Olle raceways

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Idag var en strålande dag med 27 grader utanför dörren, klart det ska ut å åkas! Började med ett femtiotal varv på Olle "lilla crossbanan" raceway och tog sedan vägen ut i skogsspåret.

Detta vill jag dela med mig med några bilder!:
1. Det är kul i kurvor!
2. Nille provar fjädringen
3. En gång till för säkerhets skull.
4. Vilopause i vildmarken
5. Å ni sa att det inte gick köra "enduro" med slicks? :p
6. Vacker norrländsk natur!

Och ikväll/imorgon/på söndag kör vi vidare med att gräva fram Olle lervälling raceway, förhoppnignsvis hinner vi göra Olle grusbus raceway i helgen också! Kommer väl bilder på det för den intresserade också :)

Bifogat

• PICT2789 (Medium).JPG
    PICT2789 (Medium).JPG
    118.8 KB · Visningar: 197
  • PICT2797 (Medium).JPG
    PICT2797 (Medium).JPG
    132.2 KB · Visningar: 178
  • PICT2799 (Medium).JPG
    PICT2799 (Medium).JPG
    74.5 KB · Visningar: 185
  • PICT2811 (Medium).JPG
    PICT2811 (Medium).JPG
    135.2 KB · Visningar: 261
  • PICT2813 (Medium).JPG
    PICT2813 (Medium).JPG
    113.6 KB · Visningar: 1,007
  • PICT2818 (Medium).JPG
    PICT2818 (Medium).JPG
    132.7 KB · Visningar: 222

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
toppen

haha.. det ser toppen ut, jag brukar själv ta en tur i skogen vid Nackamasterna i sthlm när jag tröttnar på asfalt och medtrafikanter, det går alldeles utmärkt med landsvägsdäck förutom när det ser ut som på bilden med dig och hojen..-men det är bra konditionsträning att släpa hojen genom myrpassagerna ;-)

mvh,

OlleR skrev:
Idag var en strålande dag med 27 grader utanför dörren, klart det ska ut å åkas! Började med ett femtiotal varv på Olle "lilla crossbanan" raceway och tog sedan vägen ut i skogsspåret.

Detta vill jag dela med mig med några bilder!:
1. Det är kul i kurvor!
2. Nille provar fjädringen
3. En gång till för säkerhets skull.
4. Vilopause i vildmarken
5. Å ni sa att det inte gick köra "enduro" med slicks? :p
6. Vacker norrländsk natur!

Och ikväll/imorgon/på söndag kör vi vidare med att gräva fram Olle lervälling raceway, förhoppnignsvis hinner vi göra Olle grusbus raceway i helgen också! Kommer väl bilder på det för den intresserade också :)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Mr * skrev:
haha.. det ser toppen ut, jag brukar själv ta en tur i skogen vid Nackamasterna i sthlm när jag tröttnar på asfalt och medtrafikanter, det går alldeles utmärkt med landsvägsdäck förutom när det ser ut som på bilden med dig och hojen..-men det är bra konditionsträning att släpa hojen genom myrpassagerna ;-)

mvh,
Najs! Du har kanske gjort samma upptäkt som jag? Att det är rätt vackert ute i naturen och rätt roligt att bara snurra runt i 40-50 å lukta på träden? :tummenupp

Undra om jag drabbats av för tidigt åldrande...

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Ingen kan ju säga att du inte använder hojen iaf :D

Varför kör du inte med regndäck eller lite skuret i slicksen?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
rejser skrev:
Ingen kan ju säga att du inte använder hojen iaf :D

Varför kör du inte med regndäck eller lite skuret i slicksen?
Regndäck kör jag inte med för att jag åker mycket bara asfalt (eller gjorde då, innan dom blev skraj för att nån skulle klaga), skuret kör jag inte med för att jag inte har någon som skär åt mig/egen däckskärare ;D

Nån gång när jag blir stor ska jag köpa mig en däckskärare, å då jäklar ska ni få se mönster! Tills vidare funkar det såhär :tummenupp

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
OlleR skrev:
Regndäck kör jag inte med för att jag åker mycket bara asfalt (eller gjorde då, innan dom blev skraj för att nån skulle klaga), skuret kör jag inte med för att jag inte har någon som skär åt mig/egen däckskärare ;D

Nån gång när jag blir stor ska jag köpa mig en däckskärare, å då jäklar ska ni få se mönster! Tills vidare funkar det såhär :tummenupp

Jaa, Olle kör å kör!
Inte fan finns det spärrar där!

Rock on!!

