bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag håller på med att fundera ut hur oljeförsörjningen till turbon på Hondan ska bli och det lutar åt att ta den via oljetrycksgivaren, men då har jag lite funderingar. I dag verkar det ju svårt att hitta specar på grejer men skiljer det sig mycket i oljetrycksgivare mellan olika fyrtaktsmotorer?
I mitt fall skulle det nog underlätta om jag kunde byta ut originalgivaren med 1/8 BSP gänga till en med 1/8 NTP då det finns kopplingar med 1/8 NTP uttag. Annars blir det T-rör plus div adaptrar och en 1/8 muff för att få ihop det hela vilket ju går med blir mycket klumpigare.
Vad säger ni om att ta en givare från bil eller traktor?
I mitt fall skulle det nog underlätta om jag kunde byta ut originalgivaren med 1/8 BSP gänga till en med 1/8 NTP då det finns kopplingar med 1/8 NTP uttag. Annars blir det T-rör plus div adaptrar och en 1/8 muff för att få ihop det hela vilket ju går med blir mycket klumpigare.
Vad säger ni om att ta en givare från bil eller traktor?