjarn skrev:Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.
Suomalainen skrev:Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor.
Lossa haken...klart!
flipm0de skrev:tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit
men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|