Hej på er.
Har ett läckage på en KTM 660 -04 550mil.
Någon som har kunskap om 660s LC4ans topplock?
Det är så här, jag upptäckte en liten oljefläck under hojen igår och tog reda på vart det kom ifrån.
Det verkar som det kommer från dom två ytersta skruvarna som håller den vänstar utblåset på plats (se bild, se pilar).
Jag kolla så det inte kom från ventilkåpspackingen + från locket där man kommer åt att justera ventilespel.
Jag tog bort SASen för två veckor och då skruvar man bort utblåsen för att sätt ditt plugen. Jag rensa gängorna med en gäng tapp eftersom det va kvar locktight och sedan satte tillbaks allt.
Fråga: vad finns bakom skruvhålen? vattenkanaler? oljekanaler? bara alu? och vart kommer oljan (det är motorolja inge annat) ifrån?
Kan det rinna ner olja genom ventiletätningen, men då borde det förbrännas när det börjar bli varmt tycker jag, eller?
Mvh Jason
Har ett läckage på en KTM 660 -04 550mil.
Någon som har kunskap om 660s LC4ans topplock?
Det är så här, jag upptäckte en liten oljefläck under hojen igår och tog reda på vart det kom ifrån.
Det verkar som det kommer från dom två ytersta skruvarna som håller den vänstar utblåset på plats (se bild, se pilar).
Jag kolla så det inte kom från ventilkåpspackingen + från locket där man kommer åt att justera ventilespel.
Jag tog bort SASen för två veckor och då skruvar man bort utblåsen för att sätt ditt plugen. Jag rensa gängorna med en gäng tapp eftersom det va kvar locktight och sedan satte tillbaks allt.
Fråga: vad finns bakom skruvhålen? vattenkanaler? oljekanaler? bara alu? och vart kommer oljan (det är motorolja inge annat) ifrån?
Kan det rinna ner olja genom ventiletätningen, men då borde det förbrännas när det börjar bli varmt tycker jag, eller?
Mvh Jason
Bifogat
Last edited: