Olycka på backenvägen

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Det är förjävligt R:I:p.
I vissa lägen så känns det som om man vet hur det slutar när man kör hoj. Ska man köra så kan man nästan räkna med att det är med hojen man kommer att möta döden med, även om man inte är själv den som är orsaken till det.

anton_johansson

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
cbr 900 streetfighter
hmm

Ta det lugnt där ute allihopa! man vet aldrig vad som kan hända.. synd att det ska bli så här!

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Åter igen, hemskt....

Extra kalla kårar får jag när jag tänker att det var precis detta som hände mig, men jag hade turen att det gick aningen saktare och att jag missade lyktstolpen som jag flög mot (månad sedan då jag blev påkörd av vänstersvängande bil).
Det första VK skrev var ju att det var "oklart" om det var mitt fel eller inte, allt detta tack vare att jag kört på bakhjulet strax innan, dock inte i samband med olyckan, men det är klart, det är ju inte lika roligt att skriva....

Hur som helst var det inga tvivel om skuldfrågan när polis & f-bolag gjort sitt... den som svänger vänster och korsar vägen är i de flesta fall skyldig, och de gånger man inte är det så brukar det vara ganska uppenbara anledningar varför....

Nä, lägg inte skulden på mc föraren (fortfarande okänd vid namn), en olycka är alltid tragisk och bilföraren vill nog just nu inte mycket annat än att få det ogjort, tänk att ha orsakat en jämnårig killes död!?

Hemskt.....

RIP

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Tntmackan skrev:
Hörde nån mumla där på plats om Christian som namn på honom.....

Killen heter Kristoffer From så det blir färdigspekulerat om det. Tankar till hans familj, vänner och hans flickvän Sandra!

Kör försiktigt allihopa!

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det var en av mina bästa kompisar. Vi har känt varandra ända sedan vi var små.... När jag läste om olyckan på aftonbladet.se tänkte jag att det var tur att jag inte kände någon i Umeå som kör MC. Det jag inte visste var att Chrille klarat uppkörningen i slutet av förra veckan... Det känns helt overkligt...

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
klipp från vk.se

Omkom i mc-olycka
En manlig mc-förare i 24-årsåldern omkom i går kväll efter en kraftig kollision med en bil på Backenvägen. Olyckan inträffade när mc:n körde rakt in i en bil som svängde i korsningen med Storgatan.

Ung mc-förare i dödskrasch
En manlig mc-förare i 24-årsåldern omkom i går kväll efter en kraftig kollision med en bil på Backenvägen. Olyckan inträffade när mc:n körde rakt in i en bil som svängde i korsningen med Storgatan.
Det var strax före klockan åtta på kvällen som den tragiska olyckan inträffade. Mc-föraren kom körandes från centrum, ut mot Grubbe längs Storgatan på en 450-kubiks supermotard-motorcykel och krockade med en bil i en korsning. – Vi vet fortfarande inte varför dödsolyckan inträffade. Det är fortfarande oklart, säger vakthavande polisbefäl i Umeå.
Men ett vittne som kom körande bakom motorcykeln berättar för VK att mannen på motorcykeln körde rätt fort längs vägen och även drog upp mc:n på bakhjulet.
Våldsam kollisionMen exakt vad som hände vid korsningen där Storgatan övergår i Backenvägen är fortfarande oklart. Vittnet som färdades precis bakom motorcykeln tappade honom ur sikte just när olyckan inträffade. Men enligt denne kom en svart Saab 900 S körande från andra hållet och svängde mot Vännäsvägen, då inträffade den våldsamma kollisionen. Bilen demolerades totalt vid krocken och mc-föraren skadades så svårt att han avled. Ett stort räddningsuppbåd med flera ambulanser, räddningstjänst och polis anlände snabbt till platsen och försök att återuppliva mannen gjordes direkt, men förgäves.
Den svarta Saaben stod med fronten helt intryckt ett hundratal meter efter korsningen. Den man i 24-årsåldern som körde bilen skadades bara lindrigt och fick under kvällen lämna sjukhusets akutmottagning.
På grund av olyckan och alla räddningsfordonen stoppades trafiken längs Backenvägen under nästan en timme.

JOHAN EVERLJUNG

Last edited:

Nicke Lindgren

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hayabusa 2008.
:(

. . En olycka händer så lätt kan man säga . .

. . Svårt är det i alla fall att veta utgången av den . .

. . Saknar ord till anhörigas otröstliga sorg . .

. . Skänk en tanke din din käresta idag . .

pejon

Back to basic
Gick med
9 May 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Vi har mist en vän, medlem och nära kamrat.

Alla våra tankar går till familjen och flickvännen.

Skinnarbyns MC Club

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Var förbi på mitt gamla jobb idag och fick det, som jag på nåt konstigt sätt redan kände på mig, bekräftat att det var Kristoffer som förolyckats...

Som sagt så lider jag med hans anhöriga och nära vänner, kände själv inte honom så väl men det var en väldigt trevlig kille.... :(

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Kan inte annat säga än att ta det lugnt där ute på vägarna.

V.I.F.

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Kom precis tillbaka från en "roadtripp" (med bil) gällivare t.o.r.. Så får man läsa sånt här när man kommer tillbaka.. :(

Usch.. Känns riktigt tråkigt att sånt här händer!!
Tankarna går till familjen och alla nära och kära!

V.I.F

AsusAndon

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Ingen
Hej!
Jag tycker att det är fruktansvärt hemskt det där med olyckan. Man blir lite lessen inombords vid tanken på händelsen. Att det kan hända något så hemskt. Så ung. Det får bara INTE hända.

Något jag undrar över är om killen är från Sävar eller Bygdeå?
Jag bor själv i Sävar och det bodde en Christoffer From här på högstadietiden.. tror det var samma ålder på honom.

Är det han jag tänker på så är det en kompis brorsas kompis.

*sänder en textros till Christoffer och till anhöriga*

@--}--}--

pejon

Back to basic
Gick med
9 May 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Det är väldigt tragiskt och så meningslöst.
Han var från Bygdeå.

AsusAndon

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Ingen
Okej, då är det inte honom jag tänker på.
Men fick veta att det var min tjejs mammas bekantas son.

Nu är det slutdisskuterat om detta. Hemskt iallafall.

Rauken

Take me to bed or lose me forever!GIRLS
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Husaberg 670e /SM -02
Mina djupaste kondoleancer till närstående...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA