oljeläckage - sprägning av motor dt 125 r

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
japp då blir det till och spränga motorn på min dt 125 r i o med att den läcker ifrån växelådspinnen och förmodligen har en spricka där så ska jag lämna in den. förra gången tog jag bara bort motorn och då gick det på 2 tusen.... själva svetsningen går bara på 500 lappen så jag tänkte spränga själv.

nå är det nått speciellt man ska tänka på? eftersom jag inte alls har en aning om hur jag ska göra blir väl skruva titta och tänka : | nått almännt tipps lr nått fullständigt tipps ;D?

tacksam för svar : | ska se om jag kan få upp en bild på gammla sprickan så ni har nått att titta på :O

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Svänghjulsdragare: Är en grej som är liten som man kan vrida åt två olika håll, man sätter den på muttern och sen så tar man en nyckel och en till sen drar man åt två olika håll så lossnar den.

Momentnyckel: Är en nyckel som klickar till när man ska sluta vrida. Det ställer man in själv när den ska klicka, olika hårt man ska dra...och det brukar man använda ofta på bilar när man ska dra topplocket, man tar det fösta man ska ha när man ska dra åt, sen så klickar det till, då byter man ända tills du kommer till det klicket som du ska ha för att dra just det topplocket, så det är inte samma sak! ;) :crash

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Lämna in skiten isstället,det verkar inte som om du kan så mycket om motorer och då kan det resultera i skit,pest och förstörelse. :fakta

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
RGmaniac skrev:
Lämna in skiten isstället,det verkar inte som om du kan så mycket om motorer och då kan det resultera i skit,pest och förstörelse. :fakta

och hur lär man sig ;D? kanske av nån kunniug : |?

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Det heter visserligen sprängskiss, men sprängd motor blir det när den går i bitar/exploderar/havererar under gång. (Vanligast i dragracing.) Att man med sprängd motor skulle mena isärplockad är nytt för mig iaf. Är det vanligt ?
/u

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
ulf_lundin skrev:
Det heter visserligen sprängskiss, men sprängd motor blir det när den går i bitar/exploderar/havererar under gång. (Vanligast i dragracing.) Att man med sprängd motor skulle mena isärplockad är nytt för mig iaf. Är det vanligt ?
/u

Nej, jag trodde inte han menade skruva isär, så jag missförstod allt först... Jag brukar säga klyva motorn... :fakta :) Men, men, alla säger olika... :)

HA DE GÔTT

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Men, men, alla säger olika...
Om ändamålet är att andra ska förstå så är det mer praktiskt att använda etablerade begrepp i etablerad betydelse. Det är mer än tillräckligt svårt att få fram budskapet ändå. Men om poängen är nån annan kommer saken i ett annat läge.
/u

Last edited:

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
ulf_lundin skrev:
Om ändamålet är att andra ska förstå så är det mer praktiskt att använda etablerade begrepp i etablerad betydelse. Det är mer än tillräckligt svårt att få fram budskapet ändå. Men om poängen är nån annan kommer saken i ett annat läge.
/u

Det är ju sant... det hade varit smidigast om alla sa samma... :tummenupp

HA DE GÔTT

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
steff skrev:
jag sa säkert fel står inte på mig att jag sa rätt :D

Jag har inte sagt att du sa fel ;) ... kan lika gärna vara jag som säger fel... Grejen är ju bara att det hade varit enklare om alla sa/menade samma sak... men det har ju med olika platser/dialekter att göra... :)

HA DE GÔTT

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
växellådspinnen?
är de till växelpedalen eller isåfall kan de finnas en packbox som kan läcka lite kolla så de inte är den de gjorde så på min dt den gick å byta utifrån kostar la 50:-
kolla de först

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
pini skrev:
växellådspinnen?
är de till växelpedalen eller isåfall kan de finnas en packbox som kan läcka lite kolla så de inte är den de gjorde så på min dt den gick å byta utifrån kostar la 50:-
kolla de först

jo det är därifrån det läcker räcker inte att bara byta den eftersom det är en spricka där också...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...