Olycka igen...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är terminalgatan den gata som går från knutpunktens tak mot Campus?
Är väl bara en kurva där, den mot själva Campus mot rondellen. Sist jag körde där, vilket var länge sedan var det rätt gott om farthinder.

Vi får hoppas att det gick bra för föraren

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
tittar & åker
Får bara hoppas de inte blev allvarliga skader på föraren... inte kul alls när någon köra av. så kvittar de vem de är..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Blogginlägg från hd.se

" ancosp [Moderator] 7 minuter sedan
Det är lätt att döma och fördöma men ibland saknar man all relevant fakta för att kunna rättfärdiga sina uttalande. Olyckan igår skedde inte på Terminalgatan utan inne på hamnområdet där Scandlines lägger till med sina färjor. Det var ingen mc utan en eu-moped som var involverad och olyckan var precis som rubriken medger, en ren olycka. Det den aktuella mopedföraren råkade ut för kan hända vem som helst. Nu har de som vill döma och fördöma relevant fakta."

Om detta stämmer så undrar man vad fan hd håller på med.

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har de blivit nån gyllene regel att man ska starta en tråd så fort man läser en olycka i HD?
Menar att om de är nån man känner så lär man ju få reda på det via telefon / msn.
Tror ingen vill berätta här vem de är som åkt av om det nu skulle vara nån som är från forumet.

Bara mina åsikter , kasta inte sten nu :rolleyes:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Blogginlägg från hd.se

" ancosp [Moderator] 7 minuter sedan
Det är lätt att döma och fördöma men ibland saknar man all relevant fakta för att kunna rättfärdiga sina uttalande. Olyckan igår skedde inte på Terminalgatan utan inne på hamnområdet där Scandlines lägger till med sina färjor. Det var ingen mc utan en eu-moped som var involverad och olyckan var precis som rubriken medger, en ren olycka. Det den aktuella mopedföraren råkade ut för kan hända vem som helst. Nu har de som vill döma och fördöma relevant fakta."

Om detta stämmer så undrar man vad fan hd håller på med.

Ibland undrar jag också hur vissa snutar tänker.. Tror hd får sina uppgifter direkt från deras radio

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ibland undrar jag också hur vissa snutar tänker.. Tror hd får sina uppgifter direkt från deras radio

Jag tror inte hd kan få sina uppgifter från polisens radio längre eftersom de gått över till "Rakel".
När jag var på en olycksplats med en frontalkrock så var hd på plats men fick stå 100m bort.
Läste sedan i tidningen att de sagt att föraren klagade på smärtor i höften.
Föraren klagade inte på smärtor i höften utan detta var bara något hd hittade på...

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Jag tror inte hd kan få sina uppgifter från polisens radio längre eftersom de gått över till "Rakel".
När jag var på en olycksplats med en frontalkrock så var hd på plats men fick stå 100m bort.
Föraren klagade inte på smärtor i höften utan detta var bara något hd hittade på...

Nej så klart, de har nog bara poliseadion för att höra vad och var sakerna hänt :)

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)

Jag har jobbat på HD 2007-2008. Då fick vi info direkt från polisradion, o väl på plats pratade vi alltid med räddningsledaren - alltså är det räddningsledarens information som står i artikeln, inget HD hittar på. Har själv varit ute på olyckor o plåtat. HD behöver inte stå 100m ifrån, det är av ren respekt som vi inte springer fram o sticker en kamera i huvudet på de skadade. Samt att vi inte vill vara ivägen under räddningsarbetet.

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
Jo det stämmer, men i samband med Rakel försvann ju den möjligheten. Det är inte mycket som går via det gamla 80-systemet längre.

Jag håller däremot med om att de oftast visar respekt och inte tränger sig på, vilket uppskattas

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln