Olycka och smitning

ozzy8603

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Yamaha FZ-6n
Hej

Ny här på SH. Tänkte att jag skulle först skriva i Körkort 2009 tråden då jag i år fick mitt A obeg. behörighet men har bara haft så kul på två hjul att jag inte hunnit skriva där. Nu får jag skapa ny tråd för händelsen som jag råka ut för igår.

Var påväg hem efter en lång dag på jobbet. Det hade regnat ordentligt några timmar innan hemfärden så jag tog det lite lugnare. Åker E4 söderut, svänger av avfarten mot huddinge, och stannar vid korsningen. Då ser jag en vit BMW 5 serie äldre modell med smaklös styling som körs av en utländsk kille runt 25 år åldern med två kvinnliga passagerare. När bmw:n har passerat åker jag ut på vårby allé med bmw:n framför mig. Vid max hamburgare ska vi båda svänga höger mot fittja på botkyrkaleden. Den korsning har en heldragen linje mot filen som kommer ifrån huddinge. Det är inga bilar framför bmw:n och inga bilar som kommer från något håll. Vid själva kurvan som ansluter vårby allé med botkyrkaleden ser jag föraren i hans backspegel, han kollar på mig och smäller till ordentligt med bromsen, jag hinner bara uppfatta att hans bromsljus tänds och jag smäller till med frambromsen, jag får framhjulslåsning och åker ner i diket. Allt detta kändes som några sekunder. Jag ställer mig upp för att kolla reg nr på bmw:n så ser jag honom dra iväg med skrikande däck. Jag blir så j***a förbannad att han smiter bara på det viset. Han hade ingen anledning till att bromsa på det viset, det var klar utsikt, ingen trafik, inga hider på vägen, det enda jag kan tänka mig är att han ville impa för tjejerna som satt med honom.

Gjorde en polisanmälan men fick svaret att dom aldrig kommer kunna hitta smitaren.

Så om ni ser en e35 BMW 5 serie hel vit med två svarta streck ala viper, ha er högsta uppmärksamhet.
 

alfaholic

Enbent bandit
Gick med
23 May 2009
Ort
Åkersberga
Hoj
BRP spyder RSS
Finns gott om liknande händelser numera , jag fick blomkruka kastad på hojen från en tunnelviadukt i år och förra året fick jag hojen vält på en bensinmack...

Hur gick det för dig och hojen ?

/Juha
 

ozzy8603

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Yamaha FZ-6n
Finns gott om liknande händelser numera , jag fick blomkruka kastad på hojen från en tunnelviadukt i år och förra året fick jag hojen vält på en bensinmack...

Hur gick det för dig och hojen ?

/Juha

Hojen klara sig med lite repor. Jag fick en rejäl smäll på vänstra knät, hade skydd och allt men gjorde fruktansvärt ont.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
inte för att vara dryg, men det är du som skall ha rätt avstånd och bromsberedskap oavsett vad.

tycker dock fortfarande synd om dig då allt var för att jävlas :pannkyss
 

ozzy8603

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Yamaha FZ-6n
inte för att vara dryg, men det är du som skall ha rätt avstånd och bromsberedskap oavsett vad.

Det har du rätt i men killen fråga hade stannat innan och det gjorde jag med. Sen åker han ock sedan smäller till med bromsarna. Jag hinner bara upp i krypkörningsfart när han gör så. Men du rätt hade jag varit lite senare med att åka så skulle kanske detta inte ha inträffat. Men att han smiter, gör mig förbannad.
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Himla tur att du klarade dig hyfsat ändå!
Jävla drägg det finns där ute! Vissa bilister verkar ha MCavund :dummer de gör vad som helst för att preja eller köra race så fort dom ser en sporthoj!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Det har du rätt i men killen fråga hade stannat innan och det gjorde jag med. Sen åker han ock sedan smäller till med bromsarna. Jag hinner bara upp i krypkörningsfart när han gör så. Men du rätt hade jag varit lite senare med att åka så skulle kanske detta inte ha inträffat. Men att han smiter, gör mig förbannad.

att han gör detta med mening är ju uppenbart, han ville ju bara få tjejerna att skratta till om hur tuff han är...:mad::huvet
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Han blev väll förbannad för att du låg nära och bromsade till lite för att få dig att tänka efter. Sen när han såg att du drog ner i diket fick han troligtvis panik och drog iväg, inte helt ovanligt. Som du skrev det så verkar han ha väntat tills du reste dig upp iaf, alltid något.

Det innebär större risker att köra MC än bil, de som säger annat kommer snart att lära sig den hårda vägen. Så åk med större marginaler. Hoppas knät läker bra och att du slipper fler idioter i framtiden...
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Om du har hans regnummer är det bara att ringa v.v.:s talsvar och få reda på ägaruppgifter, med adress och allt. Vad du sen gör med den informationen är upp till dig...
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Just det här är nåt man inte lär sig på trafikskolan och nåt man ofta får lära sig den hårda vägen då man äntligen fått sitt kk. Trafiken är full av galningar. Därför försöker jag alltid ha trafiken bakom mig där den inte kan komma åt mig.
 

ozzy8603

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Yamaha FZ-6n
Han blev väll förbannad för att du låg nära och bromsade till lite för att få dig att tänka efter. Sen när han såg att du drog ner i diket fick han troligtvis panik och drog iväg, inte helt ovanligt. Som du skrev det så verkar han ha väntat tills du reste dig upp iaf, alltid något.

Det innebär större risker att köra MC än bil, de som säger annat kommer snart att lära sig den hårda vägen. Så åk med större marginaler. Hoppas knät läker bra och att du slipper fler idioter i framtiden...

Visst kan det ha varit så men vi båda hade stannat inför korsningen. Och jag hade bara börjat krypköra innan det hände.

Om du har hans regnummer är det bara att ringa v.v.:s talsvar och få reda på ägaruppgifter, med adress och allt. Vad du sen gör med den informationen är upp till dig...

Hann inte se hans reg nr. :mad:

e35 BMW 5 serie?

Har för mig att den två år gamla generationen av bmw 5 serie kallades för e35 :confused:
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det låter jättekonstigt. Hur kunde du köra i diket om du endast körde i krypfart? Välte du ner i diket? Skrek däcken på bilen även om det var blött?
BMW..utlänning, smaklöst stylad. Suck.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Välkommen till Botkyrka och den genomsnittliga genpoolen av sosseexperiment. jag växte upp där och kommer aldrig flytta dit igen... Skönt att du klarade dig bra.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Ska hålla utkik i trakterna vårby/skärholmen/huddinge/alby.

Jäkligt trist..
 

ozzy8603

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007 Yamaha FZ-6n
Det låter jättekonstigt. Hur kunde du köra i diket om du endast körde i krypfart? Välte du ner i diket? Skrek däcken på bilen även om det var blött?
BMW..utlänning, smaklöst stylad. Suck.

Fatta inte riktigt hur det hände men styret fick fullt utslag och typ gled till vägkanten och sen vet jag bara att jag var nere i diket. Något lät i alla fall högt antingen däcken eller hans motor.

Välkommen till Botkyrka och den genomsnittliga genpoolen av sosseexperiment. jag växte upp där och kommer aldrig flytta dit igen... Skönt att du klarade dig bra.

Tack
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Hoppas du får syn på hans bil igen! Konstigt att dom har sån smak när det gäller "biltemastyling" osv.... Min åsikt om dessa "nysvenskar" håller jag för mig själv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top