Olycka Höganäs.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Personen i olycka 2 brukar köra i skinnjacka och hjälm bara, så hoppas han efter omständigheterna klarar sig bra. Ingen aning hur allvarlig olyckan var, hojen ser dock ut att inte vara helt kvaddad, enligt wighsnews

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Personen i olycka 2 brukar köra i skinnjacka och hjälm bara, så hoppas han efter omständigheterna klarar sig bra. Ingen aning hur allvarlig olyckan var, hojen ser dock ut att inte vara helt kvaddad, enligt wighsnews

Vad är poängen???
Dem som är intresserade kan själva söka och läsa om det på HD.se

Känns som det går inflation att starta en ny tråd så fort någon har lyckats välta eller klota....så var är poängen ännu en gång??

• Gilla
Reaktioner: zm

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Undrar om den där vita r1 var samma som jag råkade ut för på motorvägen, då han låg och gjorde mycket vingliga wheelisar mitt bland bilarna.... Så pass att jag satt med mobilen redo att ringa 112.
Det var just en vit retta. Blås vet jag inget om, men det var ingen regskylt i alla fall. Han hade kompisana bakom i en skåpbil som hejade på bäst dom kunde...
Tragiskt hur som helst, men inte oväntat om det är samma kille... :(
//-nemesis-

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Vad är poängen???

Känns som det går inflation att starta en ny tråd så fort någon har lyckats välta eller klota....så var är poängen ännu en gång??

Folk bryr sig väl om hojfolk och därefter nyfikna. Även om man inte känner personen innantill så påverkar det än när man läser sådant här, speciellt när personerna är i ens egen ålder. Så känner iaf jag.

Så om någon vet hur det är med person 2 så skicka gärna ett PM..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vad är poängen???

Tja... med lite tur kanske nån reflekterar och tänker till.

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Jag personligen uppskattar mycket att dessa trådar kommer upp och raporterar om olyckor.
När jag sitter vid datorn kollar jag SH, FB och Blocket. Jag sitter inte och läser igenom HD, Skånskan Wighsnews etc. Då är jag väldigt glad att det finns dom som håller koll på detta och raporterar vidare i en tråd när en mc olycka har skett.

Det är lika hemskt vem som än är drabbad i en olycka men är det nån jag känner eller kör med, lr brukar träffa på körningar vill jag gärna veta det.

Scenario när man dyker upp på en TT och frågar.
- var e han/hon idag, brukar ju köra?
-svar: nej han/hon ligger på intensiven.

man vill gärna veta

så ni som startar trådar och raporterar. keep up the good work och ni som tycker det känns jobbigt behöver ju faktiskt inte läsa trådarna.

ha en bra dag och kör försiktigt:krama

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Vad är poängen???

Varför inte? Att få folk att inse att det händer olyckor omkring oss hela tiden kan aldrig vara till något negativt. Att läsa en sådan här sak får en genast att bli lite mer riskmedveten, även om det så bara är för en dag så är det något positivt! Det är klart att man som hojare vill veta när det hänt en MC-olycka, var (så att man tänker efter två gånger när man själv kommer på samma- eller en liknande- sträcka), hur (så att man själv kan undvika att göra samma misstag) och i vissa fall även vem - någon man känner till?

Ser ingen anledning att inte lägga upp sådana här trådar.

Myzan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
Yamaha RD -85
Folk kör som idioter på den sträckan. Kör där ofta eftersom den vägen tillhör mitt utdelningsområde. Fy vad hemskt med dödsfall :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Modererat [Det är onödigt med personangrepp]

Nu startar folk trådar om olyckor. Gillar man inte dem behöver man inte klicka på dem och kanske starta en bättre tråd själv om nåt annat givande än om hur 80-talsinspirerade CobraKai att vara så hjärndöda man bara kan.

Last edited by a moderator:

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Jag körde några bilar bakom när krocken skedde. Tror MCn körde in i en BMW. Det var på väg till ett s k illegal street race där det inträffade.
Killen på MCn verkade iallafall sitta bredvid vägen och lite omtöcknad.

Låter som uppgifterna jag fått, inte hunnit bromsa och undkommit med lite ryggont.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha