Olycka i Trelleborg precis! ALLVARLIG!

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
nu har jag tagigt boirt bilderna, avvaktar med att lägga upp dom

dom som har citerat med och därmed fått bildlänkarna kan vara så vänliga att ta bort dom

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
[- sNaIjK -] skrev:
Säger lagen det?

Även om inte lagen säger det så säger i alla fall mitt förnuft att det inte är rätt att lägga ut bilder på något som kan ha dödat en annan människa opch hojbroder direkt efter olyckan, ev innan släkt och vänner har fått reda på det den väg det är tänkt. Dålig respekt mot den drabbade och dennes familj att lägga upp dessa bilder.

Mvh
Simon

Edit: Sen som vanligt. Helt rätt att ta ned bilderna. TACK.. :tummenupp

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Nä men sunt förnuft och respekt för de inblandade.

Skulle du och din familj tycka det var ballt om du kraschar och skadar dej kanske allvarligt och någon kablar upp allt på internet?

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
majtii skrev:
Nä men sunt förnuft och respekt för de inblandade.

Skulle du och din familj tycka det var ballt om du kraschar och skadar dej kanske allvarligt och någon kablar upp allt på internet?

Sålänge varken jag eller inblandade personer inte är med på bilderna kvittar det mig. Kan vara rätt bra att se på bilderna vad det är för fordon, kan ju vara polaren som klotat rejält med sin båge och det vill man inte veta en vecka senare.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
[- sNaIjK -] skrev:
Sålänge varken jag eller inblandade personer inte är med på bilderna kvittar det mig. Kan vara rätt bra att se på bilderna vad det är för fordon, kan ju vara polaren som klotat rejält med sin båge och det vill man inte veta en vecka senare.
Jag håller med, självklart så lägger man ALDRIG upp bilder på de drabbade i en olycka utan deras medgivande, men varför bilder på fordonet skulle vara oetiskt kan jag inte förstå.

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
För dom som inte har sett bilderna: dom 2 bilderna som jag tog var bara på fordonet, inte på föraren eftersom att jag kom till platsen ca 1,5 timmar efter att det hände och då har han redan på sjukhuset.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
sgtpepper skrev:
Jag håller med, självklart så lägger man ALDRIG upp bilder på de drabbade i en olycka utan deras medgivande, men varför bilder på fordonet skulle vara oetiskt kan jag inte förstå.
Det var det jag menade med bilder på de drabbade fordonen inte personerna! för det är ju otäckt och framför allt stötande. Ville med säga att visst kan det kännas för annhöriga om bilder på olyckan kommer fram på internet och de får reda på det på den vägen. Men vi här på SH står ju för precis allting förutom att "bara lägga ut bilder för att visa att vi var där" vi bryr oss och hjälper gärna till med så mycket vi kan för anhöriga är mitt tyckte iaf.

/Regards Cel

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Klippt från Trelleborgs Allehanda:

Trelleborg. Vid 11.30-tiden på lördagen kolliderade en motorcykel och en personbil i rondellen vid Trelleborgs lasarett. Motorcykeln började brinna efter krocken och föraren fördes till lasarettet för kontroll. Inga allvarliga skador uppges av polisen.

Tur det inte var värre.

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
va fan spelar det för roll att lägga upp bilderna när inte nån person ens är med?? det gör väll tidningarna så fort dom för tillfälle eller???
men låssas poliser finns det ju överallt..

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Dom borde byta namn på denna sajt till Mysåk.com med tanke på alla moraltanter o flickor det finns här.. Sporthoj låter ju som det e ett forum för dom som gillar att köra tufft o fort o på slangen mm, o det även på gatan så klart. :arsele (jag tycker med det inlägget inte att man ska lägga upp snaskiga bilder som kan stöta anhöriga)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
"Inga allvarliga skador uppges av polisen."
Jag skulle också vilja se bilderna. Du kan ju sudda ut eventuell reg-plåt eller om ägaren har skrivit sitt namn med stora självlysande bokstäver på bågen. Då blir det bara en anonym hög med skrot, typ.

(ja, jag är en asgam)

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Varför skulle man inte få lägga upp bilder på vrak? Fan om det vurpas på en racerbana, så ligger bilderna på SH innan hojen stannat... Ingen som frågar om lov då... Och TV/tidningar då? Frågar DOM om lov? Knappast... :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept