Olovlig körning

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Kört mc med enbart B-kort påföljd: Varning -
6 månader normalpåföljd/kommentar: Varning

vad innebär det här?

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Kört mc med enbart B-kort påföljd: Varning -
6 månader normalpåföljd/kommentar: Varning

vad innebär det här?

Jag tolkar det som att om man "Kört mc med enbart B-kort" så kan man få allt från en varning och upp till 6 månaders återkallelse, men som regel brukar det bara bli en varning. Kan jag ha tolkat det rätt?

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Yamaha Tenere 700
Hehe en goldwing e fan ingen hoj :p det e en bil på två hjul

Okej =) Jag ska ha koll på stötdämparna iaf, tack =)

kolla det här så ändrar man sig en aning... en j-vligt bra förare som kör skiten ur en gold wing!!
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0nrMQ3QwyPo&rel=1&border=0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0nrMQ3QwyPo&rel=1&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent"width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Helt otroligt att denna trad blivit sa har lang utan nan speciell pajkastning!:va

Vem bryter isen och blir moralhoran i traden!?:D

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag undrar för att den jag ska övningsköra med i vår kan ej vara handledare..Så för att få in landsvägskörningen måste jag nästan köra olovligt :(

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Trafikförordningen berättar om överlast;

4 § Till penningböter döms en förare av ett motordrivet fordon som bryter mot 4 kap. 3, 4, 12-14 eller 18 a § eller lokal trafikföreskrift enligt 10 kap. 1 § andra stycket som rör fordons axel-, boggi-, eller trippelaxeltryck eller bruttovikt, om han eller hon kände till eller bort känna till hindret för fordonets brukande. Den som i ett sådant fall brukar någon annans fordon utan lov har samma skyldigheter som ägaren enligt 1 kap. 5 § och döms i ägarens ställe enligt 11 § i detta kapitel.
För medverkan till gärning som avses i första stycket döms till ansvar enligt 23 kap. brottsbalken. Förordning (1999:721).

Last edited:

axelsson_vpg

Guest
Om du åker fast får du antagligen ditt körkort även för bil indraget om du har det.
Och köra upp får du nog vänta med ett tag till...

bry dig inte om han... du får 800 för olovlig körning, inget annat. jag ringde snuten och frågade då de var dags för mitt körkort förra året.. hehe, bara att köra på! =)

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
bry dig inte om han... du får 800 för olovlig körning, inget annat. jag ringde snuten och frågade då de var dags för mitt körkort förra året.. hehe, bara att köra på! =)
Återigen, polisen har inget med körkortsåterkallelser att göra. Från rättsväsendets sida blir det knappast något annat än böter, men körkortsingripanden avgörs av Länsstyrelsen.

axelsson_vpg

Guest
Återigen, polisen har inget med körkortsåterkallelser att göra. Från rättsväsendets sida blir det knappast något annat än böter, men körkortsingripanden avgörs av Länsstyrelsen.

jepp men dom går efter tidigare straff, så vidare han inte har rånat en bank, misshandlade 2 poliser och snattade på vägen ut så äre nog lungt :tummenupp

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Jag fick (olovlig) För många många år sen.
Jag fick 97 daxböter + Vänta i 2 långa jävla år!!!!
Om det e så idag vet jag inte?
Men inte fan skulle jag chansa.
Tänk om du har oturen å åka dit eft bara 1 mil typ...
Hoppas du hadde kul den milen isf....

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
kolla det här så ändrar man sig en aning... en j-vligt bra förare som kör skiten ur en gold wing!!

Han kör inte skiten ur en Goldwing, han kör skiten ur sporthojen med kameran som försöker hänga på:mattias

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Varför har du inget kort då? :va
Och jag tror inte du ska utmana DTM på Bulten! ;)

Hade lite otur på uppkörningen, gubben gillade inte att jag släppte på gasen i högfarten...trodde inte det var nåt problem med det, så länge man inte sänkte farten till under 45-50... Men så var det tydligen... :mad:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hade lite otur på uppkörningen, gubben gillade inte att jag släppte på gasen i högfarten...trodde inte det var nåt problem med det, så länge man inte sänkte farten till under 45-50... Men så var det tydligen... :mad:
Du menar att din enorma erfarenhet av hojåkning är lite övningskörning och en uppkörning som sket sig? Jamen då är du ju värsta experten typ ba, sorry typ!

:rolleyes:

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Du menar att din enorma erfarenhet av hojåkning är lite övningskörning och en uppkörning som sket sig? Jamen då är du ju värsta experten typ ba, sorry typ!

:rolleyes:

Enorm erfarenhet? Har jag aldrig sagt att jag har... Sa bara att jag hade erfarenhet. Tillräckligt för att ha mc kort iaf, får ha bättre koll på vad provförättaren (eller vad gubben kallas) vill se på uppkörningen bara..

Har aldrig sagt att jag är proffs eller bättre än någon annan.

Neidmyr Jag fick (olovlig) För många många år sen.
Jag fick 97 daxböter + Vänta i 2 långa jävla år!!!!
Om det e så idag vet jag inte?
Men inte fan skulle jag chansa.
Tänk om du har oturen å åka dit eft bara 1 mil typ...
Hoppas du hadde kul den milen isf....

Det e jobbigt när folk säger olika...men tack ändå... litar väl mest på att det är böter... Men ska försöka att låta bli att köra olovligt... får tjöta hål i huvudet på pappsen så man kan köra så mkt som möjligt innan maj (då jag förhoppningsvis fått uppkörning).

69:an Trafikförordningen berättar om överlast;

4 § Till penningböter döms en förare av ett motordrivet fordon som bryter mot 4 kap. 3, 4, 12-14 eller 18 a § eller lokal trafikföreskrift enligt 10 kap. 1 § andra stycket som rör fordons axel-, boggi-, eller trippelaxeltryck eller bruttovikt, om han eller hon kände till eller bort känna till hindret för fordonets brukande. Den som i ett sådant fall brukar någon annans fordon utan lov har samma skyldigheter som ägaren enligt 1 kap. 5 § och döms i ägarens ställe enligt 11 § i detta kapitel.
För medverkan till gärning som avses i första stycket döms till ansvar enligt 23 kap. brottsbalken. Förordning (1999:721).

Tackar =) Ska bli en deff snart så man går ner sisådär...10-15 kg till våren då :p Eller så går jag ner hälften å tjejen hälften :p mer rättvist hehe

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...