Olycka på bogesund 25/9

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Skönt att höra att du är hemma och att du under omständigheterna mår bra :tummenupp
Du har hela vintern på dig att fixa till hojen så det ska nog gå bra,
Det var inget alvarligt som gått sönder på den vad jag såg iaf.
Mest repor, backspeglar av och lyse och instrument trasigt.

På igen bara :tummenupp
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Skönt att hör att du mår skapligt och framförallt att ryggen hade klarat sig bra. :tummenupp

/Olzki
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Skönt att höra av dig R.R.B!

Synd att du skadade dig, men du råkade ut för en olycka som kunnat sluta betydligt värre.
Bry dig inte om hur hojen ser ut nu. Det har du tid att göra senare. Ta hand om dig själv istället.

Krya på dig!
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Skönt att se att du mår bra! hojjen går ju som sagt att laga för pengar, kroppen är ju inte alltid lika lättlagad/läkt
Hoppas få se dig ut o fara på din silverpil nästa säsong ! :D

Tack föresten från er angående rörken igår! Skönt att se några bekanta ansikten när man kom så man inte var helt vilsen!
Var min första gång på bana och kommer aldrig sluta nu! fick till mitt livs första knäskrap så min hemfärd var beklädd medd ett fett flin bakom visiret ! hehe! sjukt givande kväll!! tack för tipset ni uppsalabor!

R.R.B skrev:
Okeej då är jag hemma och ska försöka svara på det jag läst i trådarna.
genom att göra 2 stora svar.
1.vad hände?
2.hur mår du?

Har föresten en bild på dig när du blir ompysslad av två grova brandmän om det är nåt för familjearkivet och om du vill ha den som prydnad i tråden? :D
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
R.R.B skrev:
ps lånade några bilder från redan utan att fråga om lov :rodnar


:hihi
Det är ju nästan dina bilder bara jag som var fotografen ; )
Skönt att höra av dig. se till att bli mindre mördbultad och bli bra bara nu!

:tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...och vad vi alla undrar R.R.B. - fick du ett svamp-bad på sjukan ? Det enda roliga man får där :D

Bra att du håller ditt eget tempo och inte stressas av att övriga flänger iväg. Men kom ihåg att det alltid går att lägga ner lite till om det t.ex. nyper till - instinkten säger bromsa! men det blir nästan alltid fel p.g.a. att hojen reser sig och går rakt fram. På't igen bara! :tummenupp
 

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
Faizty skrev:
Har föresten en bild på dig när du blir ompysslad av två grova brandmän om det är nåt för familjearkivet och om du vill ha den som prydnad i tråden? :D

Om det är en bild när jag läggs i "luftkuddevaggan" vore det kul att ha. Jag kände mej väldigt trygg i den och tänkte det här är nästan mysigt :3freak :hihi
 

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
TomK skrev:
...och vad vi alla undrar R.R.B. - fick du ett svamp-bad på sjukan ? Det enda roliga man får där :D
Öh? nej det fick jag inte men däremot hällde dom kontrastvätska i droppet när jag skulle åka i CT tunneln. Det var en speciell känsla när det spred sig genom kroppen. vätskan värmer nämligen så det går att följa med när den går genom blodsystemet.


Jomenvisst kunde jag brytit mer ,hojen och däck hade klarat det jag fick ju inget däcksläpp precis. Men när jag insåg att asfalten inte räckte till pga det spår jag hade så satte en helt annan tanke verksamhet igång. Eller överlevnadsinstinkt kanske man ska kalla det. Det finns mycket "om" i detta och hade jag haft mer banträning och erfarenhet,känsla för hojen,kunna läsa kurvan och göra mer rätt eller mindre fel från början så hade min marginal ökat.

Som du sa på't igen bara :tummenupp
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Här kommer dom jäääävligt sent, glömde totalt bort i sommras, men nåt är det väl värt iallafall... ruggigt ompysslad ser du ut iallafall ;)
ses på bogesund i sommar? :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild(14).jpg
    Bild(14).jpg
    29.9 KB · Visningar: 247
  • Bild(22).jpg
    Bild(22).jpg
    35.3 KB · Visningar: 279
  • Bild(24).jpg
    Bild(24).jpg
    29.4 KB · Visningar: 247

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
Faizty skrev:
Här kommer dom jäääävligt sent, glömde totalt bort i sommras, men nåt är det väl värt iallafall... ruggigt ompysslad ser du ut iallafall ;)
ses på bogesund i sommar? :tummenupp
det är väl bättre att komma senare än inte komma fram. Möjligheten finns att vi ses, nån gång ska jag väl komma fram till vaxholm utan att blanda in plingplong-taxin..... :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top