Jag har inte fått några problem med att ha bensin i tanken över vinterförvaringen...
Motorn gick precis lika bra på vinterförvaringsbensinen som när den nya och färska bensinen som fylldes på när den tidigare tagit slut. Kondensen i tanken borde man slippa om man ser till att hojen står i en konstant temperatur.
Annars är det väl en fördel att byta oljan så man slipper skit i den som kan ligga och gotta till sig, men det tror jag inte heller gör någon fantastiskt stor skillnad, iaf inte om man ser till att hålla oljan i gott skick genom säsongen.
Batteriet kan vara bra att sätta på underhållsladdning om man har en hoj som drar lite även är den står stilla, har man inte det borde det räcka med att vrida på nyckeln och starta på vårkanten, förutsatt att batteriet är hyfsat friskt.
En annan sak man kan göra är att se till att hojen inte står på samma fläck av däcken hela vintern, så man slipper att de deformeras. Snurra dem lite då och då, eller ställ hojen på depåställ.
Kedjan kan vara bra att smörja med...
Kort sagt, en vanlig genomgång av allt på hojen innan man ställer in den för vintern, så slipper man att göra det när man ska plocka ut den på våren.
Det är ju alltid trevlig om hojen är glänsande ren och fin också.
Däremot är det helt jävulskt irriterande att inte kunna starta hojen första dagen på säsongen, så att strunta i att fixa upp den när man ställer in den har man igen på vårkanten om batteriet är dött eller förknasarna bekat igen eller något annat oerhört opassande.
Låt bli att starta hojen under vintern däremot, det gör mer skada än att lämna den med bensin i tanken, inte nybytt olja och allt annat folk håller på med.