oljebyte

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Hej som rubriken lyder å är det dags för oljebyte på min kawasaki zx6r-98....Har inte lust att lämna in den o betal extra pengar för att någon ska göra något enkelt på den...Men min fråga är nu vilken olja rekomenderar ni...Då syftar jag på utålighet o märke som passar bäst till min hoj...o vart man kan köpa det billigast

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
helsyntet pungt! sök på "Allt du inte trodde att du behövde veta om OLJOR!" här på sporthoj ;)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Din hoj skiter FULLKOMLIGT vad oljan heter, så länge den uppfyller alla krav, jag lovar dig att Biltemaoljan är MYCKET bättre än vad oljan som slogs i och var one of a kind när din hoj var ny :fakta uthållighet:vaMan byter efter 500 mil, ja med bra olja räcker det efter 1000 mil med idag på vissa modeller.

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Din hoj skiter FULLKOMLIGT vad oljan heter, så länge den uppfyller alla krav, jag lovar dig att Biltemaoljan är MYCKET bättre än vad oljan som slogs i och var one of a kind när din hoj var ny :fakta uthållighet:vaMan byter efter 500 mil, ja med bra olja räcker det efter 1000 mil med idag på vissa modeller.

jag har ju som sagt testat biltemas o det är det jag har i min hoj just nu o jag är inte nöjd med den,.För det slirar på kopplingen så jag funderar på gå över till castrols oljor

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Slog du i Biltemas MC-olja eller den vanliga motoroljan för bilar :va

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Slirande koppling beror nog inte på oljan, kolla kopplingen istället. Vilken hel- eller delsyntet som helst som uppfyller kraven för mc med våtkoppling funkar.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Biltema oljan är ju MA2 klassad, altså har den rekomenderad friktion för MC med våtkoppling.

Slirar kopplingen då, är det nåt annat som inte står rätt till, för högre friktion än så är ju inte bra av andra anledningar...

Men vill du bestämmt ha olja med hög friktion så kanske du kan köpa råolja från raffet :D:D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0