Oljekyld gsxr som går rappligt på lågfart

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Bild kan jag fixa. Men jag vet inte om det är orginal eller eftermontage, systemet satt monterat när jag köpte hojen. Men med tanke på hur det ser ut så skulle jag tro att det är orginal.

Aha! Det som är intressant är väl att veta vart dom sitter och ungefär vilka dimensioner det är på dom. Tillverkade själv en omgång såna till min förra cykel med väldigt bra resultat!
 

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki 1100r-91 .BMW F800R
Jag har en 91 1100 som jag mosat dit en RS36 brygga på. Har haft lite strul med den. Nu har jag kommit så lång så att den inte går ordentligt på 1:ans cylle på tomgång eller lågfart. Vid uppstart och tomgångskörning så blir grenröret bara ljummet (ca 45 grader). När jag pumpar med gasen så att axxpumpen ger sitt så kommer värmen i grenröret, det gör att jag utesluter tändningen. Jag har dessutom bytt tändkablar och flyttat stiften. Idag har jag plockat med munstyckena och tittat på silarna till nivånålarna. En hel del skräp plockades bort kan jag säga. Efter det så gick den bättre och renare på lågfart, men ettan vill inte vara med. När man kör så går den oroligt och rappligt på lågfartsmunstyckena men så fort man tar upp den så att nålarna lyfter går den fint och bra och rent, vad jag kan höra. Sen så smäller det en hel del från avgassystemet på gas släpp. Vad tror ni? mera göra rent eller vad skall jag titta efter? Kan det vara tändningen ändå? Eller är det soppa och tändproblem samtidigt. Kan tillägga att jag tankat ny soppa (17 liter 98) och hällt ner injectioncleaner.

Nu i veckan så skall jag ta mig lite tid till att pilla på luftskruvarna för lågfarten, kan ju vara så enkelt att den inte får luft eller för mycket luft. Vi får se, men kom gärna med förslag och eventuellt egna erfarenheter.

Jag skall tydlingen inte ut på vägarna:mad: monterade nya nålventilerna
3 an pissade ordentligt knack,knach på den pissar vidare,riv bort kolla hittar inget synligt fel på nålventilen:confused: skiftar mellan 3an och 4 ans ventiler
såklart pissar 4an nu,sätter dit en gammal i morrn,pissar det då är det oringarna som ej håller tätt.
En annan fråga till kawwa vad har du för gashantag för du har väl returvajer?
jag köpte motion-pro kitet men vajrarna är sååå långa tar i överallt i kåpan fram,kanske kan dra vajrarna runt på andra sidan (vänster)för att bli av med lite vajerlängd som sagt hur har du? Please:pannkyss
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Jag kör med vajjrar från GSX-R 750 '98 har jag för mig, och då kan man dra ut dom via hålet i ramen på bakom styrhuvudet på höger sida, sen på vänster sida om högra gaffelbenet o upp till handtaget.

Tror dock att justeringarna för vajjern har lite större diameter, men det var enkelt fixat.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag skall tydlingen inte ut på vägarna:mad: monterade nya nålventilerna
3 an pissade ordentligt knack,knach på den pissar vidare,riv bort kolla hittar inget synligt fel på nålventilen:confused: skiftar mellan 3an och 4 ans ventiler
såklart pissar 4an nu,sätter dit en gammal i morrn,pissar det då är det oringarna som ej håller tätt.
En annan fråga till kawwa vad har du för gashantag för du har väl returvajer?
jag köpte motion-pro kitet men vajrarna är sååå långa tar i överallt i kåpan fram,kanske kan dra vajrarna runt på andra sidan (vänster)för att bli av med lite vajerlängd som sagt hur har du? Please:pannkyss

Hej, ursäkta mina sena svar, men jag har haft trassel med comhem.

Nu har jag fotat grenrören så bilder kommer. Powercansen är 140mm långa och ytterdiametern är 40 mm, dom sitter monterade precis under oljekylaren kan man säga.

Jag använde mig av orginalgashandtaget. Om du tittar på det så finns det gjutavtryck där det skulle ha suttit ett hål till om man hade använt den för det ändamålet. Där borrade jag och monterade returviren. Iomed det så kunde jag ta ett buntband och hänga upp returviren på gasviren så att den inte släpade i kåpan. Bild på det kommer oxå.

