Olycka på Sviestad 16/5

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har bara hört lite rykten och får säkert vet mer imorgon men tänkte om nån här har lite koll på vad som hänt. Det jag har hört är att nån gick av i högfartsböjen och senare avled.

Det är enormt tragiskt och känns lite overkligt men Guds vägar är outgrundliga.

Sov Gott hojbroder.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Vi kanske skall låta bli att utropa saker baserat på enbart rykten. Låt någon med säkra fakta rapportera om läget istället.

/HW

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Det är helt galet. Detta händer inte. Först sajk sen går stefan bort.
Fy fan det här finns inte

Så tyvärr stämmer ryktena. Fick samtalet nyss

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
han va vid liv när dom hämtan va ja vet..killen va tydligen född 89....
men som vanligt lite luddigt om va som hände då alla såg olika saker, men ja såg han fara över lecafållan å träffa vallen med en sjujävla fart, å när ja såg han ligga där trode ja det va kört redan då...men som sagt hoppas för fan att han klarar sig....inte en kul syn det där...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hemkommen från med besvärliga känslor. Ikväll fick jag inte mycket lust att köra mer på Sviestad. Jag bad att all aktivitet skulle avslutas innan jag jag visste hur utgången skulle bli. Hade mina aningar, men stog vid sidan av och hoppades han skulle klara det.

Han var inte född 89, han finns reggad på SH. Ska söka upp hans namn. Skulle få det lämnat till mig snart.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Clifton skrev:
2166447 Det är helt galet. Detta händer inte. Först sajk sen går stefan bort.
Fy fan det här finns inte

Så tyvärr stämmer ryktena. Fick samtalet nyss

Var där idag, kände ingen av dem personligen, men oerhört ledsamt att det skulle hända.
Beklagar verkligen.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag kände inte Stefan, hade aldrig träffat honom förut. Tyvärr så fick jag under dessa tragiska omständigheter göra det. Jag satt med Stefan minutrarna innan ambulansen kom och var med på olycksplatsen tills han åkte iväg.

Jag hoppas och tror att Stefan inte led något.
Skänker en tanke till hans närmaste.

Vila i fred Stefan.

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nej, det var ingen bra kväll på Sviestad idag. :(
Jag och killen som kraschade åkte ut i samma pass, men jag hann bara påbörja mitt första flygande varv innan det gulflaggades frenetiskt i Bergskurvan. Jag spanade ut i sandfållan men såg ingen först, sen såg jag killen ganska högt upp på vallen. Alla framför mig räckte upp handen och gick i depå, så jag gjorde likadant. Det såg inte alls bra ut, så jag körde in och parkerade. Efter en stund kallade träningsansvarig till förarmöte där vi fick veta att läget var kritiskt och att räddningsinsatsen skulle ta ett tag. Ännu lite senare fick vi veta att träningen ställdes in. Det gjorde inget, för min åklust var som bortblåst redan.

All heder åt funktionärer och träningsansvariga. Det kunde inte ha skötts bättre.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Det är med sorg i hjärtat jag nu läser detta.
Hoppades att allt skulle få ett bättre slut.
Tänker på er som va med i kväll och som säkert mår lika dåligt som jag just nu.

Vila i frid Stefan.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
aj aj aj... :( Blir alltid så tagen när jag läser att någon avlidit! Dessutom på bana ! Usch! Mina tankar går just nu till ALLA er som var på Sviestad idag och allra mest till hans familj och anhöriga!
//Kongo :(

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag känner inte föraren som tydligen avled vid vurpan i Sviestadböjen och tänker inte uttrycka några kondoleanser. Det skulle inte kännas rätt.

Däremot vill jag verkigen veta hur det kunde hända och hur de avskyvärt dåliga avåkningszonerna på Sviestad har fått se ut som de gör så länge - tills någon dör. Med vettig preparering av området utanför Sviestadböjen (där jag själv kört många gånger med hjärtat i halsgropen) hade föraren med säkerhet klarat sig med blåmärken. Förjävligt.

Last edited:

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Så himla trisst att höra! =(

Man ska inte dö på bana, skada sig det kan man göra, men dö, det ska inte hända! Han måste ha haft den absolut mesta otur man kan ha.

Lider med er alla som var där och vänner o Familj!!

//Niklas

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tankarna bara snurrar runt. Bilder av Stefan flimmrar förbi. Önskar att jag kunde säga något mer men det finns inga ord. Att se en så allvarlig olycka på så nära håll känns väldigt starkt. Önskar att jag kunde säga till hans föräldrar att han inte kände av sina skador, att han inte led, bara något.

Ta vara på er själva, livet är skört och vi har tyvärr bara ett.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept