Kört mc med enbart B-kort påföljd: Varning -
6 månader normalpåföljd/kommentar: Varning
vad innebär det här?
Hehe en goldwing e fan ingen hoj det e en bil på två hjul
Okej =) Jag ska ha koll på stötdämparna iaf, tack =)
Om du åker fast får du antagligen ditt körkort även för bil indraget om du har det.
Och köra upp får du nog vänta med ett tag till...
Återigen, polisen har inget med körkortsåterkallelser att göra. Från rättsväsendets sida blir det knappast något annat än böter, men körkortsingripanden avgörs av Länsstyrelsen.bry dig inte om han... du får 800 för olovlig körning, inget annat. jag ringde snuten och frågade då de var dags för mitt körkort förra året.. hehe, bara att köra på! =)
kolla det här så ändrar man sig en aning... en j-vligt bra förare som kör skiten ur en gold wing!!
Återigen, polisen har inget med körkortsåterkallelser att göra. Från rättsväsendets sida blir det knappast något annat än böter, men körkortsingripanden avgörs av Länsstyrelsen.
kolla det här så ändrar man sig en aning... en j-vligt bra förare som kör skiten ur en gold wing!!
Han kör inte skiten ur en Goldwing, han kör skiten ur sporthojen med kameran som försöker hänga på
Varför har du inget kort då?
Och jag tror inte du ska utmana DTM på Bulten!
Du menar att din enorma erfarenhet av hojåkning är lite övningskörning och en uppkörning som sket sig? Jamen då är du ju värsta experten typ ba, sorry typ!Hade lite otur på uppkörningen, gubben gillade inte att jag släppte på gasen i högfarten...trodde inte det var nåt problem med det, så länge man inte sänkte farten till under 45-50... Men så var det tydligen...
Du menar att din enorma erfarenhet av hojåkning är lite övningskörning och en uppkörning som sket sig? Jamen då är du ju värsta experten typ ba, sorry typ!
bry dig inte om han... du får 800 för olovlig körning, inget annat. jag ringde snuten och frågade då de var dags för mitt körkort förra året.. hehe, bara att köra på! =)
Neidmyr Jag fick (olovlig) För många många år sen.
Jag fick 97 daxböter + Vänta i 2 långa jävla år!!!!
Om det e så idag vet jag inte?
Men inte fan skulle jag chansa.
Tänk om du har oturen å åka dit eft bara 1 mil typ...
Hoppas du hadde kul den milen isf....
69:an Trafikförordningen berättar om överlast;
4 § Till penningböter döms en förare av ett motordrivet fordon som bryter mot 4 kap. 3, 4, 12-14 eller 18 a § eller lokal trafikföreskrift enligt 10 kap. 1 § andra stycket som rör fordons axel-, boggi-, eller trippelaxeltryck eller bruttovikt, om han eller hon kände till eller bort känna till hindret för fordonets brukande. Den som i ett sådant fall brukar någon annans fordon utan lov har samma skyldigheter som ägaren enligt 1 kap. 5 § och döms i ägarens ställe enligt 11 § i detta kapitel.
För medverkan till gärning som avses i första stycket döms till ansvar enligt 23 kap. brottsbalken. Förordning (1999:721).
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|