Sälj min motard nu, så ska jag köpa en crosshoj sen... :p

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja det där ser seriöst ut =P slicks i skogen..nästa som en dålig hollywood film haha, Ne sånt där vill man gärna göra, tyvärr bor man i för befolkat område med garaget mitt inne i ett bostads område, vill bo i ett hus utanför uppsala typ..det e bra! ute i skogen där ingen ser mig!

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
ja det är rätt så skönt, efter arbetsveckan med en ständigt ringande telefon och malande med folk så är det ganska skönt att ta sig ut i Nackareservatet, kör a ett bra tag sen bara luta moppen mot ett träd och slå av, alldeles tyst blir det (jo faktiskt kan det vara det även i sthlm ;-))

apropå för tidigt åldrande så tycker jag att det är tvärtom, man glömmer bort lukter och ljud från vår/sommarskogen som man kände nr man var liten, skojigt att återuppleva :lol :tummenupp

mvh,

OlleR skrev:
Najs! Du har kanske gjort samma upptäkt som jag? Att det är rätt vackert ute i naturen och rätt roligt att bara snurra runt i 40-50 å lukta på träden? :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
OlleR skrev:
Helt klart! Lillgammal var ordet... Eller så har du varit för mycket med oss gubbjävlar, din, din snorvalp... :tummenupp

Förövrigt kallas det för att tjuvträna det du håller på med, sluta genast! För mycket hojåkande kan leda till allt för djupa skrattgroppar där bakterier kan samlas och i sällsynta fall även ticks i högerhanden pga överansträngd sinusgasus eller i folkmun, gasarmuskeln.

Och ja, jag är en bitter, folkilsken före detta inlandsbo som också vill ha en egen bana bakom huset att träna på.

Keep up the good work! :yoparty

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Det såg jäkligt skoj ut. Skicka gärna fler bilder. Jag brukar åka mycket grusväg, skogsväg men saknar "naturliga" crossbanor i närheten. :tummenupp

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Är man gammal bara för man gillar skogen :va

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
RJ skrev:
Och ja, jag är en bitter, folkilsken före detta inlandsbo som också vill ha en egen bana bakom huset att träna på.

Keep up the good work! :yoparty

Du vet att du e välkommen hit närsomhelst! :tummenupp Speciellt i vinter då när du ska ha en egen hoj också! :tummenupp Vi har ju erfarenhet nu, så det kommer bli nå grymma banor i vinter! :)

Mr * skrev:
ja det är rätt så skönt, efter arbetsveckan med en ständigt ringande telefon och malande med folk så är det ganska skönt att ta sig ut i Nackareservatet, kör a ett bra tag sen bara luta moppen mot ett träd och slå av, alldeles tyst blir det (jo faktiskt kan det vara det även i sthlm ;-))

apropå för tidigt åldrande så tycker jag att det är tvärtom, man glömmer bort lukter och ljud från vår/sommarskogen som man kände nr man var liten, skojigt att återuppleva :lol :tummenupp

Haha, mm, vi får skylla på det :D Nä men trots att jag bor ute i skogen så får jag ändå samma känsla som du! Måste vara ännu mer underbart när man bor i storstaden!

Jocke W skrev:
Är man gammal bara för man gillar skogen :va

Ja. ;) Nej men suktar man efter att glida fram i 50 genom skogen å lukta på fåglarna så kan det vara risk, iaf ;D

von reisen skrev:
Det såg jäkligt skoj ut. Skicka gärna fler bilder. Jag brukar åka mycket grusväg, skogsväg men saknar "naturliga" crossbanor i närheten. :tummenupp

Det är faktiskt lite speciellt med naturliga crossbanor! Säg till om du kommer upp till norrland nån gång så kan vi ut å snurra lite! :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Då ska vi se, lite bilder å en film ska vi klämma in från dagens körning!

Alla bilder e inte kanon men vafasiken, det är inte lätt å fota, fotografens första gång också.

http://users.gummark.nu/olle/things_to_do_on_slicks.AVI

Bild 1: Jag provhoppar de nya skorna (så, då fick jag det sagt också :p)
Bild 2: Simon drar en pheet wheelie med powerhojjen
Bild 3: Småknepigt, men man måste ju träna.
Bild 4: Ännu knepigare när framhjulet går över sandvallen :p
Bild 5: Hopp bakifrån!
Bild 6: Hoppi hoppi

Bifogat

• PICT2861 (Medium).JPG
    PICT2861 (Medium).JPG
    79.1 KB · Visningar: 107
  • simonwheelie.jpg
    simonwheelie.jpg
    97.2 KB · Visningar: 98
  • ollehoppframmifron.jpg
    ollehoppframmifron.jpg
    104.5 KB · Visningar: 118
  • PICT2863 (Medium).JPG
    PICT2863 (Medium).JPG
    115.5 KB · Visningar: 130
  • PICT2877 (Medium).JPG
    PICT2877 (Medium).JPG
    68.6 KB · Visningar: 113
  • PICT2881 (Medium).JPG
    PICT2881 (Medium).JPG
    91.9 KB · Visningar: 115

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Bild 1: Nästan hela vägen upp!
Bild 2: Upp och iväg!
Bild 3: Och så svänger vi.
Bild 4: Och så gör vi om igen.

