kurteriet
Ny medlem
Hej! Ny på forumet och hoppas på en åsikt!
Jag har bifogat en bild på ett oljeläckage (hoppas den kom med)
I korta drag köpte jag denna KTM 640 LC4 privat, och förra ägaren bemödade sig inte att berätta att den läckte olja. Det är nämligen inte uppenbart när man kör kortare sträckor, det var vid första längre premiärturen som jag märkte att det hade läckt ut olja från topplocket. Aldrig blivit så lurad på ett fordonsköp tidigare.
Min svärfar som är gammal MC-räv tipsade om "mjöl tricket" som bilden visar, har jag alltså smällt på massa mjöl för att identifiera vart oljan kommer från.
Jag visade bilden för min lokala MC mek, som trodde att det var topplockspackningen som behövde bytas, och lämnade prisförslag på 14,000:-. Jag tycker det låter helt absurt? Så jag har stannat till och funderat över alternativ.
Är det möjligt att det fungerar att täta med packningsklister eller liknande utanpå? Eller är det byta topplockspackning som gäller? Eller någon annan teori?
Jag har bifogat en bild på ett oljeläckage (hoppas den kom med)
I korta drag köpte jag denna KTM 640 LC4 privat, och förra ägaren bemödade sig inte att berätta att den läckte olja. Det är nämligen inte uppenbart när man kör kortare sträckor, det var vid första längre premiärturen som jag märkte att det hade läckt ut olja från topplocket. Aldrig blivit så lurad på ett fordonsköp tidigare.
Min svärfar som är gammal MC-räv tipsade om "mjöl tricket" som bilden visar, har jag alltså smällt på massa mjöl för att identifiera vart oljan kommer från.
Jag visade bilden för min lokala MC mek, som trodde att det var topplockspackningen som behövde bytas, och lämnade prisförslag på 14,000:-. Jag tycker det låter helt absurt? Så jag har stannat till och funderat över alternativ.
Är det möjligt att det fungerar att täta med packningsklister eller liknande utanpå? Eller är det byta topplockspackning som gäller? Eller någon annan teori?