Olycka tidigare ikväll på tungelstavägen:

IronMike

Guest
Någon km från rosenhill i riktn mot Tungelsta .. Puttrade förbi precis efter att det hänt. Va folk på plats och varnade etc, vågade knappt titta, såg en hoj som låg ner, en tjej såg ledsen ut, en anna stod å pratade me en annan mc åkare ... verkade vara lite chock-situation. Senare vid rosehill kom hela arsenalen, ambulans, akutbil två brandbilar å polis etc.

Någon som vet vad som hänt ?

Hoppas allt gick bra, såg inte så farligt ut när jag åkte förbi. Men sen spärra dom ju av vägen :confused:

För er som undra varför jag inte stanna - det var redan en del på plats, samt som varnade i båda riktningarna...

Mvh
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
IronMike skrev:
Någon km från rosenhill i riktn mot Tungelsta .. Puttrade förbi precis efter att det hänt. Va folk på plats och varnade etc, vågade knappt titta, såg en hoj som låg ner, en tjej såg ledsen ut, en anna stod å pratade me en annan mc åkare ... verkade vara lite chock-situation. Senare vid rosehill kom hela arsenalen, ambulans, akutbil två brandbilar å polis etc.

Någon som vet vad som hänt ?

Hoppas allt gick bra, såg inte så farligt ut när jag åkte förbi. Men sen spärra dom ju av vägen :confused:

För er som undra varför jag inte stanna - det var redan en del på plats, samt som varnade i båda riktningarna...

Mvh
Om jag uppfattade det hela rätt så var det e Ducce som krockade med en Guldvinge och förarna klarade sig ganska bra mer vet jag ej.Jag stog ganska långt bak i kön och väntade så jag har bara hört dom här uppgifterna men dt är otäckt i allafall
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
tlmartin skrev:
Om jag uppfattade det hela rätt så var det e Ducce som krockade med en Guldvinge och förarna klarade sig ganska bra mer vet jag ej.Jag stog ganska långt bak i kön och väntade så jag har bara hört dom här uppgifterna men dt är otäckt i allafall

Möttes, dom eller hann guldvingen ifatt duccen, eller kanske tvärs om?
 

sandstream

Guest
P-son skrev:
Kanske dags att sluta hetsa på Tungelstavägen snart? :va
Åkte en sväng där förra året, tror det var en lördag, och det var en skräckupplevelse.
Puckon som skar kurvor över i mötande körfält.

Ett gäng fartgupp skulle nog göra susen :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
sandstream skrev:
Puckon som skar kurvor över i mötande körfält.

Jag har åkt där ett par gånger och tänkte ta en tur där idag.. men jag håller med.. Tycker det åligger alla att försöka hålla sig på sin kant... Och ha kurrage att säga till polarna om de skär skymda kurvor. Säg hellre till polarna, i tid, om de skär för mycket än se dem plantera nyllet i mötande fordon nästa vända...
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Hoztic skrev:
Möttes, dom eller hann guldvingen ifatt duccen, eller kanske tvärs om?

En guldvinge hinner INTE ikapp en Ducce :hihi

Skall inte skämta i denna ytterst allvarliga tråd men kunde inte låta bli.

Just Bulten är och förblir ett mc-mecka där folk eldar på duktigt och så även jag men jag försöker köra med insidan och håller mig helt klart på min sida då man garanterat inte är ensam på "banan".

Så tidigt som förra veckan så mötte jag en bil i en kurva som tydligt skar den och låg med två av sina hjul i mitt körfält och på min sida av mittlinjen :kocko
 

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
Jag har åkt där ett par gånger och tänkte ta en tur där idag.. men jag håller med.. Tycker det åligger alla att försöka hålla sig på sin kant... Och ha kurrage att säga till polarna om de skär skymda kurvor. Säg hellre till polarna, i tid, om de skär för mycket än se dem plantera nyllet i mötande fordon nästa vända...
Folk är väl rädda för att verka mesiga när det i själva verket bryr sig om sina kompisar.
 

