Joshi
Ny medlem
Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta?
Joshi skrev:Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta?
Danny boy skrev:Beror på omständigheterna, har du gort en förseelse så åker nog kortet direkt. blir du "rutinmässigt" stoppad, alltså om du inget gort, blir det dagsböter, alltså baserat på inkomst. och en anmälan till länsstyrelsen.
Vad jag har både hört o erfarat allafall. ta kort.så slipper man fundera.
Joshi skrev:Om man kör mc utan A behörighet men har bil körkort vad för straff kan man få av om man blir haffad. Hörde någonstans att man bara får böter,stämmer detta?Någon som e insatt i olaglig verksamhet och kan svara på detta?
Danny boy skrev:Beror på omständigheterna, har du gort en förseelse så åker nog kortet direkt. blir du "rutinmässigt" stoppad, alltså om du inget gort, blir det dagsböter, alltså baserat på inkomst. och en anmälan till länsstyrelsen.
Vad jag har både hört o erfarat allafall. ta kort.så slipper man fundera.
gixxermf skrev:jag torskade för det... i vanlig rutin kontroll!
om du inte bryter mot några regler så blir det olovligt framförande av tungt fordon och det är 800:- i böter... du får behålla lappen!!
Dez skrev:Allvarligt, är det inte v`ärre?
Gäller detta också om kortet är utlånat pga tex fortkörning?
Caffe skrev:Jag e lite insatt i det här med forumtrådar och bedömande av författarna.
Jag kan berätta att du nog kommer bli "IQ-Fiskmås-förklarad" av de stora flertalet som läser din tråd.
Dez skrev:Allvarligt, är det inte v`ärre?
Gäller detta också om kortet är utlånat pga tex fortkörning?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|