Skall fö åka och köpa O-ringar till flottörnålarna idag. Fick du tag i några?
 

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki 1100r-91 .BMW F800R
Hej, ursäkta mina sena svar, men jag har haft trassel med comhem.

Nu har jag fotat grenrören så bilder kommer. Powercansen är 140mm långa och ytterdiametern är 40 mm, dom sitter monterade precis under oljekylaren kan man säga.

Jag använde mig av orginalgashandtaget. Om du tittar på det så finns det gjutavtryck där det skulle ha suttit ett hål till om man hade använt den för det ändamålet. Där borrade jag och monterade returviren. Iomed det så kunde jag ta ett buntband och hänga upp returviren på gasviren så att den inte släpade i kåpan. Bild på det kommer oxå.

Skall fö åka och köpa O-ringar till flottörnålarna idag. Fick du tag i några?

Var hos ockraren stibo 40kr st för oringarna samt 395kr för 1 nålventil
obs bara käglan i mitten,han tar priser rätt från luften han är en orm...:gnissla men han har mikuni grejer....
drog gaskvajrarna den långa vägen runt funkar fint nu.
Att vakum 40 skulle vara flödesmässigt bättre än RS36 enl andra:rolleyes: stämmer inte på min hoj iaf inga problem att gasa upp den på 2àn nu:D
den är så mycket piggare med RS bryggan.
 

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Nora
Hoj
Zx9r -96
Appropå dyrt till gixxer. Slangen mellan kopplingscylindern och slavcylidern kostade original drygt 2000:-. Nej tack! Hydraulfirman tog 300 spänn för att göra en exakt likadan.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Var hos ockraren stibo 40kr st för oringarna samt 395kr för 1 nålventil
obs bara käglan i mitten,han tar priser rätt från luften han är en orm...:gnissla men han har mikuni grejer....
drog gaskvajrarna den långa vägen runt funkar fint nu.
Att vakum 40 skulle vara flödesmässigt bättre än RS36 enl andra:rolleyes: stämmer inte på min hoj iaf inga problem att gasa upp den på 2àn nu:D
den är så mycket piggare med RS bryggan.

Har du bänkat? Vad har du för kurvor på vrid och HK?

Är du fortfarande intresserad av bilderna? Jag får mitt nya internet på Fredag.
 

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki 1100r-91 .BMW F800R
Har du bänkat? Vad har du för kurvor på vrid och HK?

Är du fortfarande intresserad av bilderna? Jag får mitt nya internet på Fredag.

Ej bänkat,den känns bra och det är svart i röret(okulär lamda)=fet
Bilder? Blev nog lite ivrig, ett snäpp på kopplingen på 2àn:rolleyes: skall det va... Nu pissar ena framgaffel benet när man äntligen kunde åka hoj till jobbet:mad: behövs väl en låda spec verktyg för att byta på usd gaffel...
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Ej bänkat,den känns bra och det är svart i röret(okulär lamda)=fet
Bilder? Blev nog lite ivrig, ett snäpp på kopplingen på 2àn:rolleyes: skall det va... Nu pissar ena framgaffel benet när man äntligen kunde åka hoj till jobbet:mad: behövs väl en låda spec verktyg för att byta på usd gaffel...

Bilder på powercansens placering.

Tråkigt med packboxen, lycka till med bytet.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hej!

Har åkt med RS 38or tidigare, men nu har jag fått ordning på mina Keihin FCR 39or, och vilken skillnad! Visst, prisskillnad är det, men efter att provat både RS 36or, RS 38or och RS 40 (det sista ej på min hoj) kommer jag aldrig välja dom igen...om jag bara vetat detta tidigare! Hojjen går skitbra, mycket rappare och en hyffsad tomgång. ska synkas igen nu efter alla skruva av och på....visade sig vara ett hmmm...lite pinsamt fel...med tändningen.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hojen har gått dåligt en tid nu (jag har ej meckat heller!!) men jag gjorde ett ryck nu igen. Jag får helt enkelt inte ner soppa i flottörhus 1. Jag har dragit om slangen lite och får se om det hjälper, annars så blir det till att byta kran. Hojen startar rent och snyggt när jag tvångsmatar den med soppa via en dryckes flaska som jag klämmer på. Sen när flottörhusen är fulla så startar den hur bra som hellst och går rent även kall. Får se nu om den nya slangdragningen gör att jag får ner soppa i 1:an.
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top