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
Hoppas MC-förarna klarar sig utan några större men.

Men jag måste nog hålla med många härinne om att folk kör som galningar på den sträckan.

Jag tycker det är dags att vissa tar och lugnar ner sig lite...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
*DanTheMan* skrev:
Speciellt bilar genar som fan i kurvorna men även motorcyklister.Men det absolut farligaste är ändå cyklisterna som verkligen leker med livet.Ligga på rulle verkar inte existera,körde om en fet klunga härom veckan.Hade jag inte vart på min vakt så hade det blivit "strike".Jävla nötter :kocko

En annan sak e bilisterna som ligger i 50 o puttrar utan att ha koll bakåt o är i sin egna lilla värld.Kul att komma ikapp en sån efter ett krön ,,nä man får lägga band på sig själv ibland o försöka ta det lugnt(som om det skulle funka)

Va!? Vad är det du säger? Menar du att det finns andra trafikanter ute på allmän väg?!
...Jag trodde alla visste att Bulten bara var till för hojåkare! Snart måste man väl ta i beräkningarna att det kan dyka upp en bil som är påväg in på vägen från någon utfart eller typ en långsamtgående traktor eller Epa eller moppe...


:rolleyes:
 

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
Va!? Vad är det du säger? Menar du att det finns andra trafikanter ute på allmän väg?!
...Jag trodde alla visste att Bulten bara var till för hojåkare! Snart måste man väl ta i beräkningarna att det kan dyka upp en bil som är påväg in på vägen från någon utfart eller typ en långsamtgående traktor eller Epa eller moppe...
:rolleyes:
:hihi
 

IronMike

Guest
Tungelstavägen kan vara ganska förädisk, då man minst anar det, kvällstid - ändå tung trafik, fotghängare mitt påvägen i skogen, cyklister som vinglar etc etc... Så är det inte på andra roliga vägar sena kvällar :confused:

Sen det vanliga man måste se upp med, alltid, extra mkt på den vägen: rulgrus å diesel/glykol/olje spill efter all tung trafik...

Nä tacka vet jag 222an ut mot djurö vidare mot sollenkroka, där är det tomt på vägarna kvällstid :)
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
IronMike skrev:
Tungelstavägen kan vara ganska förädisk, då man minst anar det, kvällstid - ändå tung trafik, fotghängare mitt påvägen i skogen, cyklister som vinglar etc etc... Så är det inte på andra roliga vägar sena kvällar :confused:

Sen det vanliga man måste se upp med, alltid, extra mkt på den vägen: rulgrus å diesel/glykol/olje spill efter all tung trafik...

Nä tacka vet jag 222an ut mot djurö vidare mot sollenkroka, där är det tomt på vägarna kvällstid :)

Ett å annat djur kan nog stå och glo lite varstans oxå på den sträckan. Inte så kul å krocka med en stor chefs älg.....
 

IronMike

Guest
MaScoot skrev:
Ett å annat djur kan nog stå och glo lite varstans oxå på den sträckan. Inte så kul å krocka med en stor chefs älg.....
Olycka ikväll på bogesundsleden :( eller om de va två.. + en olycka nånstans söderort :3freak

Tare lugnt,. händer mkt läskigheter just nu :(
 
Last edited:

macce

Återfödd
Gick med
9 Apr 2004
Ort
08. I stan.
Hoj
En vit Ducce.
Ang. vid Rosenhill

Förarna och Ving-passageraren klarade sig alla tre utan allvarliga skador.

Jag åkte precis före min kamrat på Duccen. Lyckades missa grussträngen som - vad jag förstod - fick honom på fall. Det gick rätt långsamt, men trots det en nätt lowsider och givetvis gled hojen rakt på mötande Vingen. (Oddsen för det måste för övrigt vara tillräckligt höga för att självklart slå in enligt alla Murphys lagar.)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top