Olje läckage efter wheelie på ktm640

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
jonnep skrev:
måste man plocka ur luftburken på något sätt för att få ut filtret ?

Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor. :7peta

Lossa haken...klart!

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Böjjarn skrev:
Rengör filtret i bensin, (funkar helt OK) låt det torka, "bada" filtret i filterolja, vrid ur så mycket det bara går.

Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
ceasar skrev:
Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...

Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Böjjarn skrev:
Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.

Jag rengör mitt i ljummet vatten och tvättmedel till vanliga kläder. Blir skinande rent fort, sedan skäljer man av, torkar och oljar in.

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Suomalainen skrev:
Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor. :7peta

Lossa haken...klart!

haha okej... får väll ner till mcbutiken imorrn då och leta efter sådan där luftfilter olja.... testar att tvätta av det med vatten o tvättmedel då..

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit

men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
flipm0de skrev:
tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit

men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)

K&N-rengörningskitet är för K&N-filter. (Man rengör ett sådant filter på ett annorlunda vis)

Köp Twinairs "miljövänliga" filterolja+rengörninngspulver (som blandas med varmvatten). Bäst på marknaden och trevligast att jobba med.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM