Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag byter aldrig olja, jag tankar olja och fyller på bensin![]()
Syntetolja lär inte bli dålig på tre år om den inte körts MEN det finns ju ingen garanti för att föregående ägare gjort vad han sagt.
Jag skulle ha köpt lite olja på biltema och bytt med.
Vad som dock är betydligt viktigare är att du byte bromsvätskan direkt.
Den vill du inte köra omkring med för gammal.
Du tog orden ur munnen på mig. Bromsvätskan hade jag bytt med detsamma.
Oljan hade jag bytt med, även om säljaren hade påstått att han bytt precis innan med olja som påven själv hade gett honom. Har alltid bytt olja och filter på begagnade hojar som hamnat i min ägo direkt efter köp. Onödigt kanske men sån är jag iaf...
Jag byter inte olja oftare än nödvändigt, men på en helt ny hoj skulle jag byta en gång extra jag med, för säljare brukar ju dra till med sånt som låter bra i köpares öron.
Han kanske körde ett par hundra mil efter oljebytet innan han ställde av den.
Sen kan jag köra 200 mil över bytesgränsen utan att oroa mig, jag byter en gång om året oavsett hur mycket jag har kört...
...min Farsas föredettas Farsa var gammal rallyräv från Finland. De sista åren innan han dog blev han ganska senil & fick inte köra bil längre. Han fortsatte dock att byta olja på bilen en gg var 3:e månad som han alltid gjort, fastän bilen aldrig lämnade garaget.
Han chansade INTE !!!!![]()
Nu bryr jag mig inte när det gäller vilken dag nån byter olja det viktigaste för mig är att jag ska ha färsk olja i motorn . det handlar om nåra hundra lappar .
ska man börja snåla på det . Då kan man lika gärna strunta i å köpa en hoj.
Köpte en dunk olja till min nya hoj - 996 kronor. Inte fikapengar, men inte heller någotr att bråka om.![]()
Att byta olja och filter kostar inte många kronor så varför chansa![]()
Köpte en dunk olja till min nya hoj - 996 kronor. Inte fikapengar, men inte heller någotr att bråka om.![]()
Hur fan mycket olja ska din hoj ha. Jag får inte i olja för mer än knappt 400 spänn även om jag köper den dyrare oljan som Yamma rekommenderar. Med biltemaolja så blir det drygt 200 spänn.
Det är säkert en sådandär Jaguar V12 han kör....![]()
Man kan ju alltid hälla ur oljan och se hur den ser ut, ser den fin ut så häll i skiten igen..
Annars byt....
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning