Oljefilter..??

MR.H

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
06an hittad å köpt...
Mr.H här. De va inte meningen att folk skulle ta illa up vid min tidigare tråd men lite humår borde alla kunna ha tycker jag..
Tbax till ämnet, Dra filtret för hand,Ja de kan man göra så länge man är säker på att de sitter.Bytte olja på min Honda 954 RR i sommras å de satt som fan. Körde ett par dar, sen en kväll va vi ute på E18 mellan Berga och Arninge körde strax över laglig fart, då mitt bak hjul började å jazza, i en hastighet som vi kan ta vid ett annat tillfälle.Men jag kunde parkera den på stödet en bra bitt bort därifrån de hela började.Filtret hade skruvat up sig. Hela bakhjulet va indränkt i olja . Med de här vill jag bara säga va jävligt nogran med alla skruvar på din hoj, minsta lila fel så kan de gå åt skogen... Cyckeln är nu tbax med ny borrad cylinder så i sommar ska vi ge minst lika mycke igen.Mr.H
 
Last edited:

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
MR.H skrev:
Mr.H här. De va inte meningen att folk skulle ta illa up vid min tidigare tråd men lite humår borde alla kunna ha tycker jag..
Tbax till ämnet, Dra filtret för hand,Ja de kan man göra så länge man är säker på att de sitter.Bytte olja på min Honda 954 RR i sommras å de satt som fan. Körde ett par dar, sen en kväll va vi ute på E18 mellan Berga och Arninge körde strax över laglig fart, då mitt bak hjul började å jazza, i en hastighet som vi kan ta vid ett annat tillfälle.Men jag kunde parkera den på stödet en bra bitt bort därifrån de hela började.Filtret hade skruvat up sig. Hela bakhjulet va indränkt i olja . Med de här vill jag bara säga va jävligt nogran med alla skruvar på din hoj, minsta lila fel så kan de gå åt skogen... Cyckeln är nu tbax med ny borrad cylinder så i sommar ska vi ge minst lika mycke igen.Mr.H

Vadå strax över laglig fart... Det var väl bara precis så du inte fick parkeringsböter....
O sen är det är bara du som är svag... drog åt filtret som den kärring du är när du kör...
:arsele
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
MR.H skrev:
minsta lila fel

Jag kan inte låta bli:

Dom lila felen är mycket farligare än dom gröna.....

Detta var inte riktat mot någon eller någras skrivfärdigheter, det såg bara roligt ut på pränt :fakta

//jaG
 

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Speed_Love skrev:
Vadå strax över laglig fart... Det var väl bara precis så du inte fick parkeringsböter....
O sen är det är bara du som är svag... drog åt filtret som den kärring du är när du kör...
:arsele
Vet en kompis som oxå "tappade" filtret på sin Honda dock en 929 men kanske kräver Honda mer åtdragningsmonent?
 

Mr.kekke

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2004
Ort
nånstans
Hoj
CBR1000RR
MR.H skrev:
Mr.H här. De va inte meningen att folk skulle ta illa up vid min tidigare tråd men lite humår borde alla kunna ha tycker jag..
Tbax till ämnet, Dra filtret för hand,Ja de kan man göra så länge man är säker på att de sitter.Bytte olja på min Honda 954 RR i sommras å de satt som fan. Körde ett par dar, sen en kväll va vi ute på E18 mellan Berga och Arninge körde strax över laglig fart, då mitt bak hjul började å jazza, i en hastighet som vi kan ta vid ett annat tillfälle.Men jag kunde parkera den på stödet en bra bitt bort därifrån de hela började.Filtret hade skruvat up sig. Hela bakhjulet va indränkt i olja . Med de här vill jag bara säga va jävligt nogran med alla skruvar på din hoj, minsta lila fel så kan de gå åt skogen... Cyckeln är nu tbax med ny borrad cylinder så i sommar ska vi ge minst lika mycke igen.Mr.H
Alltid ska d snackas skit om den som inte e i närheten el gå bakom ryggen på andra... gubbe haha
 

MR.E

Guest
MR.H skrev:
Du vet vem de va som drog åt filtret,
JA JA sparka på den som ligger om ni sätter er in i allt så va de fel filter,dvs
annan gängstigning och då kan de bli så att filtret lossnar trots att detta dragits så de så. GUBBJÄVEL :kocko :kocko

MR E
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
MR.E skrev:
JA JA sparka på den som ligger om ni sätter er in i allt så va de fel filter,dvs
annan gängstigning och då kan de bli så att filtret lossnar trots att detta dragits så de så. GUBBJÄVEL :kocko :kocko

MR E

Men det är ju fortfarande han som drog som borde märkt att det va fel!
GUBBJÄVEL! :7peta
 

MR.E

Guest
Speed_Love skrev:
Men det är ju fortfarande han som drog som borde märkt att det va fel!
GUBBJÄVEL! :7peta
Brukar inte kännas en kollega gjorde samma misstag själv. :7peta :7peta
APA

MR E
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top