Olycka orsakad pga punkaspray?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ni som fått punka efter att ha använt punkaspray. Är ni säkra på att punkan berott på sprayen?

Lite lustigt namn eg. låter ju som nåt man vill spreja på sina ovänners däck...

Lennart258

247 kg fulltankad!
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
zx9r -97
Hade kört med pyspunka i ett halvår. Fyllde i skum före en längre etapp. Efter ca 15 mil small däcket (innerslang).

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
War-psycho skrev:
2253900 På min första hoj (Z650'n för 11 år sen) lagade jag bakdäcket "tillfälligt" med punkaspray.
Funkade bra, trots innerslang.

Fast sen glömde jag faktiskt bort detta, och körde vidare resten av säsongen utan vidare åtgärd, och inte nog med det.
Jag körde även hela nästa sommar också tills däcket var blankslitet. :gnissla

Sen i slutet av den andra säsongen med mitt "tillfälligt" lagade däck, efter en hyfsat hård runda dagen innan, så var det platt igen när jag tog ner hojen från centralstödet.

Inte illa pinkat för en "tillfällig" lagning med punkaspray, tycker jag. :)

Men kör men som ett långsamt :arsele så händer det ju inget. Ditt inlägg var inte så givande.

Edit: *Victor-hackar-på-Robbans-dator*

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Robban W skrev:
2254819 Men kör men som ett långsamt :arsele så händer det ju inget. Ditt inlägg var inte så givande.
Så oväntat att det kom från dig, du gör ju tydligen inget annat än väntar på att gnälla på mina inlägg, (som en tant i mataffären som klämmer på alla tomaterna så dom kan få gnälla lite.:6surkart)

Du har ju f.ö. ingen aning om hur hårt den hojen fick gå.

Robban W skrev:
2253784En jobbarpolare däremot fick "smällpunka" på framhjulet o körde omkull innan han hann reagera. Är dock osäker på om han hade punkaspray eller ej.
Tja, DET var ju VÄLDIGT givande, med tanke på att du inte ens visste om han använt punkaspray överhuvudtaget. :dummer
Snacka om att kasta sten i glashus, tänker du förstöra den här tråden också med din totalt meningslösa pajkastning ?

Äh, stick till ICA och leta gamla tomater istället, gnällkärring.
(Glöm inte att köpa lite tamponger till dig själv också medans du är där, för det verkar du behöva.)

Last edited:

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
kanske inte är sprayen som är orsaken, men av någon anledning läcker ju däcket? En skruv rakt in? Isf vet du inte om det sabbat nåt i stommen och det är därför man INTE ska laga ett mcdäck.

Känns inte lika allvarligt att spränga ett däck på en bil som på en mc, men jag skulle aldrig råda nån att använda det till vare sig bil eller mc.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
SilentPlanet skrev:
2253984 oj då va dyrt.. vi tar 50kr för lagning av däck, :yoparty
Oj då, tror jag fick slanta 250 för mitt bildäck.
Hur mycket tar ni för ett däcksbyte (hoj)?

Wille skrev:
2253966
Jag vill veta varför alla förespråkar att man MÅSTE köpa nytt bakdäck så fort man fått punktering.

Det är bara för att man vill vara på den säkra sidan, för vissa verkar det hålla däckets livslängd ut, medans för vissa andra så pajar däcket igen efter bara några mil.
Dumt att gambla med sitt liv helt enkelt!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept