Olje tank

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
I en enduro som konverteras till motard är det ju väldigt lite motorolja. och för att minska slitaget och även service intervallerna varför inte slänga dit en oljetank? På en surabergare så borde den ju få plats där luftburken sitter på en riktig hoj. Eller eventuellt mellan ramrören under motorn då det inte riskerar att slå i som på en enduro hoj. Vad tror ni om det?
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
:lol :lol :lol :lol :D :D :D Den visste vart den tog :rofl Men bortse från min personliga åsikt och fokusera på min ide istället
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Oljemängden på enduromodellerna räcker gott o väl. :7peta
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Jo det gör den men om du har större mängd olja så slits ju oljan minder pga mer volym vilket resulterar i fler mil mellan oljebytena... Ni byter ju nästan lika ofta som jag gör på mina tävlingshojar dvs 3timmar och det kan ju inte vara så kul om det bara är en hobby skillnad om ni är tävlingsförare...
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
kanske inte en så dum idé.
men under kan du glömma att sätta nån tank, hojarna är ju ofta sänkta några cm och de flesta hoppen i sverige är av typen med pladaskplattlandning.
 

Super-RetarD

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 520 EXC ,. GsxR 750
jra_racing skrev:
I en enduro som konverteras till motard är det ju väldigt lite motorolja. och för att minska slitaget och även service intervallerna varför inte slänga dit en oljetank? På en surabergare så borde den ju få plats där luftburken sitter på en riktig hoj. Eller eventuellt mellan ramrören under motorn då det inte riskerar att slå i som på en enduro hoj. Vad tror ni om det?

http://www.abp-racing.de/oelkuehler.html
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
jra_racing skrev:
Jo det gör den men om du har större mängd olja så slits ju oljan minder pga mer volym vilket resulterar i fler mil mellan oljebytena... Ni byter ju nästan lika ofta som jag gör på mina tävlingshojar dvs 3timmar och det kan ju inte vara så kul om det bara är en hobby skillnad om ni är tävlingsförare...

Köp en bra olja så slipper du byta så ofta.
3 timmmar är överdrivet.
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Jag har castrol GPS eller REV beror lite på så någon dålig olja är det inte... Men vi byter vid 3 timmar för att minska slitaget
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Nu är det ett par husky 250te som andvänds årsmodell 04 och 05 OBS 04:an är till salu finns annons här på SH kanon skick... Men iaf vi tyckte att det är lika bra att byta oljan ofta och genom att det är liten cylindervolym så blir det ju höga varvtal men de som har provat en sånhär hoj vet att det inte blir samma varvtal som på en japs då effekten kommer ända från botten och samma effekt som japsarna har högst upp finns ett par tusen lägre ner i qvarnorna...
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Om du PMar Andersson Turbo så kan nog han visa bilder som en oljetank han tillverkat. Den satt under motorn och fungerade som hasplåt där den satt. Låter dumt men såg smart ut.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
jra_racing skrev:
Nu är det ett par husky 250te som andvänds årsmodell 04 och 05 OBS 04:an är till salu finns annons här på SH kanon skick... Men iaf vi tyckte att det är lika bra att byta oljan ofta och genom att det är liten cylindervolym så blir det ju höga varvtal men de som har provat en sånhär hoj vet att det inte blir samma varvtal som på en japs då effekten kommer ända från botten och samma effekt som japsarna har högst upp finns ett par tusen lägre ner i qvarnorna...

Pris?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top