Oljefilter Biltema, Vilket passar Z750 -2004

Adrian_dahlquis

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
2004, Kawasaki Z750
Hej.

Jag skulle behöva lite snabb hjälp.
Tänkte byta olja & oljefilter på min hoj i helgen.
Funderar på att köpa oljefilter och olja på biltema, men hur vet jag vilket oljefilter som passar?
Svårt att söka på deras hemsida.
Finns det ett generellt nr som alla filter har och visar att det passar på min z750 2004, och i så fall vilket nr?

Hoppas att ni kan hjälpa mig med detta...

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Oljefilter/

//Adrian

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
På Biltema i Gbg så finns det är pärm vid hyllan med alla hojmodeller. Kolla om det finns en hos dig också.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fast med tanke på att ett filter av erkänt märke kostar under hundringen online så kan man lika gärna skippa biltema om man nu är paniskt rädd för att de gör dåliga saker

Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Jag kan aldrig tänka mig att ett företag vågar sälja skitoljefilter...går en hoj/bil åt hel#~%te pga filtret är det ju kört...

Håller med föregående med ett SUCK!!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nej det finns inget generellt nummer för din moppe utan varje filtertillverkare har sitt namn:
Kawasaki Z750 04-06 använder:

Mahle OC575
Hiflofiltro HF204

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
De tilltalar mig iallafall :) Jag har haft Biltemas oljefilter på turbohojen sedan Biltema började sälja filter till hojar. Den går fint ännu. Kör även med Biltemas mineral mc-olja (den med en bild på en japsglidares V-twinmotor) och jag är jättenöjd.

Visst ja, jag har även Biltemas 530-kedja och bänkade ut 314 hk på hjulet vid 1,4 bar och har sedan höjt till 2,1. Kedjan har inte gått av ännu. De har kanske bra jurister men de behöver inte använda dem mot mig iallafall.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har rensat upp i tråden.
Tråden ligger i teknikforumet. Tänk på det.

/J

Adrian_dahlquis

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
2004, Kawasaki Z750
Hej.
Tack för alla (vissa) svar.
Jag ska kolla om det finns någon pärm med alla modeller i Linköping, men lite trist annars när man kört dit.
Sen såg jag också precis som du länkade till att det på vissa stod att de passade på "z" men blev inte klok på om det var alla/vissa utav modellerna & årsmodellerna z750, z1000, z750 (gammal 80-tal)

Men jag får titta på det imorgon om jag kommer dit...

Sen vet jag att det går att beställa och visst, tyckte bara att det vore smidigt att köpa det direkt i affären (kan kombinera det med inköp utav annat skräp samtidigt) typ deras "skitolja", lite verktyg, etc...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Måste ju byta olja och filter innan säsongens körningar så jag inhandlade 4 liter olja och ett filter på Biltema idag. Självklart inte racingoljan utan det blev deras mineralolja som syns på bilden nedan. Räcker gott och väl till min hoj :tummenupp
36-957_l.jpg

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Som flera redan har sagt finns det en pärm i hyllan där de har olje/luftfilter. Har kört 50 mil sedan jag bytte till biltema-filter och hojen går bra än (ta i trä) :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept