Oljedryp och Tom blir Skånepågar

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Efter 150 mil på tre dagar så är jag rätt nöjd när jag sitter här och knappar på tangenterna. Jag och Tom drog i onsdags ner till Åkarp för att hälsa på GSXR1100R och resten av de roliga och trevliga Skåne-åkarna. Vi mötte upp GSXR1100R, Rogerr och TheDude i Åsljunga för att bli guidade de reserande milen ner till Åkarp, och färden gick på underbart fina vägar. Vi passade även på att kika på hemmabanan, Knudan, och käka mjukglass. Efter en smaskig grillafton på Mickes altan och ett antal vatten-karaffer för att bota vätskebristen så råkade jag nämna att min hoj måste ombesiktigas pga för trevlig ljudnivå. Två sekunder senare så hade vi hämtat en ljuddämpare och fulmeckat den på plats! Snacka om hjälpsamma killar!!!
Igår vart det först drive-in besiktning på Bulltofta. och sedan 30 mil på Österlen och då följde även Sportbikebabe och Diablo med, mycket trevliga människor!!! Micke har en förmåga att tända bromsljuset innan varje kurva utan att han bromsar, efter ett par timmar så tröttande jag på att bromsa när jag såg hans bromsljus, för att märka att han inte bromsar...., så jag struntade i bromsen. Då ÄNDRAR han taktik, och bromsar massor innan böjarna, höll ju på att köra över honom !!!!
Vägarna var helt enkelt skitroliga, en del med långa rakor och tvära böjar, en del med många blandade böjar, en del smala, en del bredare. Hoj-Nirvana!!!!! Den grillade kycklingen smakade bra på kvällen, trots att jag var den enda som fick kycklingbitar som var rosa........
Nu är man hemkommen, skinställ, stövlar och övrigt är dyngsura efter ett rejält slagregn som höll på i flera mil, mina Gore-texhandskar var så blöta att det rann vatten ur dem vid lunch-stoppet, bra grejor det där Gonorre-tex....
Jag har haft underbart roligt i Skaune de här dagarna, mycket bra folk finns det där också!
STORT TACK till jtds som lånade ut Kwak-dämparen, GSXR1100R för boplats, batteri, avgasrör, ful(fyll?)meck, galenskaper och gammel-gixxeråkande.
Tack till Sportbikebabe, Rogerr, TheDude och Diablo för trevligt sällskap! Hoppas att vi ses igen, jag kommer tillbaka!!!!!
Hälsar OLJEKYLD TOURING-GSXR

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Så du har träffat JTDS längre än mig?? *Avis*
jag har ialla fall hälsat på honom i säkert 10 sekunder-- :rolleyes:

Rosa kyckling... :skrämd

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
jiisch, polarn nästan dog pga dåligt tillagad kyckling :/

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det var inget fel på kycklingen, den hade grillats länge!
Jag träffade jtds en hel kväll nästan, trevlig kille!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det var inget fel på kycklingen, den hade grillats länge!
Jag träffade jtds en hel kväll nästan, trevlig kille!

Jaha, dom gjorde inte en "johanna" iallafall menar du? :rolleyes: :D

Ni verkar ju ha haft det väldigt trevligt.. Men jag tror att du glömt tacka en person.. Nån som va rätt delaktig i din nedresa. :rolleyes:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Vem? Är det super-mecken EBS du menar, som tillhandahöll ett skruvstäd för lite omgängning av min slutdel på V&H?
Tack EBS för lokal och borrmaskin :hej

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
Vem? Är det super-mecken EBS du menar, som tillhandahöll ett skruvstäd för lite omgängning av min slutdel på V&H?
Tack EBS för lokal och borrmaskin :hej

egentligen inte... men en till.. han e på geléåsen nu.. :7peta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tack själv du för ett trevligt besök, jag får välan leta mig upp till er i höst och hälsa på :tummenupp

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
OLJEKYLD GSXR skrev:
[klipp] Nu är man hemkommen, skinställ, stövlar och övrigt är dyngsura efter ett rejält slagregn som höll på i flera mil, mina Gore-texhandskar var så blöta att det rann vatten ur dem vid lunch-stoppet, bra grejor det där Gonorre-tex....
[klipp]
Här är en liten bild från stoppet, OldGixxerCrew verkar betydligt mer vattenkylda än normalt :)

Bifogat

• skåneresan, 2003-07-23 060-websized.jpg
    skåneresan, 2003-07-23 060-websized.jpg
    60.6 KB · Visningar: 116
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...