Allt går med lite vilja!

Bifogat

• PICT2890 (Medium).JPG
    PICT2890 (Medium).JPG
    118.8 KB · Visningar: 123
  • PICT2896 (Medium).JPG
    PICT2896 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 96
  • PICT2900 (Medium).JPG
    PICT2900 (Medium).JPG
    63.2 KB · Visningar: 82
  • PICT2902 (Medium).JPG
    PICT2902 (Medium).JPG
    111.3 KB · Visningar: 96

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Nåt säger mig att du kommer vara bra på grusspartierna i sommar =P

Men har du aldrig slagit i bromsskivan fram?`har tänkt att träna på typ 80cc cross banor just för grus/jord partierna men e lite rädd att man ska paja skivan faktiskt..

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Jocke W skrev:
Nåt säger mig att du kommer vara bra på grusspartierna i sommar =P

Men har du aldrig slagit i bromsskivan fram?`har tänkt att träna på typ 80cc cross banor just för grus/jord partierna men e lite rädd att man ska paja skivan faktiskt..
Haha, det värsta är att jag är skitdålig på gruspartierna ;D

Hittills har jag inte slage i skivan fram något, eller ja det har man säkert gjort, men hittills har det inte blive något, det måste ju ändå va gode hårt för att det ska bli någe å det blir det ju inte direkt på sand eller jordbana. De grusbanor jag kommer träna på plockar vi bort all storsten på, å då borde inte skivan kunna ta i nå mycke mer än på asfalten, och det har den inte gjort hittills (har ju puckar som går ut flera cm på vardera sida). På min hoj iaf sitter den väldigt nära fälgen (får plocka lös skivan för att få bort oket). Fast jag har inte vurpat så mycket på grus heller så ska väl egentligen inte uttala mig. Egentligen bara idag när jag skulle satsa upp för en backe å kom på först efter att det var aldeles för brant entré ;P

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
OlleR skrev:
Haha, det värsta är att jag är skitdålig på gruspartierna ;D

Hittills har jag inte slage i skivan fram något, eller ja det har man säkert gjort, men hittills har det inte blive något, det måste ju ändå va gode hårt för att det ska bli någe å det blir det ju inte direkt på sand eller jordbana. De grusbanor jag kommer träna på plockar vi bort all storsten på, å då borde inte skivan kunna ta i nå mycke mer än på asfalten, och det har den inte gjort hittills (har ju puckar som går ut flera cm på vardera sida). På min hoj iaf sitter den väldigt nära fälgen (får plocka lös skivan för att få bort oket). Fast jag har inte vurpat så mycket på grus heller så ska väl egentligen inte uttala mig. Egentligen bara idag när jag skulle satsa upp för en backe å kom på först efter att det var aldeles för brant entré ;P

äh! allt e ju relativt =P Jo man får väl syna banan först..så man inte får en oval skiva efter träningen..frågan e bara hur mycket man tjänar på att träna mycket på grus/jord, våra motard banor består inte av mycket jord eller hopp så, är inte dåligt att träna på hojjen iallafall iochförsig

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Jocke W skrev:
äh! allt e ju relativt =P Jo man får väl syna banan först..så man inte får en oval skiva efter träningen..frågan e bara hur mycket man tjänar på att träna mycket på grus/jord, våra motard banor består inte av mycket jord eller hopp så, är inte dåligt att träna på hojjen iallafall iochförsig
Mmm, det kan nog vara idé att göra det :)

Jag är lite självgod sådär, jag tränar på jord/sand för om man ska utanför svergie så är det stor chans att man får åka på banor med sånna slingor :)

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
OlleR skrev:
Mmm, det kan nog vara idé att göra det :)

Jag är lite självgod sådär, jag tränar på jord/sand för om man ska utanför svergie så är det stor chans att man får åka på banor med sånna slingor :)

Satt och tänkte på det med...utanför sverige...så du ska oxå dit :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...