Jahapp, där hade jag varit duktig och läst hur folk rekommenderar att man byter olja det sista man gör innan vintervilan, pytsar i billig olja och sedan byter igen innan man börjar köra på våren.
Jag visste allt!
Förklarar detta för tjejen och upptäcker återigen att hon är en sån där irriterande intelligent typ som förstår saker och sedan ifrågasätter dem.
Hon: "Varför byter man olja på våren?"
Jag: "Ööööh... tja... den åldras väl... samlar på sig fukt... eeeh... titta, nu är det nog något på TV!"
Jag började inse att jag inte hade så mycket på fötterna som jag trodde.
Hon: "Varför fyller man då på olja istället för att bara låta den stå tom?"
Jag: "Eeeeeh... OJ, vad sent det blev! Dags att sova! Klockan är ju... ehm... över nio. Snart..."
Vad hade varit rätta och korrekta svar? Varför skall man inte byta till finoljan redan på hösten och köra på den tills den är slut? Varför skall man ha olja i hojen över vintern överhuvudtaget, när den bara lär stå nere i tråget och sega ihop sig?
Dr.Bike: Den här tråden inspirerade mig. Som man ligger får man bädda!
Jag visste allt!
Förklarar detta för tjejen och upptäcker återigen att hon är en sån där irriterande intelligent typ som förstår saker och sedan ifrågasätter dem.
Hon: "Varför byter man olja på våren?"
Jag: "Ööööh... tja... den åldras väl... samlar på sig fukt... eeeh... titta, nu är det nog något på TV!"
Jag började inse att jag inte hade så mycket på fötterna som jag trodde.
Hon: "Varför fyller man då på olja istället för att bara låta den stå tom?"
Jag: "Eeeeeh... OJ, vad sent det blev! Dags att sova! Klockan är ju... ehm... över nio. Snart..."
Vad hade varit rätta och korrekta svar? Varför skall man inte byta till finoljan redan på hösten och köra på den tills den är slut? Varför skall man ha olja i hojen över vintern överhuvudtaget, när den bara lär stå nere i tråget och sega ihop sig?
Dr.Bike: Den här tråden inspirerade mig. Som man ligger får man bädda!