crazy88 skrev:så var det dax! ngn som vet ifall hylsan tll oljefiltret på en kawasaki passa till oljefiltret på en yamaha eller måste man köpa en? e ju lättare att få loss filtret med en sådan mojäng...
MaPe skrev:Det borde den göra.. Vad är det för Yamma och vad är det för kawa
crazy88 skrev:kawan e en ninja 600 å yaman e en R1:a
MaPe skrev:Då passar den
(men det är inte mitt fel om det inte gör det)
Robban_C skrev:Man drar filtret så hårt man kan för hand (utan verktyg). Glöm inte att torka rent runt gamla filtret före demontering samt att olja in packningen på nya filtret före montering.
använder momentnyckel där så om du har så använd!crazy88 skrev:allright tackar och för oljepluggen då?
Anders R skrev:På min Suzuki skall man dra oljefiltret för hand och sedan 2 varv till med nyckel allt enligt instruktionsbok och fabriksmanual. På oljepluggen M14 var det 23nM. Tips om man byter oljefilter som sitter fram på motorn. Lägg vanlig hushållsfolie över grenrören under filtret medan man byter så slipper man fastbränd olja på dem.
Jag misstror dig inte alls men man blir ju mörkrädd.Anders R skrev:... dra oljefiltret för hand och sedan 2 varv till med nyckel ....
Skeebum skrev:Annars så fungerar ju "universalnyckeln". Kör en skruvmejsel genom filtret.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|